Pixie Bob.
Fra : Ann K

Dato : 11-05-03 16:08

Hejsa.
Fandt lige denne svenske side om Pixie-bobs...

http://www.moonstring.com/pixiebobindex.htm

Hmmm - det kunne være at man skulle til at revidere nogle fordomme ;)

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-05-03 18:27

Fordomme er altid af det onde, men desværre normalt menneskeligt.

Hvilke fordomme havde du??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K

Dato : 11-05-03 22:47

Hej Nina.

>Hvilke fordomme havde du??

<> Nja... måske lidt forkert at kalde det fordomme... men alligevel...
Havde jo hørt alle rygterne om at Pixie Bobs var krydsninger mellem huskatte
og los... gentest har nu vist at det absolut ikke er tilfældet
Og da Pixie Bobs er fremavlet i USA, fik hele min skepsis overfor dette
land (og dets befolkning), da også en drejning... for hvor ville man ellers
fremavle sådanne krydsninger - andet end i et land, hvor ting som almindelig
anstændighed og etik nogle gange er fuldkommen fraværende... Osv osv i den
samme dur - du ved, hvordan jeg er, når jeg taler om amerikansk dobbeltmoral
osv

Nå... hvorom alting er, så er Pixi Bob altså en ualmindelig pæn mittekat!
Især som semilanghår (og med hale)!
Skulle måske hente en hjem engang... når nu jeg alligevel engang vinder i
lotto, og har råd til at tage til USA efter en sort/hvid sheltie fra kennel
Clan Duncan...

Mvh Ann - der også skal have huset udvidet, når jeg vinder i lotto

Fra : Helle Andersen

Dato : 11-05-03 23:41

> [...]
huskatte
> og los... gentest har nu vist at det absolut ikke er tilfældet

Det er der stadig noget delte meninger om Racens
grundlægger er f.eks. ikke helt enig i det. Du kan læse
mere her: http://www.pixie-bob.org/all.htm

> Nå... hvorom alting er, så er Pixi Bob altså en ualmindelig pæn mittekat!

Nu synes jeg ikke at *nogen* katte er grimme - men
Pixie'er kommer altså ret tæt på alligevel. Lad os bare
sige, at jeg synes, at det er en ualmindelig lidt pæn
mittekat Gudskelov for smag og behag

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-05-03 16:56

> [...]
> anstændighed og etik nogle gange er fuldkommen fraværende... Osv osv i den
> samme dur - du ved, hvordan jeg er, når jeg taler om amerikansk

Der hvor vi skulle have afleveret Hylena i Sverige, opdrætter de også pixi
bob. Hun troede ikke på, der var los i dem, mente det bare var et smart
amerikansk salgstrik.

> Nå... hvorom alting er, så er Pixi Bob altså en ualmindelig pæn mittekat!
> Især som semilanghår (og med hale)!

Jeg kan bedst lide de semilanghårede med stumphale, dvs ½ hale. Hihihi jeg
har nusset med sådan nogle, både voksne og killinger (bliv nu rigtig
misundelig)

> Skulle måske hente en hjem engang... når nu jeg alligevel engang vinder i
> lotto, og har råd til at tage til USA efter en sort/hvid sheltie fra
kennel
> Clan Duncan...

Du behøver altså ikke tage længere end til Sverige.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K

Dato : 16-05-03 14:11

Hej Helle og Nina.
Svarer lige jer begge i samme indlæg... ja, ja - doven hund!

Helle skrev:
>Det er der stadig noget delte meninger om Racens
grundlægger er f.eks. ikke helt enig i det. Du kan læse
mere her: http://www.pixie-bob.org/all.htm

<> Hmm - har gnasket mig igennem siden (sådan da)... Jeg synes nu at "racens
grundlæggers" argumenter virker en anelse . tja - poppede... Alene at rode
Christoffer Columbus ind i Pixie-Bob'ens historie, virker lidt... tja
morsomt! Så vidt vides, var hverken manden selv eller nogen af hans mænd i
nærheden af det område, man betegner som Pixie-Bobs oprindelsessted
Jeg vil dog ikke afvise at der _kan_ være sket naturlige krydsninger mellem
los og huskat... lige som der sker mellem europæisk vildkat og huskatte...
Men gentestene viser altså det modsatte...
Og der _findes_ jo allerede én kæmpestor amerikansk katterace (MCO)...
hvorfor så ikke endnu en?

>Lad os bare
sige, at jeg synes, at det er en ualmindelig lidt pæn
mittekat Gudskelov for smag og behag

<> Jamen du foretrækker jo også bittesmå, vimse, "rødagtige" fjollerikker
uden ordentlig pels *grin*
Rigtige katte har altså en vis størrelse - er stribede eller sorte - og har
masser af pels!!!!

Nina skrev:
>Der hvor vi skulle have afleveret Hylena i Sverige, opdrætter de også pixi
bob. Hun troede ikke på, der var los i dem, mente det bare var et smart
amerikansk salgstrik.

<> Hmmm mon ikke det så egentlig var deres hjemmeside, jeg først var inde
på??
Efter at have læst Helles link, er jeg faktisk tilbøjelig til at give dem
ret! :)

>Jeg kan bedst lide de semilanghårede med stumphale, dvs ½ hale.

<> Nja - en kat skal altså have en lang hale!!! Selv om jeg da absolut
kan se fordelen ved at halen er kort - det vil mindske min irritation ved
konstant at få svirpet den hen over øjnene eller endnu værre næsen!

>Hihihi jeg
har nusset med sådan nogle, både voksne og killinger (bliv nu rigtig
misundelig)

<> Hvem er misundelig??? Jeg er _aldrig_ misundelig!!! Det nager mig bare!
*SSS*

>Du behøver altså ikke tage længere end til Sverige.

<> Hmm - det er selvfølgelig Pixie-Bob du taler om - ikk'???
For _hvis_ du ved noget som helst om sort/hvide sheltie i Sverige, så sig
endelig til!!!! Jeg har ellers virkelig søgt overalt i Norden for at finde
sådan nogle - uden resultat Det er jo min ønskeparring for Dise
Og, hvis det ville blive for besværligt, så ville jeg da ikke have noget
imod at importere en hvalp.... når altså Manden siger OK for endnu en hund

Mvh Ann