VBscripting fast IP
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 12-05-03 08:08

hejsa

jeg har fundet et script hos MS Scriptcenter, den sætter maskinen op til en
fast IP og det virker også fint. nu er det bare sådan at den ikke sætter DND
adresse Er der nogen der kan hjælpe.

***********
'--------------------------------------------------------------------------
'Configuring a Static IP Address
'
'Sets the IP address of a computer to 192.168.1.141, and sets the IP gateway
to 192.168.1.100.

'--------------------------------------------------------------------------

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colNetAdapters = objWMIService.ExecQuery ("Select * from
Win32_NetworkAdapterConfiguration where IPEnabled=TRUE")

strIPAddress = Array("10.10.25.10")
strSubnetMask = Array("255.255.255.0")
strGateway = Array("10.10.10.10")
strGatewayMetric = Array(1)

For Each objNetAdapter in colNetAdapters
errEnable = objNetAdapter.EnableStatic(strIPAddress, strSubnetMask)
errGateways = objNetAdapter.SetGateways(strGateway, strGatewaymetric)
dns = objNetAdapter.DNSServerSearchOrder("10.10.20.1")

If errEnable = 0 Then
WScript.Echo "The IP address has been changed."
Else
WScript.Echo "The IP address could not be changed."
End If
Next

***********

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-05-03 09:18

Som svar på skriblerier nedfældet af Jan Damkjær Dahl :

> [...]
> til en fast IP og det virker også fint. nu er det bare sådan at den
> ikke sætter DND adresse Er der nogen der kan hjælpe.

Hvis det er til win2k og højere så kan du bruge netsh

Brug den her til at lave din batch fil udfra

netsh interface ip dmp

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 15-05-03 14:58