Fodring af sneglehuscichlider
Fra : Søren Poulsen

Dato : 11-05-03 23:37

Jeg har en flok Neolamprologus multifasciatus, samt nogle Lamprologus
ocellatus.
De får det samme som de andre fisk (Tørfoder,myg, bosmider og afskallede
atemia til ungerne), men er det nu rigtigt?
Jeg har læst at de spiser zooplankton, men hvordan erstatter jeg det i mine
akvarier?
Og er der noget med at der er noget de ikke kan tåle?

--
M.v.h. Søren Poulsen, Køge
Email: spo@xxxwebspeed.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-05-03 18:13

"Søren Poulsen" <spo@xxxwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> atemia til ungerne), men er det nu rigtigt?
> Jeg har læst at de spiser zooplankton, men hvordan erstatter jeg det i
Det har du efter min opfattelse gjort udmærket. Zooplankton er vel blot
fritsvømmende smådyr - så her er udvalget rimeligt stort. Dafnier, cyklops
og mange andre krebsdyr, insektlarver, fiskeyngel osv.

> Og er der noget med at der er noget de ikke kan tåle?
Nogle vil nok sige at de ikke kan tåle røde myggelarver - det er vist den
almindelige opfattelse i gruppen at de bidrager med alt fra AIDS til hvide
pletter smat et udvalg al alle mulige andre elendigheder. Det er ikke min
opfattelse at de er SÅ slemme - men ensidig fodring er nok aldrig godt.

vh
Jan