DAO - Access 2000 - Password
Fra : Osama Bin Laden

Dato : 13-05-03 11:06

Vi har en gl. application som bruger DAO
til en Access 97 med password.

Nu ønsker vi at opgradere databaserne til Access 2000

Men her støder vi ind i problemmer med data-kontrollerne

ved Access97: data1.connect = ";pwd=mit password"

hvilken connect-linie skal vi nu bruge ved Access2000????

Hvis jeg bruger overstående får jeg følgende fejl:
Run-time error '3343':
Unrecognized database format

JA JA Vi ændre programmet til at bruge ADO senere på året, men har brug for
en løsning nu.

Fra : neumann verner

Dato : 10-06-03 22:49

Jeg syntes at i skulle bruge ADO nu, for dao kan ikke åbne en Access2000
eller senere database
med venlig hilsen
Verner neumann

Fra : Jan Vennike

Dato : 11-06-03 04:56

"neumann verner" <vakse.viggo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg syntes at i skulle bruge ADO nu, for dao kan ikke åbne en Access2000
> eller senere database
> med venlig hilsen
> Verner neumann

Pjat

DAO kan såvel åbne Access 2000 som Access 2002 (XP) - hvis man bruger DAO
3.6.

Men hvis man bruger datacontroller til at åbne databaser/recordset med, kan
man ikke indtaste password, hvis databasen er beskyttet med dette.

Og mht ADO/DAO: Vi har faktisk testet den samme kodestump, skrevet i
henholdsvis DAO/ADO op mod en Access database - og DAO er ca 30 % HURTIGERE
end ADO.

Men det er rigtigt, ADO er fremtiden.

--
Jan

Remove the cat in the emailadress to reach me