Sverige
Fra : Per Rasmussen

Dato : 13-05-03 12:15

Hej
Planlægger tur til Sverige i uge 26-29, vi har planer om at køre hele veje
op til den Finske grænse for at prøve at fiske i elvene i Norrbotten.
Nu må turen derop jo også gerne blive en del af ferien så, har nogen her
erfaringer med at køre gennem Sverige ?, skal vi vælge Indlandsvejen eller
køre langs kysten ?. Der må meget gerne være mulighed for at fiske en dag
eller fem hvis det er det "rigtige" sted.
Vi kører med 6 kg. alu. flasker, og nu er det, at jeg kom i tanke om at jeg
har en ventil uden trykregulator til gasflaskerne. Kan man så få fyldt gas
på i Sverige ?

Fra : Nels Eriksen

Dato : 13-05-03 14:52

"Per Rasmussen" <per-soendergaard@rasmussen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec0d3c7$0$97201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
jeg
> har en ventil uden trykregulator til gasflaskerne. Kan man så få fyldt gas

Her er et par af mine erfaringer. Først gas,! tag med hjemme fra.
Så er vejen gennem Sverige. Indlandsvejen er de sidste åringer blevet meget
bedre, kørte første gang 1980,første stop må være Malung ca. 600 km nord for
Gøteborg, Vesterdalselven er et "eldorado" midtsommer fluefiskeri efter
Stalling, hvis det ikke er interessant så er der mange muligheder for
spinnefiskeri efter ørred i elven.
Der er mange oplysninger om Nordbotten på søgemaskinen www.google,com

Rigtig god tur!!

V.h, Nels

Fra : Arne Keller

Dato : 14-05-03 18:51

On Tue, 13 May 2003 13:15:05 +0200, "Per Rasmussen"
<per-soendergaard@rasmussen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>køre langs kysten ?. Der må meget gerne være mulighed for at fiske en dag
>eller fem hvis det er det "rigtige" sted.

Sverige er fyldt med dejlige steder, men der er MEGET langt hele vejen
op til grænsen.
E4 går hele vejen fra Malmö og op til grænsen og er den letteste måde
at komme fremad på.

Jeg ville vælge at køre på E4 op til Sundsvall derfra bliver det mere
vildt og der findes mange spændende fjorde.

Vælg nogle steder du bare må besøge og gør stop der.

Det må generelt frarådes at overnatte på rastepladser ved større veje,
der var sidste år en del tilfælde med folk som blev bedøvet og
bestjålet.

>Vi kører med 6 kg. alu. flasker, og nu er det, at jeg kom i tanke om at jeg
>har en ventil uden trykregulator til gasflaskerne. Kan man så få fyldt gas
>på i Sverige ?

Jeg har ikke set steder hvor man kan få fyldt sine flasker, men du
burde kunne klare dig med 2 stk 6 Kg flasker.
En Svensk regulator koster 150 kr så det kan jo lade sig gøre at få
gas hvis man kører helt tør.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 19-05-03 11:41

Tak for svarene.

Vi tager 2 x 6kg gas med. Havde ikke lige tænkt på at, vi selvføgelig bare
kan købe flaske og regulator i Sverige hvis det bliver nødvendigt. Planen er
at gøre brug af allemansretten så vidt det er muligt, så det tærer jo på
gassen at bruge køl og evt. centralvarme.

Mvh
Per

Fra : Arne Keller

Dato : 19-05-03 19:43

On Mon, 19 May 2003 12:40:36 +0200, "Per Rasmussen"
> [...]

>at gøre brug af allemansretten så vidt det er muligt, så det tærer jo på
>gassen at bruge køl og evt. centralvarme.

Tænk lige på at allemandsretten ikke gælder for en bil og CV.

http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/Sverige/allemandsret.asp

Fra : Per Rasmussen

Dato : 19-05-03 20:06

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Arne Keller
> Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Ved jeg godt, men det er nu nemt at få tilladelse hvis man spørger først.
Det er mit indtryk at de fleste bliver positivt overraskede når man spørger
først. Vi har i den forbindelse fået flere skrækhistorier, som af en eller
anden grund, alle handler om tyskere, som kører alle steder med to og
firhjulede.
Så i hvert fald er det ikke altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse i
Sverige.

Mvh.
Per