VB6 - *.chm - hjælpefiler.
Fra : Krabsen

Dato : 12-05-03 07:58

Har nogen erfaringer med kald til hjælpefiler i formatet *.chm?

Jeg har en tilknyttet help.chm-fil til mit projekt. Det virker helt fint -
tryk på F1 på en form åbner hjælpefilen på det rette sted via HelpContextID.

Men når hjælpen kaldes fra menuen (typisk 'Hjælp / Index') kommer en
dialogboks fra Windows Hjælp, sigende:

"Filen E:\program\help.chm er ikke en Windows Hjælp-fil, eller den er
beskadiget."

...hvilket beviseligt jo er noget sludder

Den kaldes med

CMDialog1.HelpFile = "help.chm"
CMDialog1.HelpCommand = cdlHelpContents
CMDialog1.ShowHelp ' Display Visual Basic Help contents topic.

som beskrevet i hjælp.
Bruger jeg samme kode med den 'gamle' hjælpefil 'help.hlp', fungerer det.

Nogen hints?

-------------------------
Gert Krabsen
www.krabsen.dk
www.responsnord.dk
mfl.

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 12-05-03 08:14

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen erfaringer med kald til hjælpefiler i formatet *.chm?

Mon ikke CommonDialog er så 'gammel', at den forventer en hjælpefil i
..hlp-formatet? Bare et gæt.

Jeg har haft held med at kalde .chm-filer med ShellEcecute:

If ShellExecute(Me.hWnd, "open", myAppPath & "\tlo.chm", "", myAppPath, 5)
<= 32 Then
End If

(myAppPath er en standard-funktion, jeg altid bruger for at være sikker på,
at App.Path ikke slutter med en \)

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Krabsen

Dato : 12-05-03 09:21

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse
> "Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke CommonDialog er så 'gammel', at den forventer en hjælpefil i
> .hlp-formatet? Bare et gæt.

Jo, det var osse mit gæt, men lige det med at finde alternativet.

> Jeg har haft held med at kalde .chm-filer med ShellEcecute:
>
> If ShellExecute(Me.hWnd, "open", myAppPath & "\tlo.chm", "", myAppPath, 5)
> <= 32 Then
> End If

Det hjalp gevaldigt..

> (myAppPath er en standard-funktion, jeg altid bruger for at være sikker
på,
> at App.Path ikke slutter med en \)

Sådan en har jeg osse

Takker skyldigst..