Hundebilleder :o)
Fra : Thomas H.

Dato : 11-05-03 21:38

Hej hundegruppe.

Ja undskyld, jeg har altså ikke en stand forskid på hunde!
Men derfor synes jeg da alligevel, at i skal se nogle billeder jeg
har taget, af min kammerats hund, håber det er i orden?

http://www.thhe.dk/Tyson.htm
...en 2 år gammel amerikansk bulldog.

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-05-03 10:36

On Sun, 11 May 2003 22:38:04 +0200, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

> [...]
>Men derfor synes jeg da alligevel, at i skal se nogle billeder jeg
>har taget, af min kammerats hund, håber det er i orden?

Dejlig hund og flotte billeder. Tak for det.
Hvad er det for en sele den er iført?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-05-03 11:00

> Dejlig hund og flotte billeder. Tak for det.
> Hvad er det for en sele den er iført?

Orriginal-posten er ikke kommet igennem endnu, men gætter på det er Thomas H
der har sendt linket?

Drøn gode billeder... Du kan altså et eller andet med et kamera! Har også
stadig storebæltsbroen som baggrund!

Jeg skal på et tidspunkt ha' taget nogen gode billeder af min ene hund, er
det noget man kan leje dig til, Thomas?

....Den sele er for ikke at skade hunden i nakken. Tunge, stærke racer får
nemt nakkeskader af alm. halsbånd. Derfor benyttes sådanne seler.

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 12-05-03 13:05

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Orriginal-posten er ikke kommet igennem endnu, men gætter på det er Thomas
> der har sendt linket?

Jeps, og jeg har jo TDC

> Drøn gode billeder... Du kan altså et eller andet med et kamera! Har
også
> stadig storebæltsbroen som baggrund!

Ok, takker Jeg har lige skiftet den ud med Lise Rønne, fra M!, ellers
har jeg også haft den, hehe

> Jeg skal på et tidspunkt ha' taget nogen gode billeder af min ene hund, er
> det noget man kan leje dig til, Thomas?

Hmmm, ved sgu ikke helt ....

> ...Den sele er for ikke at skade hunden i nakken. Tunge, stærke racer får
> nemt nakkeskader af alm. halsbånd. Derfor benyttes sådanne seler.

Ja den er fandeme godt nok stærk!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-05-03 13:44

>...Den sele er for ikke at skade hunden i nakken. Tunge, stærke racer får
>nemt nakkeskader af alm. halsbånd. Derfor benyttes sådanne seler.

,,,,,Det er absolut ikke kun tunge stærke racer der får nakkeskader,
det er alle hunde uanset størelsen der trækker i snoren, hvis man går
ind i en hvilken som helst dyrehandel så vil man kunne finde trækseler
til alle størelser hunde. Så små hunde kan ligeså nemt få skader i
nakken hvis de trækker i snoren.

Fra : Thomas H.

Dato : 12-05-03 13:04

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

> Dejlig hund og flotte billeder. Tak for det.

Tak

> Hvad er det for en sele den er iført?

Som skrevet, jeg aner intet om hunde, inkl. tilbehør

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-05-03 11:03

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message

> Hej hundegruppe.
>
> Ja undskyld, jeg har altså ikke en stand forskid på hunde!
> Men derfor synes jeg da alligevel, at i skal se nogle billeder jeg
> har taget, af min kammerats hund, håber det er i orden?

Kan vi ikke få et par oplysninger om hvilket kamera, lukketid etc. ?

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Thomas H.

Dato : 12-05-03 13:07

> Kan vi ikke få et par oplysninger om hvilket kamera, lukketid etc. ?

Olympus C-3020Z
Jeg var faktisk lidt overrasket over, at en lukketid på 1/200 ikke
var nok, f.eks. der hvor den springer op i træet. Men det må jeg
jo lege lidt med en anden gang.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-05-03 13:16

> [...]
> Jeg var faktisk lidt overrasket over, at en lukketid på 1/200 ikke
> var nok, f.eks. der hvor den springer op i træet. Men det må jeg

Efter hvad jeg kan finde af data på det, virker det som om det er et digicam
i den højere ende.
Jeg synes specielt var skarpheden god, selv i de bevægelige billeder.

