Åbning af en database
Fra : Mads Uggerby

Dato : 11-05-03 13:07

Hej (igen - kom til at trykke på Ctrl-Enter inden jeg var færdig .. vupti,
meddelelse sendt !)
I Access 97 har jeg lavet følgende kode til åbning af en ekstern database,
men jeg skal bruge en tilsvarende funktionalitet i Access 2000 - og denne
duer ikke i Access 2000 ! Kan nogen hjælpe ?

Private Sub Kommandoknap114_Click()
On Error GoTo Err_Kommandoknap114_Click

Dim FileName As String
Dim CurrentPath As String
Dim BSposition As Integer
Dim objAccess As Access.Application

CurrentPath = strPathNamePart(Application.CurrentDb.Name)
FileName = CurrentPath & "Kildespor2000bruger.mde"

Set objAccess = New Access.Application

objAccess.OpenCurrentDatabase FileName, True
objAccess.DoCmd.OpenForm "F_Start", acNormal, , , , acDialog
Set objAccess = Nothing

MsgBox ("Miljøstyrelsens Kildesporings Database er nu tilgængelig i et
nyt vindue !")
Exit_Kommandoknap114_Click:
Exit Sub

Err_Kommandoknap114_Click:
MsgBox ("Miljøstyrelsens Kildesporings Database kunne ikke findes.
Databasen skal være placeret under her: " & CurrentPath)
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Kommandoknap114_Click

End Sub