side hænger i Opera
Fra : Leonard

Dato : 12-05-03 09:54

Er der nogen der kan gennemskue hvorfor denne side får Opera 7.10 til
at hænge. Den virker fint i andre browsere, IE, Netscape, Mozilla og
validerer XHTML 1.1
http://www.vandski.dk/juniorfun/

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 12-05-03 10:30

Leonard wrote:
> Er der nogen der kan gennemskue hvorfor denne side får Opera 7.10 til
> at hænge. Den virker fint i andre browsere, IE, Netscape, Mozilla og
> validerer XHTML 1.1
> http://www.vandski.dk/juniorfun/

Har du valideret dit CSS ?

Hintzmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-03 10:52

Leonard skrev:

> Er der nogen der kan gennemskue hvorfor denne side får Opera
> 7.10 til at hænge.

Jeg kan gætte.

Mulige problembørn:
-    html.body
(brug et andet klassenavn end body, hvis der i det hele taget er
behov for at sætte klasseinformationer på html)

- html, body: background : url("grafik/bgk.gif") repeat;
(det bør ikke være nødvendigt at give background-informationer til
html)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-05-03 12:18

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> Mulige problembørn:
> -    html.body
> (brug et andet klassenavn end body, hvis der i det hele taget er
> behov for at sætte klasseinformationer på html)

Det ser ikke ud til at Opera's CSS forstår class eller id på
html-elementet. Det skal den heller ikke (id og class er ikke lovlige
på html-elementet), så reglen er ubrugelig (html-elementet har ikke
klassen body). Den alene ser dog ikke ud til at hænge Opera.

> - html, body: background : url("grafik/bgk.gif") repeat;
> (det bør ikke være nødvendigt at give background-informationer til
> html)

Det er til gengæld fuldt lovligt og virker også uden problemer i Opera
7 (i de små eksempler jeg har prøvet). hvis body ikke fylder hele
skærmen, så vil body's background heller ikke gøre det. Browsere ser
dog ud til at arve baggrunden baglæns til html-elementet hvis det ikke
selv har en style sat.

Prøv fx følgende CSS:
html {background-color:green;}
body {margin:20px;background-color:red;}
Der kan man se at body ikke fylder det hele. Hvis man fjerner
html-reglen, så vil hele baggrunden blive sat rød, selvom det faktisk
ikke er rigtit!

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-03 13:06

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> [...]
> lovlige på html-elementet), så reglen er ubrugelig
> (html-elementet har ikke klassen body). Den alene ser dog ikke

O.k. Jeg har prøvet siden med Opera 7.11. Siden bliver godt nok
vist, men links reagerer *meget* langsomt. Hvis jeg har et vindue
åbent foran siden (uden at skjule det hele) går Opera i "wobler-
mode" - skærmbilledet ryster i en ret hurtig frekvens. Det sker kun
når musen er uden for Operas sideramme (altså der hvor siden
vises).

Der er vist stadig et par bugs der skal fjernes i Opera.

NB: Tak for afprøvningerne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 12-05-03 15:19

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>-    html.body

Var en tastefejl, skulle have været et komma, men nu er html helt
fjernet, da det alligevel ikke gør nogen forskel.

>- html, body: background : url("grafik/bgk.gif") repeat;

Har også her fjernet html, gør heller ingen forskel.

Men hvad kan det så være?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/