Godt freewareprogram til at konvertere WAV~
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 25-03-01 11:53

Jeg har en del forskellige programmer liggende til formålet:

Winamp
Gogo
EAC
osv.

Men hvilket program giver den bedste lydkvalitet (samme bitrate osv.)?

--

Lars Bonnesen
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

Fra : Staalanden

Dato : 25-03-01 13:11

On Sun, 25 Mar 2001 12:53:03 +0200, "Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com>
wrote:

> [...]
>EAC
>osv.
>
>Men hvilket program giver den bedste lydkvalitet (samme bitrate osv.)?
Du skal mere kigge på hvilken encoder programmet bruger.
Her er LAME og Fraunhofer de bedste.
Du skal ud og lede efter disse encodere.
CDex har Lame når du installerer http://www.cdex.n3.net/
Iøvrigt et kanon program.
Se også http://www.mp3dev.org/mp3/

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 25-03-01 13:52

Lars Bonnesen wrote:

> [...]
> EAC
> osv.
>
> Men hvilket program giver den bedste lydkvalitet (samme bitrate osv.)?

Efter at have prøvet en del forskellige er jeg endt med AudioCatalyst,
som dog ikke er freeware. Jeg synes det giver bedst forhold mellem
pladsforbrug og lydkvalitet og 'mudrer' ikke diskanten, som fx Winamp
har en tendens til.

- Karsten

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 25-03-01 19:34

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> skrev i en meddelelse

> Men hvilket program giver den bedste lydkvalitet (samme bitrate osv.)?

EAC i samarbejde med LAME encoderen er det bedste bud herfra!

- Michael.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 25-03-01 19:47

OK.

Vel videnende, at vi bevæger os lidt over i noget andet end jeg først
spurgte om, har I så et bud på et godt freewareprogram, der kan lave
multiple konverteringer af interne routiner? Altså som f.eks. Sound Recorder
(der er indbygget i Windows), men som kan konvertere flere filer i rap.

Fra : Martin Rosenauer

Dato : 30-03-01 19:25

Kan kun anbefale BladeEnc der kan tage wildcards (bladeenc -192 *.wav)... så
er du rullende :)

Har ikke fundet en encoder der lyder bedre og som har undgået Fraunhofers
patenter..

Martin

Fra : Esben I.

Dato : 27-03-01 23:12

Lars Bonnesen <none@noneæøå.com> skrev i artiklen
> [...]
> EAC
> osv.
>
> Men hvilket program giver den bedste lydkvalitet (samme bitrate osv.)?

et ord:
LAME