Folketælling: flere familier i samme husst~
Fra : Erling Agesen

Dato : 11-05-03 15:09

Ved søgning i DDD findes undertiden flere familier i samme husstand - hvad
er den naturlige forklaring herpå ?

Et eksempel: søgning efter Frederik Christian Andersen i Hjørring Amt, Øster
Han Herred, Torslev sogn
med efterfølgende visning af husstand giver følgende resultat:

Kristen Nielsen, 34, Gift, Husfader, Daglejer i Agerbruget, med hustru
Jens Thimand Nielsen, 52, Gift, Husfader lever af sin Jordlod, med hustru og
2 børn
Niels Sørensen, 48, Gift, Husfader Daglejer i Agerbruget, med hustru og 1
barn
Frederik Christian Andersen, 45, Gift, Husfader lever af sin Jordlod, med
hustru og 5 børn

Se evt.:
http://ddd.dda.dk/asp/husstand.asp?amt=Hj%F8rring&herred=%D8ster+Han&enhed=T
orslev&stednavn=Attrup+Bye&matr_nr_adresse=&matrikel=&kilde=FT-1880&indtastn
ingsnr=C5049&husstands_familienr=2+Hus

Erling Agesen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 12-05-03 11:08

"Erling Agesen" <erling.agesen@12move.dk> skrev Sun, 11 May 2003
16:09:28 +0200

>Ved søgning i DDD findes undertiden flere familier i samme husstand - hvad
>er den naturlige forklaring herpå ?

Det skyldes normalvis enten at to husstande er indtastet med samme
husstandsnummer og stedbetegnelse eller at der faktisk er tale om en
husstand med to familier.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : K. Thidemann

Dato : 12-05-03 16:11

On Sun, 11 May 2003 16:09:28 +0200, "Erling Agesen"
<erling.agesen@12move.dk> wrote:

> [...]
>Jens Thimand Nielsen, 52, Gift, Husfader lever af sin Jordlod, med hustru og

Hej Erling

Nej der er ikke tale om 2 husstande.
Ovennævnte Jens Thimand Nielsen er min oldefar.

http://home1.stofanet.dk/thidemann/aner/per00012.htm#0

Mvh
Ketty Thidemann
k.thidemann@mail1.stofanet.dk

Fra : K. Thidemann

Dato : 12-05-03 16:16

On Mon, 12 May 2003 17:11:07 +0200, K. Thidemann
<k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Nej der er ikke tale om 2 husstande.
>Ovennævnte Jens Thimand Nielsen er min oldefar.

Undskyld - jo der er tale om flere husstande.
Folketællingen 1880 Attrup by, Torslev sogn, Øster Han herred
Jens Thidemand Nielsen m - 52 - lutter. - Beistrup - husfader, lever
af sin jordlod
Ane Marie Pedersen k - 53 - lutter. - Sennels - husmoder
Anders kronborg Jensen m - 12 - lutter. - deres børn
Peter Jensen m - 22 - lutter. - deres børn

k.thidemann@mail1.stofanet.dk