yderligere oplysninger om selvmord i Frede~
Fra : Lisa Petersen, USA

Dato : 12-05-03 17:56

Hej gruppe.

Min tipoldefars bror begik selvmord i Fredericia i 1890. Jeg fandt oplysninger
om hans dødsfald i kirkebøgerne og jeg fandt også en dødsattest (med dødsårsagen
overdækket), men er der yderligere oplysninger, som jeg kan søge? Måske en
læge- eller politiundersøgelse? Hvor skal jeg søge?

På forhånd tak.

Lisa
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lisa Petersen
ved Seattle, Washington, USA
lisap@kinquest.com
www.kinquest.com

Fra : Lena Rix

Dato : 12-05-03 18:21

Hej Lisa
Jeg har selv en i familien der begik selvmord dette skete også i 1890 og der
fandtes en rapport fra politiet hvor det var beskrevet hvordan han var
fundet og endda hvordan den brønd han havde truknet sig i så ud. hvis du har
lyst kan du finde den på www.frelsi.dk og der skal du kigge under truels
truelsen.

Fra : H L Idestrup

Dato : 12-05-03 21:48

Vedr. en slægtnng, der hængte sg i 1839 i Aalborg har jeg fundet oplysninger
flg. steder:

Dødsanmeldelsesprotokol

Stiftamtet (Ekspederede sager)

Retsbetjente (Fogedprotokol over pludselige dødsfald, samt Indkomne breve)

Amtsarkiv (Journalsager)

Kirkebog og Skifteprot.

Mvh

Henriette Idestrup, Odense.

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 12-05-03 22:04

> [...]
en
> læge- eller politiundersøgelse? Hvor skal jeg søge?

Landsarkivet for København har udgivet forskellige små emneark bl.a. et om
selvmord. Jeg ved ikke om der er udgivet tilsvarende for Landsarkivet for
Viborg; men hovedtrækkene i, hvordan man søger, må være det samme. Se
http://www.sa.dk/lak/brugearkivet/emneark/selvmor2.htm

Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen