Erfaring med tægetænger savnes
Fra : Eva

Dato : 12-05-03 10:08

Hej

På apoteket kan købes to forskellige tægetænger. En i plast med kraftige
spidser og en i metal med meget spidse spidser. Jeg er i tvivl om hvad der
er bedst.
Jeg er ikke sikker på at den i plast får rigtig fat i tægen, men jeg er på
den anden side nervøs for at den i metal niver tægen over.

Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har erfaringer med tængerne!

Venlig hilsen
Eva
--
Ved direkte mail fjernes XYZ i mailadresse.

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 12-05-03 10:18

Hejsa.

Jeg har den i plast og er ganske godt tilfreds. Har kunnet fjerne de tæger
jeg har fundet.

V H Gitte

Fra : x Vuf x

Dato : 12-05-03 10:54

Mon, 12 May 2003 11:18:12 +0200, Gitte & Thorleif wrote:

>Jeg har den i plast og er ganske godt tilfreds. Har kunnet fjerne de tæger
>jeg har fundet.

Jeg bruger neglene og har altid fået det hele med.

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

En computer og en kat har begge en del hemmeligheder,
de ikke deler med andre.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 12-05-03 10:31

Eva skriver:

> [...]
> den anden side nervøs for at den i metal niver tægen over.
>
> Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har erfaringer med tængerne!

Vi har en billig plast udgave fra Kvickly. Den virker upåklageligt på både
vores kort- og langhårshund.
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-05-03 10:28

"Eva" <tikjob@humXYZ.auc.dk> wrote in message
> [...]
> den anden side nervøs for at den i metal niver tægen over.
>
> Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har erfaringer med tængerne!

Vi har to slags: en i metal fra apoteket. Den er god til større tæger.
Dårlig hvis hunden ikke kan holde sig i ro.

Et sæt (en lille og en stor) i grøn plast, formet som udtræksenden på et
koben. Den sættes ind under tægen og så drejer man rundt. God til både små
og store tæger. Nem at have i lommen. God hvis hunden er lidt vild.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-05-03 10:36

On Mon, 12 May 2003 11:08:15 +0200, "Eva" <tikjob@humXYZ.auc.dk>
wrotd:

> [...]
>den anden side nervøs for at den i metal niver tægen over.
>
>Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har erfaringer med tængerne!

,,,,,,,,jeg bruger den af metal fra apoteket, da jeg mente at den så
mest holdbar ud og ikke var meget dyrere end den anden, og den virker
fint har heldigvis kun brugt den et par gange.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-03 12:27

"Eva" <tikjob@humXYZ.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eva
> --
> Ved direkte mail fjernes XYZ i mailadresse.

Hej Eva

Hvis den du har set, er fra Trixie, og den er en billig sag til ca Kr 17,00,
så fungerer den ganske udmærket. Kan dog være lidt svær ved de allermindste
flåter, på en langhåret hund, men så lader man den bare sidde 10 minutter
mere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 12-05-03 17:00

> [...]
> den anden side nervøs for at den i metal niver tægen over.
>
> Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har erfaringer med tængerne!

Er så heldig at have en hund, der aldrig får tæger på sig, så jeg har ikke
den store erfaring med tægetænger. Har dog en, som med succes er brugt på
andres hunde. Den er af plastic, og har ligesom et hovede, der kan trykkes
ud.

-Trine

Fra : René Kofoed

Dato : 21-05-03 16:30

Hej Eva.
Jeg har en i plast, som Trine beskriver. Den virker på den "gamle". Men ham
den unge, er der kun en ting der hjælper på : Et pift af Frontline spray.
Han er så vild, at det ikke kan lade sig gøre, at bruge en tang!!
MVH Susanne.

Fra : Winnie Steen

Dato : 21-05-03 22:09

Jeg har prøvet begge tænger, men syntes ikke de er gode nok, den bedste
metode syntes jeg er stadig den med tommel og pegefinger og et raskt
snuptag!
hilsen Winnie

Fra : Smat

Dato : 22-05-03 08:02

Man kan også få nogle der nærmest er et minikoben, de står i høj kurs hos
mange, jeg har ikke selv haft tæger, så jeg har ikke prøvet dem i praksis.
De bruges også på skadestuer rundt om i landet.

Fra : Thomas V.

Dato : 26-05-03 12:44

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> wrote in message news:<bahslk$pal$1@sunsite.dk>...
> Man kan også få nogle der nærmest er et minikoben, de står i høj kurs hos
> mange, jeg har ikke selv haft tæger, så jeg har ikke prøvet dem i praksis.
> De bruges også på skadestuer rundt om i landet.

Jeg har købt et såkaldt tæge kort, det ligne et dankort med en lille
slisse i. Den kan jeg varmt anbefales, for den er utrolig simple at
bruge.
Håber, du finder noget