X-Men 2 slutning VS Star Trek 2 slutning (~
Fra : Per Moreau

Dato : 12-05-03 19:50

Jeg kunne dælme ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet
da Jean afsluttede med monologen og hoppet til rulleteksterne.
Tænk, samme metode brugte de i Star Trek 2, der afsluttede Spock med
"Space the final frontier" monologen og hoppede derpå brat over i
rulleteksterne.
Gad vide om Bryan Singer godt kan li´ Star Trek og derved har lavet en
lille skjult "tribute to Star Trek" her ?

Mvh
Per M.
--
It´s a test designed to provoke an emotional respond.
www.sputnikworld.com

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-03 00:00

"Per Moreau" <gndsplitting@OHNOhotmail.com> writes:

> [...]
> Gad vide om Bryan Singer godt kan li´ Star Trek og derved har lavet en
> lille skjult "tribute to Star Trek" her ?

Det bliver værre... Et udkast til plakaten for næste film er sluppet
ud på nettet.

http://www.somethingawful.com/articles.php?a=1449&p=12

Se nederste billede.

--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Brian Petersen

Dato : 17-05-03 08:29

"Per Moreau":
lille skjult "tribute to Star Trek" her ?

Ja, mon ikke? Jeg bemærkede også en anden lille "hilsen" til en populær
serie:

I scenen, hvor Magneto flygter fra glasfængslet, lytter han til et stykke
klassisk musik, som minder ret meget om det, Hannibal Lector lytter til, da
han dræber sine fangevogtere og flygter i slutningen af The Silence of the
Lambs: Da fangevogteren kommer med mad ligger Magneto på sengen og er,
ligesom Hannibal, iført fangedragt. Med ét bliver Magneto ret "Hannibalsk",
da han får færten af det jern, Mystique har injiceret i betjentens blod. Og
ligesom der under voldsorgiet i Ondskabens Øjne "skrues op" for musikken,
bliver musikken højere, da Magneto på blodig vis udvinder jernet af den
stakkels fangevogters krop (og bruger det til at flygte med). Måske er det
oven i købet det samme stykke musik, der spilles? Jeg har ikke tjekket.
Nogen musikkyndige?

Referencen er selvfølgelig ekstra sjov, fordi Brian Cox, som var Hannibal
Lector i Manhunter (1986), også er med i X2, hvor han spiller skurken
Stryker..

/b.