CV til syn ????
Fra : kenn Hansen

Dato : 10-05-03 21:18

Hej ....
Jeg skal have synet en CV . Hvad skal man have iorden ???? Hvad koster det
osv. Her er alle råd gode . På forhånd tak.

Mvh.

kenn

Fra : SB

Dato : 11-05-03 07:21

"kenn Hansen" <kenn.hansen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> osv. Her er alle råd gode . På forhånd tak.

Dæk, bremser, lys, hjullejer og ingen rust i rammen så er du godt hjulpet
Bremserne tager vel 1 time for en mekaniker at adskille og samle igen,
Husk at kigge ind i rillerne på dækket, er de ved at være en 6 - 7 år, kan
de nemt være revnet derinde, og selv om dækket ser fint ud at have et fint
mønster, er det ikke sikker det er forsvarlig at køre på.
Lyset kan du selv kontrollere og også selv lave hvis det er en pære det er
galt med.

Hvad det kommer til at koste? - et sted mellem 500 kr. og 5000 kr.
formodentlig
alt efter hvor meget der skal skiftes.

Søren

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 11-05-03 11:21

> [...]
det
> osv. Her er alle råd gode . På forhånd tak.

Hej

Min knaus country 460 fra 1996, købte jeg som afhentning og sparede ca
10,000,-
jeg kørte direkte til syn, fik den godkendt, og det kostede 400,- og et
omsyn ville have kostet 250,-

God fornøjelse !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : sogs

Dato : 11-05-03 15:20

www.analogfoto.dk L Langgaard wrote:
> [...]
ca
> 10,000,-
> jeg kørte direkte til syn, fik den godkendt, og det kostede 400,- og

Enig
I al almindelighed - bare de ikke klipper pladerne så der blir bøvl
med transporten, kan det bedst betale sig bare at køre til syn og
derefter bruge den fejlliste som prøveassistenten kommer frem til -

Ved gensynet tjekker men kun de ting der er forlangt udbedret, og det
er så det. Altså en udgift på 250 kr.

Så en prisliste i TV Rene Ord hvor værksteder forlangte fra 6 -1200 ?
for et forsyn, og herunder foreslog meget pris-varierede ting lavet
inden man kørte til syn .
Ikke at der ikke var noget rigtigt i fejlene man fandt og foreslog
udbedret, men det var ikke præcis det som synshallen kom frem til, og
det er dem der skriver under på den sidste bon. Hvorfor forvirre
regskabet med en masse andre vurderinger. Gamle biler og vel også CV
slides i sine dele og er altid på vej mod for store tolerancer. Det er
ikke flovt at køre til syn med en fejlbehæftet sag - netop derfor man
har synet.

Helt banale ting skal selvfølgelig klares inden så man ikke ødelægger
den gode stemning. Lys og lygter skal være i orden - Der må f.eks ikke
være revnede lygteglas og vand/dug i lygterne og så skal dæk
dæk da være lovlige

mvh sten
..

Fra : T. Hartung

Dato : 11-05-03 17:22

> [...]
det
> osv. Her er alle råd gode . På forhånd tak.

Din slidte håndbremser skal være skiftet!!

Alt lys - koblingen må ikke være slidt
bremser skal bremse ens uden at "hugge"
Godkendt stik til syndfri

CV er nok ikke det sværeste at få synet - ellers
mvh
T. Hartung

Fra : Pcman

Dato : 11-05-03 18:47

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> wrote in message

> [...]
> bremser skal bremse ens uden at "hugge"
> Godkendt stik til syndfri
>
> CV er nok ikke det sværeste at få synet - ellers

Jaja, det er såmænd ikke så svært endda.
Er der ikke noget med at man efter den 010103 skal have en attest med til
syn, der bekræfter at gassen er trykprøvet?
mvh
Jarl
--
Med gruppens ældste campingvogn
www.pcman.dk

Fra : SB

Dato : 12-05-03 00:50

> [...]
> Er der ikke noget med at man efter den 010103 skal have en attest med til
> syn, der bekræfter at gassen er trykprøvet?

Havde jeg ikke med d.5/5 - 03 og de bad heller ikke om at se en

/søren

Fra : Pcman

Dato : 12-05-03 06:17

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> wrote in message
[SNAP]

> Havde jeg ikke med d.5/5 - 03 og de bad heller ikke om at se en

Jeg var sidst til syn i december 2002, og der blev gassen slet ikke tjekket,
men det var selvfølgelig også de gamle regler. Men er det egentlig ikke
blevet lovpligtigt at der skal være attest på trypprøvning af gassen?
Mvh
Jarl
--
Honda CB 550 F 1979
MB 207

Fra : sogs

Dato : 12-05-03 10:46

Pcman wrote:
> [...]
> tjekket, men det var selvfølgelig også de gamle regler. Men er det
> egentlig ikke blevet lovpligtigt at der skal være attest på

Må jeg slå et slag for VIDENDATABASEN hos Hans Jørgen -
www.campingstuff.dk der kan gi timers hygge med at grave sig ned i
detaljerne.
Jeg ku ikke finde noget krav om gasattest til syn af CV, men det er
altså også nogle lange revelementer - pdf filer at bladre igennem - Og
ringede til sidst til forhandleren der oplyste, at der ikke er nogen
krav om attest til syn, MEN, at NOGLE CAMPINGPLADSER forlanger
gastestcerfikat.

Da jeg lige har fået lille service på min CC blev der naturligvis sat
et mærkat i vognen som beviset at anlægget er trykprøvet dato.
I forbindelse med sevicen overhørte jeg en snak om slangerne der nu er
forsynet med produktionsår og, at der ikke er årstalkrav så slanger
kan bive "gamle" på grund af årgangen. Ja det kan de da, men fordi der
f.eks står 01 på en ny slange er det ikke ensbetydende med at den er
løbet på datoen. Årgangen alene kasserer ikke slagerne. Kunder kan dog
bedst li at få ny slanger der f.eks. i år hedder 03.

http://www.campingstuff.dk/instruktion/Gasreglement_afsnit_B-3_RGM4000
..pdf

http://www.campingstuff.dk/html/div/syn.php

http://www.campingstuff.dk/html/div/afsnit14.pdf

http://www.campingstuff.dk/html/div/syn%20af.pdf

mvh sten

Fra : Hans Jørgen

Dato : 13-05-03 13:27

Hejsa

> Må jeg slå et slag for VIDENDATABASEN .....

Meget gerne altså for mig.

> Jeg ku ikke finde noget krav om gasattest til syn af CV
> mvh sten

Noget er åbenbart på vej...
På Forbrugerrådets side kan man læse et høringssvar de har givet omkring
F-gas installation i skurvogne og campingvogne.
dateret den 14. maj 2002

http://www.forbrugerraadet.dk/det_mener_vi/svar/alle/gasinstallation/
http://www.forbrugerraadet.dk/det_mener_vi/svar/alle/gasinstallation/svar/

--
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : Søren Uttrup

Dato : 26-05-03 09:20

> [...]
> men det var selvfølgelig også de gamle regler. Men er det egentlig ikke
> blevet lovpligtigt at der skal være attest på trypprøvning af gassen?

Det tvivler jeg på, gassen har ikke noget med trafiksikkerhed at gøre.
Men hvis de kan se at dine gasslanger er utætte vil de måske gøre dig
opmærksom på det.
Da der er nogen der kan finde på at køre med gassen slået til på køleskabet.
? Forstår ikke at de tør, men det er lovligt nok.

Lygter, bremser, ophæng og træktøj skal virke, resten er bare at betragte
som bagage.

Ikke dermed sagt at jeg mener at gasanlæget ikke skal være i orden