Boelsmand
Fra : Eva

Dato : 12-05-03 17:42

Hejsa
Håber der er nogen der kan fortælle mig hvad en boelsmand var/er.
På forhånd tak.

Hilsen Eva

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 12-05-03 17:58

På følgende link kan du få svar på dit spørgsmål

http://www.saack.dk/ord_b.shtml

se også

http://www.saack.dk

Tom Stryhn
stryhn@email.dk

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 06.06.2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : LisBJensen

Dato : 12-05-03 17:57

hej Eva
Boelsmand - Bolsmand

Ejer af et bolsted. D.v.s. en landejendom, der i størrelse befinder sig
mellem en grd og et husmandssted (ca. 1 tønde hartkorn).
Lis

http://www.kandu.dk/