Søges, folk med kendskab til Jacobfreiberg~
Fra : Miv

Dato : 12-05-03 16:11

Jeg har et kuld jacobfreibergi-unger gående (3-5 cm.), og syntes at de alle
har et lille knæk ved øjet, somom at pande og
næse ik' flugter rent, men knækker lidt ind ved øjet, skal de se så'n ud,
eller er det tegn på indavl ?
Ungerne er a' Meget flotte forældre !! Og ser ellers rigtig flotte ud,
hannerne er ved at farve ud

Mvh.
Miv

miv@tdcadsl.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-05-03 17:37

Miv <miv@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebfb870$0$76139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> eller er det tegn på indavl ?
> Ungerne er a' Meget flotte forældre !! Og ser ellers rigtig flotte ud,

Det er helt normalt for A. jacobfreibergi, at have det lille knæk i
panden.

Carsten

Fra : Miv

Dato : 12-05-03 17:51

Mange tak for svaret Så er jeg mere rolig. Jeg mente nemli' at have hørt
at det kunne "ved andre fisk" være tegn på enten
indavl eller forkert fodring, er det rigtigt ? (det ser "lidt" ud somom at
det yderste a' ho'det ik' rigtigt er fulgt med resten a' kroppen under
tilvæksten).
Hvornår ville du betragte A. Jacobfreibergi som salgsklare og hvad ville du
mene ville være en fair pris ?

Mvh.
Michael

miv@tdcadsl.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-05-03 22:20

Miv <miv@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebfcfc7$0$76110$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> tilvæksten).
> Hvornår ville du betragte A. Jacobfreibergi som salgsklare og hvad ville

Nu har jeg gennem årene set en hel del Malawi ciklider, også nogle som
burde have været aflivet,
men ingen af dem har haft den slags symptomer, så det vil jeg tillade mig
at sætte spårgsmåls tegn ved!

Du skrev at de var ved at farve ud, og hvis de har gået under gode
forhold, men messer af godt friskt vand,
og ordenlig fodring, så burde de være klare til at flytte hjemmefra nu!

Prisen du kan forvente fordem, vil jeg ikke tage stilling til, da det
kommer an på så mange faktorer.
Men forvent ikke at blive millionær af det.

Carsten