Er det helt overdrevet??
Fra : zcully

Dato : 12-05-03 20:24

Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt at
have ca. 500 originale cd'er??
Hvor mange har i?

/Zcully

Fra : Kong Kent

Dato : 12-05-03 20:26

> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt
at
> have ca. 500 originale cd'er??
> Hvor mange har i?

Har omtrent det samme. Vokser støt med 3 - 10 skiver pr. måned. Jeg synes
selv, at jeg har en ret flot samling af skiver, men det er bestemt ikke
overdrevet. Min kammerat har omtrent 1000, og dét er imponerende. Men
overdrevet? Nææ, jeg mener jo stadig han mangler omtrent 50 skiver, som jeg
har stående, og så mangler jeg også en hundrede stykker fra hans samling :)

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-05-03 21:01

zcully wrote:
> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt at
> have ca. 500 originale cd'er??

Nej.

> Hvor mange har i?

Små 300 og så ca. 500 af store sorte skiver

Kender et par stykker der har 5000+ albums (CD+vinyl), så vi er slet
ikke på overdrevet

Mvh

Bruno

Fra : MP Jakobsen

Dato : 12-05-03 21:04

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> wrote in message
> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt
at
> have ca. 500 originale cd'er??
> Hvor mange har i?
>
> /Zcully

Jeg vil sige at jeg personligt synes at 500 originale CD'er er temmelig
mange. Selv har jeg knap 200, og jeg er nok den i min omgangskreds der har
flest skiver. Nu er jeg selvfølgelig, ligesom størstedelen af min
vennekreds, studerende, og har derfor ikke så mange penge tilovers sidst på
måneden. Men alt efter alder, månedlig indkomst og engagement ville jeg mene
at en på min alder der havde 500 CDer var godt med! :)

MP

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 12-05-03 21:07

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> wrote in

> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt
> vildt at have ca. 500 originale cd'er??

Ja!

> Hvor mange har i?

Max. 30 stk. tror jeg.

Fra : Troels

Dato : 13-05-03 10:16

> Max. 30 stk. tror jeg.

En med Saybia, et par stykker med Guns'n'roses, et par med The Corrs og så
et par med Celine Dion eller hvad?

/Troels

Fra : -V-

Dato : 13-05-03 10:36

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev:

> En med Saybia, et par stykker med Guns'n'roses, et par med The Corrs og så
> et par med Celine Dion eller hvad?

Det må vel være noget med 'Absolut The Corrs', 'Celine Dion Now!', 'Corrs
Gold', 'Corrs Summer Party', og 'Celine Dance Hits'.

-V-

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 13-05-03 14:52

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> Det må vel være noget med 'Absolut The Corrs', 'Celine Dion Now!',
> 'Corrs Gold', 'Corrs Summer Party', og 'Celine Dance Hits'.

Nej!

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 13-05-03 14:50

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in

> En med Saybia, et par stykker med Guns'n'roses, et par med The Corrs
> og så et par med Celine Dion eller hvad?

Nå nu du spørger så pænt, så består min cdsamling af følgende kunstnere:

Saybia, DAD, The Corrs, Guns'N'Roses, Bon Jovi, Jon Bon Jovi, Gary Moore,
Beatles, Eagles, George Michael, Wham!, Elton John, REM, Tina Arena,
Slash's Snakepit.

Jeg må nok indrømme, at jeg aldrig bliver træt af at høre The Corrs og
Guns'N'Roses. Det er nok de to grupper, som jeg har lyttet til mest i mit
liv. Til gengæld har jeg så ikke hørt mine Bon Jovi cd'er i flere år!

Fra : Poul Erik

Dato : 12-05-03 21:09

On Mon, 12 May 2003 21:23:59 +0200, "zcully"
<*removethis*zcully@hotmail.com> wrote:

>Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt at
> [...]
Nærmer mig 800, og har ikke for mange. Til gengæld mangler jeg snart
noget smart at have dem i, da det jeg bruger nu ikke laves mere.

Poul Erik

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk

Fra : Anders

Dato : 12-05-03 19:33

> [...]
<*removethis*zcully@hotmail.com> wrote:

>Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt at

jeg har ca 300 cd'er, har købt i ca 12 år. og 30 lp'er på 3 år,
derudover har jeg også 15 mc'er.

samtidig har jeg også 250 koncert cd'er med U2

Fra : S. Sørensen

Dato : 12-05-03 21:55

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> wrote in message
> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt
> [...]

Vi, mig og min kæreste, er vel inderhaver af omkring 5-600 originale CD'er
(hovedparten er mine).
Derudover er jeg indehaver af en 200-300 LP'er og en bunke singler, så de
500 er da pænt, men ikke
noget fuldstændigt vanvittigt. Obevaringsmuligheder.. se det er DER
problemet kommer frem, vi har
efterhånden en 8-10 forskellige CD holdere stående... suk...

Steinbjørn

Steinbjørn

Fra : Uffe Holst

Dato : 12-05-03 22:22

In an article of 12 May 2003 S. Sørensen wrote:

> Vi, mig og min kæreste, er vel inderhaver af omkring 5-600 originale CD'er
> (hovedparten er mine).

Jeg har selv nogle hundrede, men jeg har mødt en del, der har flere. 500 er
helt sikkert mange, men ligefrem at kalde det overdrevent mange er nok så
meget sagt. Men naturligvis er det et fåtal, der har så mange.

I min kollegietid er jeg på kollegierne tit stødt på en del (altid drenge),
der havde rigtig mange CD'ere. Om det har nogen betydning, så har de nok en
alder, der vil placere dem mellem 28 og 33 år i dag. Jeg er ikke i tvivl
om, at mange af dem har mindst 500 CD'ere i dag og nogen af dem har sikkert
over 1000. Men som sagt er det et fåtal.

> Obevaringsmuligheder.. se det er DER problemet kommer frem, vi har
> efterhånden en 8-10 forskellige CD holdere stående... suk...

Jeg har aldrig brugt CD-holdere selv. En reol har for mig været ganske
glimrende. I dag benytter jeg ABC-reoler, hvorpå jeg har sømmet en liste
fast på hylden, så jeg undgår, at CD'erne blivers skubbet for langt ind, så
alle CD'erne kan stå pænt lige. Kan anbefales, og alle CD'ere er nemt
tilgængelige (selvom jeg jo nok kun hører 10 % af min CD-samling
regelmæssigt).

--
Uffe Holst

Fra : .Kody

Dato : 13-05-03 07:30

Obevaringsmuligheder.. se det er DER
> problemet kommer frem, vi har
> efterhånden en 8-10 forskellige CD holdere stående... suk...
>
> Steinbjørn

Jeg har selv købt denne reol, der er lidt dyr, men den er meget pæn og
praktisk
http://www.at-bo.dk/show.asp?NextItem=4

..Kody

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-05-03 22:34

zcully wrote:
> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt at
> have ca. 500 originale cd'er??
> Hvor mange har i?

700 cder på 28 år.

/David

Fra : Lars Rindsig

Dato : 12-05-03 23:17

David Rasmussen wrote:

> 700 cder på 28 år.

Du købte din første CD i 1975? Det er vist det, man kalder en early
adaptor ..

Lars

Fra : Poul Erik

Dato : 13-05-03 00:16

Tror du ikke han er 28 år
Poul Erik

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-03 09:54

Lars Rindsig wrote:

> Du købte din første CD i 1975? Det er vist det, man kalder en early
> adaptor ..

Hvor står det? Jeg har levet 28 år og samlet 700 cder.

/David

Fra : Christian Muus

Dato : 13-05-03 10:08

> Hvor står det? Jeg har levet 28 år og samlet 700 cder.

Det var formuleret på en måde, så man skulle tro, at du havde samlet 700
cd'er på 28 år.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-03 10:32

Christian Muus wrote:

> Det var formuleret på en måde, så man skulle tro, at du havde samlet 700
> cd'er på 28 år.

Det har jeg også.

/David

P.S. De første 15 år samlede jeg ikke så mange. Faktisk 0.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 12-05-03 23:44

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> wrote in
news:3ebff4ca$0$280$ba624c82@nntp05.dk.telia.net in dk.kultur.musik:

> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt
> vildt at have ca. 500 originale cd'er??
> Hvor mange har i?

Jeg har omkring 150 alt i alt, og jeg synes at der er mange jeg mangler, men
SU'en siger at der ikke er råd til at anskaffe dem lige nu... :-] Så 500
lyder ikke spor overdrevet

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 13-05-03 08:27

zcully wrote:

> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt at
> have ca. 500 originale cd'er??
> Hvor mange har i?
>
> /Zcully

Det er ikke vildt.
Jeg har selv ca. 450 CD'er + et par hundrede LP'er. En del af LP'erne er
dog dupleret med CD.

