rigsdaler, rigsbankdaler - slesvig-holsten~
Fra : Lisbeth Skovgaard

Dato : 11-05-03 21:09

Er der nogen, der ved, hvad disse penge svarer til i nutidens danske
kroner - eller ved, hvor man kan læse om den slags ? I forbindelse med
overtagelsen af en gård i Sønderjylland har jeg notater om, at der
skulle ydes enken aftægt og de søskende, der ikke fik gården, - en
kompensation i Rigsbankdaler.
Hilsen fra Lisbeth Skovgaard.

lismus@email.dk
www.skovgaardfamilien.dk
www.gencircles.com/users/lismus

Fra : aafe

Dato : 11-05-03 21:26

"Lisbeth Skovgaard" skrev:

> Er der nogen, der ved, hvad disse penge svarer til i nutidens danske
> kroner - eller ved, hvor man kan læse om den slags ?

Arkivernes Informationsserie

Mark og skilling, kroner og øre

- Pengeenheder, priser og lønninger i
Danmark i 360 år (1640-1999)