Børnevenligt fiskeri på Bornhom ?
Fra : The Angler

Dato : 13-05-03 08:15

Jeg skal holde familieferie på Bornholm i uge 27.

Er der nogen der kender nogle gode fiskesteder, hvor børn
også kan deltage ?

Venlig hilsen
The Angler

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-05-03 19:52

"The Angler" <me@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal holde familieferie på Bornholm i uge 27.
>
> Er der nogen der kender nogle gode fiskesteder, hvor børn
> også kan deltage ?
>
> Venlig hilsen
> The Angler

Ja der findes masser. Det ville måske nok hjælpe lidt at vide om der er
nogle specielle ønsker til hvilken slags fiskeri. (P&T, kyst, gedde, hav,
eller trolling f.eks).

MVH Niels
Bornholmer

Fra : The Angler

Dato : 14-05-03 15:37

Da det skal være børnevenligt er det nok P&T og kyst der er aktuelt.

Venlig hilsen
The Angler

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-05-03 21:42

> Da det skal være børnevenligt er det nok P&T og kyst der er aktuelt.
>
> Venlig hilsen
> The Angler

Af P&T er der kun 2 søer. Stenbrudssøen ved Nexø, og Krashave ved
Klemensker. Hos Krashave er der også søer med gedder.

Der er også Hammersøen med gedder og for år tilbage var den også P&T med
regnbueørreder.

I Hasle lystskov ligger der også 3 søer: Smaragd- Rubin- og Safirsøerne. Der
er gedder og i den ene løber der en å igennem med opgang af havørreder.
Nogle af disse tager ophold i søen og er fiskbare. Dog ved jeg ikke om der
kan købes fisketegn til disse søer eller om fiskeriet er forbeholdt
medlemmer af de lokale fiskeklubber.

Der er også en sø i Almindingen hvor der er frit fiskeri efter gedder. Jeg
kan dog ikke lige huske navnet, men den ligger ved landevejen fra travbanen
mod Gudhjem.

Dammegårdsmosen i Klemensker har gedder og man betaler oppe på gården.
Tidligere var der en lille båd man kunne bruge også. Om den stadigvæk er der
ved jeg ikke da det efterhånden er et par år siden jeg var der sidst.

I Rø plantage er der en langstrakt sø hvor der er gedder m.m. og frit
fiskeri. I denne sø har sønnikke tilbragt mange timer med skaller og
aborrer. Der er bord og bænke til mor og fars kaffe.

Skal det være kysten med børn må det vel være på klipperne et sted fra nord
for Nexø og hele vejen rundt til Hasle. Og holder man sig til områderne
omkring åudløbene går man ikke galt i byen. Men der kan dog fanges ørreder
over alt. En del lokale hygger sig om sommeren i klipperne med prop og orm.

Jeg mener der er lavet en fiskeguide folder som kan fås på Velkomstcenteret
på Rønne havn. Den er måske nok en god ide at få fat i. Ellers mener jeg
også der er noget at finde på nettet. Jeg har dog ikke lige nogle links. Men
så vidt jeg husker har jeg engang fundet noget via Google.

MVH Niels

Fra : The Angler

Dato : 15-05-03 07:47

Tusinde tak for den fine beskrivelse.