Blærebetændelse
Fra : Signe

Dato : 12-05-03 16:19

Hejsa Alle.

i ved jo alle hvor lidt der skal til før vi begynder at bekymre os
over vores katte, men jeg må nu være ærlig at indrømme at det først
var da Cirkeline selv gjorde os 100% opmærksomme på at der var noget
galt, at vi kunne se det.

Altså hun sover altid meget, men de seneste dage har jeg lagt mærke
til at hun sov mere og trak sig lidt væk fra os og var svag overfor de
andre. Men har nok lidt slået det hen pga. den endelig overstået
flytning.

Men i går var den ikke så god, hun kastede op, men mest bare galde og
skum, men hun havde gnasket i lidt plastik tidligere og jeg troede
blot det var derfor. Men i løbet af aftenen rendte hun på bakken 7-8
gange i løbet af kort tid, så der begyndte det at gå op for mig at hun
nok ikke var helt på toppen.

Så omkring midnat hoppede hun op på bordet og op i en klodskasse og
DER tissede hun så nogle små MEGET blodige dråber...og så blev vi
først meget nervøse...så vi holdte hende under oberservation og i
morges kl. 8.00 ringede jeg til dyrlægen og vi fik en tid kl. 9. 15.

Cirkeline sov på det tidspunkt, og jeg ved at når hun vågner skal hun
på bakken...og jeg måtte vække det lille myr og sætte hende i bakken
og få en lille plastikbox under så jeg kunne medbringe frisk urin til
dyrlægen. Hun havde 39,4 i feber.

Ganske korrekt der var masser af blod i og da der også var krystaller
i, ville han gerne have lov til at undersøge prøven via mikroskop og
så ville jeg få yderligere besked sidst på eftermiddagen.

Cirkeline fik en indsprøjtning hos dyrlægen, og er nu kommet på
synolux 50 mg 2 gange dagligt i 7 dage, fra i morgen.

Jeg ringede til dyrlægen og blev ganske lettet, da han blot sagde at
det KUN var en blærebetændelse.

Ja så har vi haft katte i 3 år, og det er første gang en af dem er
syge på den måde ;)

Mange hilsner fra Signe og trætte potedask fra cirkeline.

Fra : Ragna

Dato : 12-05-03 16:35

Hej Signe!
Den med blærebetændelsen og krystallerne var vi også på sammen med vores
gamle hankat.
I den første tid gav vi ham Hill's S/D- dåsemad, som skulle være i stand til
at opløse krystallerne, og derefter fik han C/D-tørfoder resten af sit liv.
Det klarede han sig fint med, uden at have flere anfald af blærebetændelse.
Heldigvis hjælper behandlingen hurtigt - også på smerterne.
Giv Cirkeline et trøstenus fra mig.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Birgitte

Dato : 12-05-03 18:57

"Signe" <kandispigenFJERNDETTE@tumling.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> syge på den måde ;)
> Mange hilsner fra Signe og trætte potedask fra cirkeline.

Det gør mig ondt at høre, at Cirkeline ikke har det så godt.
Godt at du tog til dyrlæge og fik Cirkeline set efter i alle ender og
kanter.
Jeg krydser alt for at hun er i bedring allerede imorgen.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Kate

Dato : 13-05-03 22:05

Signe <kandispigenFJERNDETTE@tumling.dk> wrote in

> men jeg må nu være ærlig at indrømme at det først
> var da Cirkeline selv gjorde os 100% opmærksomme på at der var noget
> galt, at vi kunne se det.

Stakkels Cirkeline. Det lyder godt nok slemt. Da Lante havde
blærebetændelse, tror det var i januar, opdagede jeg det godt nok
hurtigt. Han gik hvileløst rundt om morgenen, og så tænkte jeg at han
da havde været urolig om aftenen. Han gik på bakken 3-4 gange inden jeg
var kommet i tøjet og da han satte sig i kaninens tissebakke uden at
der kom noget ud, vidste jeg den var gal.
Jeg tror egentligt at han fik samme behandling som Cirkeline får nu.

God bedring til hende (Lante har ikke haft antydning af problemer
siden).

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar