Hvordan feder man en hund op
Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 10-05-03 22:58

Jeg har en lille cavalier king 8 mdr.

Den er lige til den tynde side og vi vil gerne have lidt mere fedt på den,
men den har en tendens til at få tynd mave når vi giver andet end piller.

Nogen ideer til en let fordøjelig fede kur.

Med venlig hilsen

Jacob

ps. ved godt at en hund skal være mere tynd end gennemsnits labradoren, men
vores er lige tynd nok.

Fra : Peter Brown

Dato : 11-05-03 02:08

"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Jacob
>
> ps. ved godt at en hund skal være mere tynd end gennemsnits labradoren,

Prøv at give den en ormekur.

Peter

Fra : Anita

Dato : 11-05-03 07:27

> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Jacob
>
> ps. ved godt at en hund skal være mere tynd end gennemsnits labradoren,

Hej
Vi havde en hund engang, der også var for tynd.(golden retriever). vi fik af
dyrlægen anbefalet at give den lidt smør blandet i maden. (ca. en spiseske).
Det hjalp lidt, men da han fra naturen var meget spinkel blev han aldrig
"fed". Der efter fik han nogen insprøjtninger hos dyrlægen, der gjorde ham
lidt kraftigere. Du kan jo prøve med ormekur først, da det også kan skyldes
indvoldsorm.

Hej fra
Anita

Fra : Jytte

Dato : 11-05-03 07:45

Hej.

Hunde er lige som vi mennesker forskellige. Nogen er tynde og nogen er
tykke.
Hvis din hund er sund og rask er der ingen grund til bekymring. Så kan du jo
glæde dig iver ikke at skulle passe på at han bliver for tyk.

Hilsen
Jytte

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-05-03 08:38

On Sat, 10 May 2003 23:58:14 +0200, "Jacob Nordestgaard"
<jnordestgaard@tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>
>Jacob
>
>ps. ved godt at en hund skal være mere tynd end gennemsnits labradoren, men

du giver bare et hvalpefodder hvor der er mest muligt protein og fedt
i. eller et fodder til aktive hunde , de fleste mærker har et sådan.
jeg ville vælge Nutro og hvis jeg ikke kunne få fat i det så måske
proplan

Fra : skingur

Dato : 11-05-03 11:34

> On Sat, 10 May 2003 23:58:14 +0200, "Jacob Nordestgaard"
> <jnordestgaard@tdcadsl.dk> wrotd:

piller.

Du skriver ikke noget om, hvilket mærke du bruger..de dyre er desværre
de bedste! Du kan hælde en skefuld lakseolie eller kæmpenatlys olie over
hans mad... det er både et ekstra fedt-tilskud og er samtidig umådelig
godt for pelsen. Alternativt olivenolie, men især natlysolien er god og
giver skinnende blank pels med reduceret støvindhold.
Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 11-05-03 19:09

Undskyld

Hunden får et dyrt foder, der på indholdsfortegnelsen minder meget Eukanuba
osv.

Ormekur var også min første ide, men den har ikke orm.

Tak for hjælpen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-05-03 20:31

On Sun, 11 May 2003 20:09:25 +0200, "Jacob Nordestgaard"
> [...]

>osv.
>
>Ormekur var også min første ide, men den har ikke orm.

,,der findes også dårligt dyrt fodder ! eukanuba og hills er absolut
de dårligste af de dyre foddermærker, hvis du sætter dig ind i hvad
der er i fodderet så vil du se at jeg har ret. der er stor forskel på
mærkerne .

Fra : Bodil Clausen

Dato : 12-05-03 16:50

Vi har haft samme problem med vores hund, en Silky Terrier hun var
meget tynd, vi fik anbefalet Royal Canin's specialfoder til yoksier
terrier, det virker hunden er meget glad for det og den har taget 300
g på på 10 dage, den mangler nu kun 200 g for at veje det den i følge
vores dyrlæge min. bør veje dvs. 3 kg.

Med venlig hilsen

Bodil og Luna

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-05-03 13:49

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> de dårligste af de dyre foddermærker, hvis du sætter dig ind i hvad
> der er i fodderet så vil du se at jeg har ret. der er stor forskel på

hvad er der galt med eukanuba ? det var det vi fik anbefalet af opdrætteren
til vores berner sennen hvalp...han få det der er beregnet til store
hvalpe...og lader til at tage normalt på osv.....

Lasse
www.neelix.lundberg-net.dk
som vil blive lidt ked af det hvis han finder ud af at de 40 kg der er
tilbage er noget skidt for hans guldklump

Fra : Winther

Dato : 13-05-03 15:11

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som vil blive lidt ked af det hvis han finder ud af at de 40 kg der er
> tilbage er noget skidt for hans guldklump

Hvad der er galt, det er da prisen. Ca. 100 kr. dyrere for 15 kg. i forhold
til andre kvalitetsprodukter.

Vh. Winther

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-05-03 16:04

On Tue, 13 May 2003 14:48:31 +0200, "Lasse Lundberg"
<Lasse@lundberg-net.dk> wrotd:

> [...]
>som vil blive lidt ked af det hvis han finder ud af at de 40 kg der er
>tilbage er noget skidt for hans guldklump

,,,,,,,,,de proteiner der er i er ikke særligt gode, hvis du tjekker
ingredienslisten, så skal det der er mest af i varen være listet
øverst, ligesom på menneskemad. Og nu kan jeg godt nok ikke hele
listen for eukanuba i hovedet men har læst den på pakken og det
spinkle matriale på deres hjemmeside "både hills og eukanuba"jeg mener
at de er på linie med skodfodret fra netto, husk på at hvis de skriver
friskt kød eller bare kød , som eksempel kyllingekød, så var kødet kun
friskt da det kom i varen men da varen var færdig var alt vand og fedt
forsvundet og dermed ryger det vigtigeste og dyreste "kødet" en del
længere ned af ingredienslisten. Der skal stå tøret kød/frysetørret,
før du kan regne med at der er det i de skriver, det er manipulation.
Både Hills og eukanuba lever af deres gode reklamebudget, du vil også
kunne se i de foldere de 2 mærker giver med deres fodder at der ikke
er oplysninger der er relevante, det eneste jeg kunne læse i eukanubas
folder sidst jeg så var et skoleskema til børn med hunde på, og det er
jo også fint men det fortæller bare ikke så meget om maden. Der er
stor forskel på maden. Jeg fodrer selv med Nutro og har et par venner
der også gør det, den ene skiftede faktisk fra eukanuba til Nutro og
hunden fik meget pænere pels, jeg er sikker på at det er det sundeste
hvis man altså kan stole på hvad de skriver, men det bliver jo tjekket
af en eller anden styrelse. Desuden tror jeg også at proplan er
udemærket efter at have snakket med en sælger den anden dag og have
læst deres matriale, er dog lidt skeptisk over for deres nye
"proteinsystem" som jeg ikke kunne få en ordentlig forklaring på, men
det hele kommer jo også an på hvor meget man går op i det om man vil
have den optimale muskeludvikling osv eller om man tænker at det bare
er en hund. Men at fodre med de bilige foddertyper er som hvis vi
andre skulle leve af røde pølser hver dag.

Fra : Jane

Dato : 13-05-03 10:28

Hejsa
Jeg har selv en Cavalier King Charles Spaniel, da hun var lille var hun også
meget spinkel og på udstillingerne fik hun ofte 2.præmier af samme grund,
den sidste udstilling vi var på var der er Engelsk dommer han sagde at det
ville hun vokse sig fra, vi skulle vente ca 1 år og det har hun gjort, lige
inden hun blev parret d. 14-4-03 vejede hun lidt over 8 kg, hvilke er lidt i
overkanten.
Så hvis hun ikke ligefrem er underernæret så prøv at give det tid.
Venlig hilsen
Jane Mailund
www.kennelmailunds.webbyen.dk