kabel utp cat 5/6 forhandlere/sælgere sø~
Fra : Peter Larsen

Dato : 25-03-01 13:27

Hej Ng.

Hvor køber man det billigste Cat5 eller Cat 6 utp kabel henne , jeg skal
bruge 50m i første omgang.

Mvh Peter (Gladsaxe)

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 25-03-01 14:33

Prøv i dk.marked.kommerciel.edb - det plejer at give et par tilbud.

-Thomas

Fra : Arne Keller

Dato : 25-03-01 20:34

Hej Peter

"Peter Larsen" <prl@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng.
>
> Hvor køber man det billigste Cat5 eller Cat 6 utp kabel henne , jeg
skal
> bruge 50m i første omgang.

Hvad skal du med kabel ?

Hvis du køber kabel og stik fra forskellige leverandører kan du måske,
med lidt held, lave en Cat 5 installation.
Men hvis du forsøger at installere et Cat 6 system, med komponenter fra
forskellige leverandører, er det så godt som sikkert at det ikke vil
blive Cat 6.

Køb i stedet et helt system, stik kabler og paneler fra samme leverandør
og fra samme produktfamilie, så er der gode chancer for at få tingene
til at virke.

Du kan f.eks finde leverandører af sådanne systemer her:
http://www.kabling.dk/systemer/installatxrer.htm

--
Arne Keller
www.kabling.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-03-01 20:00

Peter Larsen wrote:

> Hvor køber man det billigste Cat5 eller Cat 6 utp kabel henne , jeg skal
> bruge 50m i første omgang.

Tager otte stykker ståltråd, vikler noget tape omkring, og skriver "Cat
5/6/7" på det!

- Eller lidt mere seriøst: Køb noget ordentligt kabel hos en forhandler, du
har tillid til. Det koster ikke ret meget mere, men du kan spare rigtig meget
besvær.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Arne Keller

Dato : 25-03-01 20:49

Hej Jonathan

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forhandler, du
> har tillid til. Det koster ikke ret meget mere, men du kan spare

Det var da en fornøjelse at se andre end mig selv tale for kvalitet på
dette område

Tak

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-03-01 20:53

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tager otte stykker ståltråd, vikler noget tape omkring, og skriver "Cat
> 5/6/7" på det!

<FNIS> Hvor køber man noget godt ståltråd henne?

mvh
Bjørn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-03-01 21:50

"Bjørn Jørvad" wrote:

> <FNIS> Hvor køber man noget godt ståltråd henne?

Er det ikke lige meget - du får jo ikke den billigste løsning, hvis du ofrer
god ståltråd.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-03-01 22:15

> Er det ikke lige meget - du får jo ikke den billigste løsning, hvis du
ofrer
> god ståltråd.

Nåh nej - Hvad nu hvis jeg køber den billigste gaffatape og nogle billige
filtpenne til at skrive Cat 5/6/7 med.

Kan det så ikke lige løbe rundt?

mvh
Bjørn