Køber vel 3-4-5 nye hver måned.
En kammerat har 2000+ CD'ere + "mange hundrede" vinyl-skiver. Han er
gammel DJ, så det meste er singler.

Flemming

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 13-05-03 09:13

Orv, hvor vildt!!!

Næh, det synes jeg såmænd ikke...Jeg har selv kun ca. 350, og så en
halv-hundred LP'er, men samlingen vokser jo. Jeg mener, når man køber en CD
er det jo ofte fordi man kan lide musikken. En sjælden gang sker det jo så
at man ikke længere bryder sig om musikken, men generelt bliver man vel ved
med at have et forhold til musikken - og der kommer jo hele tiden ny
musik...

/Thomas

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-03 09:56

zcully wrote:
> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt at
> have ca. 500 originale cd'er??
> Hvor mange har i?
>
> /Zcully

Jeg synes det er mere interessant at alle jeg snakker med (incl. mig
selv, 700 cder), mangler mindst 100 cder efter eget udsagn, lige meget
hvor mange de har i forvejen. Jeg kunne godt finde på 200 jeg manglede.
Eller 2000.

/David

Fra : MP Jakobsen

Dato : 13-05-03 13:29

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote
> [...]
> selv, 700 cder), mangler mindst 100 cder efter eget udsagn, lige meget
> hvor mange de har i forvejen. Jeg kunne godt finde på 200 jeg manglede.

Jeg har som sagt selv omkring de 200, og det synes jeg er rimeligt for en på
SU, og ja, samlingen kan da godt blive større, men der er da meget af
musikken man aldrig får hørt - ikke fordi man ikke kan lide det, men fordi
det altså tager godt 200 timer at høre dem igennem.
Mit spørgsmål er sådan set bare: Hvornår 'mangler' man 100 CDer? En ting er
at der er masser af fede CDer som man ikke har - men behøver man at eje alle
fede CDer i verden? Hvis ja, hvornår vil man få dem hørt? Jeg hører omtrent
15% af min CD samling 'jævnligt'. Det efterlader 85% der højst bliver
spillet et par gange om året...
Jeg er sikker på at jeg ville købe masser af CDer hvis jeg havde pengene...
men jeg ville ikke gå ud og købe 100 CDer på en gang bare fordi jeg
'manglede' dem i min samling. Det er, i min verden, en lille smule snobbet.

MP

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-03 14:10

MP Jakobsen wrote:
> [...]
> men jeg ville ikke gå ud og købe 100 CDer på en gang bare fordi jeg
> 'manglede' dem i min samling. Det er, i min verden, en lille smule snobbet.

Jeg er også på SU...

Og de 100 cd'er jeg snakker om er nogle jeg ville høre jævnligt.

/David

Fra : -V-

Dato : 13-05-03 10:41

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> skrev:

> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt
> [...]

Næ, det er ikke spor overdrevet.

'Almindelige mennesker' har vel en 30-50 stykker, så det er vel ikke så
mærkeligt at de faste skribenter herinde har op til det tidobbelte.

Jeg har vel ca. 250-300 selv, udover ca. 150 vinylplader, som jeg yderst
sjældent hører.
Og så er der alle mp3'erne fra venner, som ligger på pc'en.
Alt i alt en ca. 500 hele albums.

Slet ikke nok.
Bare to min. på allmusic.com eller med et Gufkatalog i hånden, så begærer
jeg de første 50 nye cd'er.

-V-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-05-03 11:40

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt
> [...]
Hej Zcully

Nej du kan trøste dem med, at du stadig er nybegynder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 13-05-03 13:41

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> wrote:

>Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt at
>have ca. 500 originale cd'er??
>Hvor mange har i?

Næh.

For en et-værelses lejlighed er dette måske overdrevet:

CD : 279 styk.
CDS : 30-40 styk.
12'' : 1726 styk + 100-150 som ikke er lagt ind i databasen endnu.
LP : 733 styk.
7'' : 506 styk.
EP (7'') : 46 styk.
78rpm : omkring 100 styk.
Spoler : 100 styk. Men ingen preindspillede - endnu.
MC : 450+ styk.
Videobånd : Jeg ved det ikke 200+.

78rpm og MC er det eneste jeg ikke har i lejligheden. I ovenstående er mine bytte
plader (<200) ikke medregnet, dem var jeg nødt ti lat splitte op og de havner nok
alle i kælderen.

Til plader kan en rumdeler som Expidit i Ikea anbefales, cirka 100 plader i hvert rum
og der er 5 x 5 rum og 40 cm i dybden.

Til masser af bånd kan jeg anbefale nogle billige planker, lidt søm, husk vaterpass,
og nogle små hyldeknægte, samt lidt akrylmaling.

-breiler

Fra : -V-

Dato : 13-05-03 14:09

Mikkel Breiler wrote:
> [...]
> EP (7'') : 46 styk.
> 78rpm : omkring 100 styk.
> Spoler : 100 styk. Men ingen preindspillede - endnu.

Holy moley!!!

Hvornår holder du en kæmpe fest, så vi kan komme og høre dig DJ'e?

-V-

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 14-05-03 10:48

On Tue, 13 May 2003 15:08:54 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

>Holy moley!!!
>
>Hvornår holder du en kæmpe fest, så vi kan komme og høre dig DJ'e?

Jeg DJ'er ikke, jeg samler maxi-vinyl fordi jeg godt kan lide den musik som Kim
Schumacher spillede. Jeg har udover disse maxier også godt 240 mixplader, og nogle af
dem har Kim Schumacher også spillet. Kim Schumacher har spillet plader i mange
stilarter fra 1982 til 1989, og ikke alle er lige nemme at finde, de fleste er dog
billige fordi de slet og ret er døgnfluer eller solgt i ret store oplag. Typisk giver
jeg mellem 3 og 10 kroner for en brugt firser plade, LP eller maxi.

Min lp samling indeholder lidt 80er ting, men er mest fokuseret på David Bowie,
Depeche Mode, Steppenwolf, Rod Stewart+Ron Wood+Keith Richards+Mick Jagger+Ian
McLagan et al, Rolling Stones, Faces, Johnny Winter og Frank Zappa. Jeg har
efterhånden også alle albums med Eurythmics, og er godt på vej med Erasure også, de
sidste 15 år jeg aktivt har samlet plader har jeg forsømt 80erne, og det råder jeg
bod på i disse år. P.t. er mine The Ventures plader i bytte bunken........
Det er nemt at opgradere sin samling ti lat inkludere 80erne, hvor man ikke gad købe
et helt album for to sange, hvoraf blot deneen fandtes som single dengang, kan man
idag få disse albums for en slik - Bl.a. fordi at 80er vinyl smides ud til højre og
venstre og det ofte er i en afspillelig tilstand - men ikke altid (dybt suk). Nogle
gange må jeg nøjes med at låne det, såsom igår hvor jeg lånte maxier med Hashim, Soul
Sonic Force, Doug E. Fresh, Roxanne (with UTFO), Marley Marl, Hurt 'Em Bad & The S.C.
Band, D.J. Ace & Daquan, Mantronix, Cutfather & Cruz. Desværre er fyren jeg har lånt
disse af en som scratcher med sine plader, og ... .det kan sørme ses. De skal renses
big time inden min nål synker ned i rillerne. Jeg skal først lige have
klistermærkerne fra overfladen af. Og så skal jeg nok lige lave en audition med min
gamle nål inden jeg spiller dem over på spolebånd og returnerer _den rensede_ vinyl.

Det bedste er at købe plader, og ikke alt er billigt, noget må man stadigt ty til
'rigtige' brugtbutikker for at købe.

Min single samling er præget af "uha nej hvor er den flot/gammel/mærkelig/pudsig og
billig" derfor har jeg 3 udgaver af Scott McKenzies 'San Fransisco" fra 1967. Og to
af Eddie Skollers "En Enkelt Sang Om Frihed". Til gengæld har jeg tre forskellige
udgaver af Rolling Stones første single "Come On" fra 1963, med tre forskellige
covers! Jeg har meget bras i min single samling, for eksempel en stereofonisk single
med The Strangers fra 1966, det er ikke mange stereo singler man finder fra den
periode, denne var på en label som hed Teener, fortrinsvist for udgivelse af plader
til teenagere? - ikke en label som jeg ville forvente at se stereofoniske plader på
fra den periode.

Artist: Strangers, The
Type: SINGLE
Medie: 7''
Udgivet: 1966
Label: Teener
Nummer: ST.41392
A: What Kind Of Boy [2:28]
B: I Thought of You Last Night [2:18]

Der er så vidt jeg husker en gondol på coveret. Jeg kalder det for bras, men synes
alligevel denne plade, som mange andre i min samling, er pudsig nok til at beholde.