Hvor lang tid går der fra man trykker på udløseren til det tager billedet ?

Fra : Thomas H.

Dato : 12-05-03 13:44

> Efter hvad jeg kan finde af data på det, virker det som om det er et
digicam
> i den højere ende.

Tjaa, det var næststørste model, da jeg købte det, men det er jo
allerede forældet idag.

> Jeg synes specielt var skarpheden god, selv i de bevægelige billeder.

hmmm, jeg e nu ikke helt selv tilfreds, jeg stillede den på uendelige,
og der er flere af dem, der er lidt uskarpe, fordi den kom for tæt på.

> Hvor lang tid går der fra man trykker på udløseren til det tager billedet
?

Det ved jeg ikke helt, nu kørte jeg uden autofocus, og skød 4-5 hurtige
efter hinanden, så går der ikke lang tid.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-05-03 13:51

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> digicam
>
> Tjaa, det var næststørste model, da jeg købte det, men det er jo
> allerede forældet idag.

Mange af de 4 MP man købe nu har efter min mening ringe objektiv. Det
betyder at selv et gammelt (fra 1999) Canon PowerShot S10 2.1 MP som mine
forældre har er efter min mening (og andres) bedre end mange af de 4 MP man
kan købe nu.

> hmmm, jeg e nu ikke helt selv tilfreds, jeg stillede den på uendelige,
> og der er flere af dem, der er lidt uskarpe, fordi den kom for tæt på.

Hvor mange intervaller kan man stille lukketiden i ?

> ?
>
> Det ved jeg ikke helt, nu kørte jeg uden autofocus, og skød 4-5 hurtige
> efter hinanden, så går der ikke lang tid.

OK, så den kan godt tage hurtige billeder.

Det var måske en model man skulle lede efter brugt.

Fra : Thomas H.

Dato : 12-05-03 17:40

> [...]
> betyder at selv et gammelt (fra 1999) Canon PowerShot S10 2.1 MP som mine
> forældre har er efter min mening (og andres) bedre end mange af de 4 MP

Ja det er ikke så meget antal pixel der er det vigtigste.
Jeg synes mit det rammer farver og kontrast klokkerent,
det er næsten vigtigere, se evt. flere billeder på min side

> Hvor mange intervaller kan man stille lukketiden i ?

Uha, mange!
min 1/800 og maks 16s

> OK, så den kan godt tage hurtige billeder.

Ja, jeg tror den kan fyre 3 af i sekundet, i næstbedste
komprimering (2048x1536), men jeg mener at de lidt
dyrere er endnu hurtigere, da de skriver i noget internt
ram først.

> Det var måske en model man skulle lede efter brugt.

Du kan købe mit, når jeg vil ha' noget bedre *G*

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-05-03 07:24

> [...]
> Jeg synes mit det rammer farver og kontrast klokkerent,
> det er næsten vigtigere, se evt. flere billeder på min side

Jeg har været derinde, det er nogle meget flotte billeder. Mange af den ser
ud som om de er taget med gode spejlreflex kamera.

> Uha, mange!
> min 1/800 og maks 16s

Dækker vist stort set de fleste behov

> Ja, jeg tror den kan fyre 3 af i sekundet, i næstbedste
> komprimering (2048x1536), men jeg mener at de lidt
> dyrere er endnu hurtigere, da de skriver i noget internt
> ram først.

De fleste af dem jeg har prøvet er meget langsommere. Det hjælper ikke noget
at lukketiden er 1/200 sek hvis det tager 1 sek at tage billedet. Så er
kronhjorten eller F1 bilen væk

> Du kan købe mit, når jeg vil ha' noget bedre *G*

Du kan jo høre mig til den tid