Jeg var i Accord på Østerbrogade 92 igår, og så at Lene (som står i butikken, bag et
tykt lag make-up) havde en single med Trille på væggen bag disken, det er "Øjet". Den
vil hun have 150 kroner for. Jeg gav 2 kroner hos en marskandiser for 10-15 år siden.

Så du skal nok ikke regne med et party hos mig hvor jeg spinner plader, jeg har godt
nok investeret i een 1210'er, men det var mere fordi jeg altid har villet have en
sådan. Jeg købte også et sæt Ortofon DJ pick-upper til. Jeg har en DJ mixer, og jeg
mangler vistnok blot en slip-mat, en 1210'er til og så er jeg kørende.... men nej,
jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skulle sætte dem op til brug.

-breiler

Fra : Anders

Dato : 13-05-03 16:46

On Tue, 13 May 2003 14:40:40 +0200, Mikkel Breiler <mibm@image.dk>
wrote:

> [...]
>
>Til masser af bånd kan jeg anbefale nogle billige planker, lidt søm, husk vaterpass,
>og nogle små hyldeknægte, samt lidt akrylmaling.

hvordan opbevarer du dine 78'ere?

nogle af mine er begyndt at flække

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 14-05-03 13:55

On Tue, 13 May 2003 17:46:00 +0200, Anders <anders.w..@hotmail.com> wrote:

>hvordan opbevarer du dine 78'ere?

Dem jeg ikke bryder mig om ligger fladt i en plastikpose under min gamle seng på mit
gamle værelse hos mine (gamle) forældre) der bliver de absolut ikke forstyrret og jeg
sover trygt oven på dem.

Dem jeg bryder mig om står lodret og afstivet i bunden af et arkivskab af den type
der var på mode omkring 2. verdenskrig, solidt bygget, grimt som ind i helvede og som
blev tilovers sammen med de øvrige møbler, da Helsinge Stations gamle rødstensbygning
fra cirka 1898 måtte lade livet som 97-årig i 1993 da de fik bygget den nye station.
(Der var visse grunde til at bygningen ikke kunne blive fredet, bl.a. 3 manglende år
før den blev 100 år og at den var ombygget for meget igennem årene til at være
bevaringsværdig).
Min far nænnede ikke at smide møblementet ud (typisk for min familie, deraf min
samlermani), ikke mindst fordi han i over 20 år havde siddet med skabet og det store
skrivebord, som også står på mit gamle værelse, og som absolut heller ikke flytter
sig. Min mor arbejdede også en periode for Gribskovbanen (aka Lokalbanen) og sad
enten ved dette skrivebord for omtrent 40 år siden, eller et andet
omtrent mage til. Så det er ikke for ingenting vi har det. De er grimme og slidte men
meget meget solide. Men læg nu mærke til at jeg ikke anbefaler det til opbevaring,
dertil må simpelthen være nemmere løsninger end bare at tage gamle møbler (til de
gamle plader).

>nogle af mine er begyndt at flække

Mine har endnu ikke lidt overlast men det er også sjældent jeg tager dem alle frem,
for det meste er det en lille håndfuld i stablen (som er usorteret) som jeg hiver
frem og spiller for sjov skyld. På en gl. engelsk Monarch No. 14, som har sin egen
historie..... Sjoveste eje er 2 plader med lydsporet til Disney's 'Snehvide og de syv
små dværge' :)

-breiler

Fra : Anders

Dato : 14-05-03 15:57

On Wed, 14 May 2003 14:54:34 +0200, Mikkel Breiler <mibm@image.dk>
wrote:

> [...]
>historie..... Sjoveste eje er 2 plader med lydsporet til Disney's 'Snehvide og de syv

ok, så har jeg nok bare været uheldig. Jeg har bare mine stående i
soveværelset sammen med mine lp'er

jeg skulle spille 5. maj pladen og Lille Pers Til julebal, de var
desværre flækket.

ævreligt jeg endnu ikke har fået spillet dem over til cd endnu

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 13-05-03 14:24

On Mon, 12 May 2003 21:23:59 +0200, "zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com>
wrote:

>Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt at
>have ca. 500 originale cd'er??
>Hvor mange har i?

Det er ikke til at sige hvor mange skiver, der er her i huset men det kniber
ihvertfald aldrig med at finde noget vi gider høre.

Jeg synes ikke det er spor overdrevet at have 500 originale cd'ere, eller
lp'er for den sags skyld.

God musik kan man aldrig få for meget af - eller gode film!

Men kommer det en dag dertil at man ikke ved, hvor man skal sætte sig og spise
sin aftensmad eller servere kaffe for gæsterne, fordi der er musik og film
overalt har man nok nået smertegrænsen. Men dermed ikke sagt at man skal holde
op med at købe musik og film - man skal bare finde et større sted at bo!

De allerfleste mennesker kan udenvidere finde en god posefuld musik eller
film, ved at gå ind i deres pladebiks og det synes jeg de skal blive ved med,
så længe de har lyst til musik og økonomien kan bære det. Den er jo slet ikke
nogen uvæsentlig faktor i vore dage.

Så bare køb løs af den gode musik, og vær glad for at der hele tiden er nye
fede udgivelser på vej.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 13-05-03 18:12

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg får tit at vide at jeg har overdrevet mange cd'er. Er det helt vildt
> [...]
Jeg tror jeg har ca. det samme, + omkr. 350 vinylplader. Og så naturligvis
en masse uoriginalt stads på computeren og div. brændercd'er.
I min omgangskreds er det ikke helt unormalt at have så mange cd'er, jeg har
nemlig nogle kammerater med samme samler-tendenser som mig. Men samtidig er
der også eksempler på bekendte der er godt tilfredse med deres 20 absolute
music cd'er og for hvem det svimler når de ser min samling.
Selv køber jeg omkr. 5-6 cd'er/plader om måneden og det er meget passende i
forhold til hvor meget jeg så kan nå at lytte til hver enkelt
---Jacob---

Fra : Henrik Øster

Dato : 14-05-03 09:07

Hej alle!
En interessant diskussion. Hvis ens pladesamling er overdrevet er det
nok fordi, at en hel væg med cd'er virker nørdet og muligvis frastødende
på kvinder. De tror, at man ikke har andet end musik i hovedet - hvilket
jo er irriterende tæt på sandheden. Tag bare fyren fra filmen High
Fidelity - det er så realistisk, at det næsten gør ondt.
Jeg er anmelder og har derfor en ubehageligt stor samling. Det lyder
måske som at komme i himlen, at der hver uge kommer cd'ere dumpende ind
ad brevsprækken - og det er sgu' også himmelsk. Men man får et
forkvaklet forhold til musik, når det kun er en ud af 30 cd'ere, som man
når at høre mere end to gange. Man er hele tiden bagud. Har overvejet at
holde op med at anmelde for at få et naturligt forhold til musik igen -
som da man var yngre og kunne høre den samme plade 14 dage i streg,
indtil man kunne alle teksterne udenad. Men nej - hvem ville sige nej
til at få alt den nye rock gratis. Jeg kan i hvert fald ikke.
MHT opbevaring, så kan man snildt lave nogle nogenlunde pæne reoler
selv. Jeg har alle mine stående ude i gangen, så de ikke fylder hele stuen.
Nogle bemærker, at de mangler 50-100 titler, før samlingen er komplet.
Samlingen bliver aldrig komplet. Man hører hele tiden om noget nyt. Folk
spørger, om man har dit eller dat og det er bare så fedt. Der vil altid
mangle en masse. Det er jo det, der er det overdrevne - vi er samlere,
og samlere får aldrig en komplet samling.
MVH
Henrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-05-03 09:44

Henrik Øster wrote:
> [...]
> mangle en masse. Det er jo det, der er det overdrevne - vi er samlere,
> og samlere får aldrig en komplet samling.

Det er jo det der er pointen. Når man har fået de 100, er der 100 nye
man mangler.

/david

Fra : Vidal

Dato : 21-05-03 22:21

In news:3ebff4ca$0$280$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
zcully <*removethis*zcully@hotmail.com> typed:

> Er det helt
> vildt at have ca. 500 originale cd'er??

Egentligt er det vel, hvis man har dem for at høre dem.
Selv hører jeg max 1 CD om dagen, medmindre jeg lige
er hooket på noget. (De sidste par dage har jeg lyttet til
Ziggy Stardust +igen+).

Men jeg har også et arbejde og et ægteskab osv osv at
passe og skal da også lige se TV - Avis(er) og en
fodboldkamp og div nyhedsgrupper og skal spille lidt
ogsåvidere....

Hvis man har 500 og hører en om dagen, hører man dem
vel knapt en gang hver 1½ år ( plus det løse).

> Hvor mange har i?

Ca 100, hvoraf jeg regelmæssigt hører ca 30%, resten
meget meget sjældnere.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard