OS X...
Fra : Hammerhead

Dato : 25-03-01 11:54

Jeg var til OS X "seminaret" i får lørdag.

Jeg er vild med OS X. Det er flot, lækkert, effektivt. Og jeg må sige at
jeg var på vippen til at storme ned og bestille det, på trods af min
tilbageholdenhed.

Men: Der er sku' brug for at systemet bliver pudset af - læs blot:

http://www.macfixit.com/macosx.shtml

....de fejl og mangler der indtil videre er identificeret.... :/

--
- Peter - titancity.com

Wintel users: All your base are belong to uX

Fra : Carsten Matzon

Dato : 25-03-01 12:04

On Sun, 25 Mar 2001 12:53:34 +0200, Hammerhead wrote
(in message <1eqtt2v.ok3up99fkm68N%root@NOSPAM.com>):

> [...]
>
> http://www.macfixit.com/macosx.shtml
>
> ...de fejl og mangler der indtil videre er identificeret.... :/

Syntes det virker som om at Apple måske har været lidt presset og derfor har
lanceret noget der godt kunne vente lidt endnu.Men samtidig så skal de ud med
noget nu og før Whistler/XP lander.Men ligemeget hvad syntes jeg at X giver
en et fandens godt indtryk at af vi sidder med noget der helt sikkert vil
blive STORT en dag og som vil bekymdre Microflop med deres kommemnde
"wannabe" OS

Carsten

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-03-01 13:32

In article <1eqtt2v.ok3up99fkm68N%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> ...de fejl og mangler der indtil videre er identificeret.... :/

I forhold til at Word ikke kan gemme dokumenter, at AppleScript med 9.0
slettede ens scripts, eller 8.6 som havde det med at udradere ens
skriftmappe. Det her er peanuts! For ikke at tale om de Resedit hacks vi
ser for at give Finder hukommelse nok eller problemerne med
skrifthåndtering.

Hallo!

Man skulle næsten tro Mac OS X var dit første system. Giv det dog en
fair chance. Din jamren over små ubetydelige detaljer, mens du jubler
over Mac OS 9.x - irk! Så lad os lige få andre end Hammerhead aka
MacBrugers formand på banen:

MacWorld US:
Mac OS X is nothing short of an engineering masterpiece, beautifully
integrated with powerful foundation technologies and an interface that
is both elegant and whimsical. ...
Apple has succeeded where everyone else has failed. They have delivered
a state-of-the-art operating system--perhaps even beyond
state-of-the-art--which anyone can use. It addresses all the outstanding
problems of the original Mac OS, while pushing the envelope in form and
function.

MacUser UK:
OS X is finally here, and by and large it's better than we'd hoped it
would be. It's stable, works on a surprisingly wide range of Macs, is
lacking in only a few features, and retains a large measure of
compatibility with older applications.

MacAddict: Mac OS X simply works
Mac OS X gives you a killer version of Unix, plus it adds on an amazing
graphics layer, a solid user interface, outstanding Macintosh
compatibility, and brain-dead-simple installation.

Red Herring (finansblad): Mac OS X looks like a champ
Was it worth the effort? We believe the answer is a resounding yes.

All in all, we believe Apple has been delivering on what's expected from
the company: innovative products that serve its loyal customer base well
and have the potential to lure new buyers to the platform. Mac OS X fits
like a glove into that strategy.

//Peter Gersmann

Fra : Jesper

Dato : 25-03-01 13:42

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> skriftmappe. Det her er peanuts! For ikke at tale om de Resedit hacks vi
> ser for at give Finder hukommelse nok eller problemerne med

Hallo!

Først og fremmest synes jeg at det er _FEDT_ at vi endelig får et system
hvor vi (forhåbentlig) ikke behøver at bekymre os om at skidtet går i
stå når vi fx. har besøg af peecee-venner...

MEN (bare et lille stort...): Jeg er meget bekymret for at få det
installeret. Forelbøbig ser det ud til at jeg skal rippe min beige G3
for at få OS X til at køre - og hvad sjov er der så ved det?! Uden
ekstra grafikkort, hurtigt 100 mbit netkort og firewirekort, DVD drev
etc.

Læs mere her på MacFixIt's forum:
http://www.macfixit.com/ultimate/Forum35/HTML/000067.html

F.eks. er der én der skriver:

"No luck here either on the beige G3. I totally stripped down my Beige
G3 after the X CD failed to boot. So, I replaced the original 233 MHz
processor (even though the Sonnet Encore G3 is compatible), removed all
PCI and SCSI devices. So basically I am looking at a G3 with a
motherboard, IDE drive, and Apple IDE CD.

Still no luck getting the X CD to boot. I keep getting Kernal Panic
errors."

Go dav mand! Jeg tror min næste mac skal have OS X præinstalleret...

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-03-01 14:23

In article <1eqtxva.1qcw11wrjuk58N%jmfink@mac.com>, jmfink@mac.com
(Jesper) wrote:

Jeg tror min næste mac skal have OS X præinstalleret...

Sådan har jeg det også, men min Pismo skal ikke snydes - der er ligesom
ikke råd til en Titanium lige nu, og jeg ville bare have X.

På Pismoen (400 MHz G3) er Mac OS X en fornøjelse. Den er tændt lige når
man åbner, virker super med Airport og så har jeg fået min egen iDisk.
Troede ellers det var legetøj, men det virker perfekt til at overføre
filer med og hente nye downloads. F.eks. iTunes - hvad man så end kan
bruge det program til i Danmark...

Åbning af programmer er hurtigst under ren 9, men jeg er holdt op med at
lukke programmerne for maskinen bliver ikke slukket, og hukommelse er
ikke noget problem.

Det er faktisk et ret godt system

Vh.
Peter Gersmann

PS: Min 233 MHz beige G3 tror jeg ikke vil køre optimalt med X. Den har
hverken hukommelse eller grafikkort til at gøre det sjovt.

Fra : Jesper

Dato : 25-03-01 15:04

> [...]

> PS: Min 233 MHz beige G3 tror jeg ikke vil køre optimalt med X. Den har
> hverken hukommelse eller grafikkort til at gøre det sjovt.

Og de serielle porte er desværre også ubrugelige.
Men med de grunde du nævner og en halv fyldt sparegris ser jeg derfor
endnu mere frem til de nye iBooks - en titanium får jeg nok aldrig råd
til - medmindre lottoguden forbarmer sig over mig... )

Fra : Hammerhead

Dato : 25-03-01 18:21

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> PS: Min 233 MHz beige G3 tror jeg ikke vil køre optimalt med X. Den har
> hverken hukommelse eller grafikkort til at gøre det sjovt.

Netop.

Den 400 Mhz G4 der var på seminareti går var også synligt belastet.

Fra : Hammerhead

Dato : 25-03-01 18:21

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Still no luck getting the X CD to boot. I keep getting Kernal Panic
> errors."

Av.

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 25-03-01 13:43

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> writes:

> [...]
> fair chance. Din jamren over små ubetydelige detaljer, mens du jubler
> over Mac OS 9.x - irk! Så lad os lige få andre end Hammerhead aka

[..]

Og til Jan Petersen:

[http://www.theregister.co.uk/content/39/17827.html]

So why buy it now? So it was left to the ingenious Phil Schiller,
Apple's VP for product marketing, to explain why it was such a great
idea to shell out $129 on an operating system which will be free later
this year, and actually supported by applications and device
drivers. And Mr Schiller, slightly tongue in cheek it must be said,
delivered a hot piece of marketing 101:

OK, he went, Mac OS X costs $129, but for that you get three (count
'em!) CDs - the MacOS X disk, a MacOS 9.1 update (worth $99) and a
developers CD (worth $500). On top of that there is $1000 worth of
Roman fonts and $10,000 worth of top notch Japanese fonts (each with
17,000 characters per font face). So that's $1800 worth of software
for just $129!

And with Apple market research showing that "47 per cent of the
installed base of Apple's Pro customers regard themselves as highly
proficient at using their Macs" it's a cert that the orders will come
rolling in. Schiller wouldn't put an exact figure on how many this
amounts to - "Go do the math," he said - but that apparently equals
sales. And sales means prizes.

Så det er ikke blot "two operating systems in one".
--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 25-03-01 19:04

<thomas@dogbert.skjoldhoej.dk> wrote:

> Så det er ikke blot "two operating systems in one".

Nej, også en masse ligegyldige fonte og et OS 9.1 som vel rundt regnet
alle mac'er, der kan køre os x fornuftigt allerede har. At der følger en
developer cd med, er efter min mening en rigtig god idé. Mac'en har i
mange år haft et problem på det område, at komme igang som ny udvikler
har været stort set umuligt, hvis man blot stillede det ydmyge krav om
et IDE, vel at mærke uden ekstra udgifter.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Hammerhead

Dato : 26-03-01 16:34

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Nej, også en masse ligegyldige fonte

Tsk tsk. Fonte er ikke ligegyldige. Det er dem, som grafikere licenserer
i dyre domme for at få dokumenter til at se pæne ud. Og det er ikek
småting OS X inkluderer.

> [...]
> har været stort set umuligt, hvis man blot stillede det ydmyge krav om
> et IDE, vel at mærke uden ekstra udgifter.

Det er kun hvis du køber OS X. Det følger migbekendt ikek med de
bundlede Mac OS X'er.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-03-01 18:37

Hammerhead <root@NOSPAM.com> wrote:

> Det er kun hvis du køber OS X. Det følger migbekendt ikek med de
> bundlede Mac OS X'er.

Det er ren og skær spekulation, da Mac OS X endnu ikke er bundtlet.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Hammerhead

Dato : 26-03-01 19:39

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Det er ren og skær spekulation, da Mac OS X endnu ikke er bundtlet.

Alt hvad jeg har hørt fra Apple de sidste par dagem tyder på, at
Developerværktøjerne der følger med OS X er en "bonus", som skal få folk
over på den nye platform.

Desuden har mange ikek bruge for udviklerværktøjer. Tror du virkelig at
de vil følge med fx. en iMac købt i Fredgaard?

Fra : MacMac

Dato : 26-03-01 21:17

I brevet "1eqw93p.xtdo6p1u2aifeN%root@NOSPAM.com" skrev Hammerhead
(root@NOSPAM.com) den 26/03/01 20:39:

> Desuden har mange ikek bruge for udviklerværktøjer. Tror du virkelig at
> de vil følge med fx. en iMac købt i Fredgaard?

Givetvis ikke, men de burde, de koster jo ikke Apple noget (bortset fra en
CD), og man ved aldrig hvem der kunne få lyst til at lege med det - og jo
flere Mac udviklere jo bedre.

- Morten

Fra : Hammerhead

Dato : 25-03-01 18:21

> [...]

> Man skulle næsten tro Mac OS X var dit første system. Giv det dog en
> fair chance. Din jamren over små ubetydelige detaljer, mens du jubler

Nu må du holde op. Du ved at jeg må have OS X på et tidspunkt. Men OS X
er IKEK Mac OS som vi kender det. Det er en indlæringskurve, som gør det
at kaste sig direkte ud i det er usmart.

Jeg vil lære systemet at kende.

Desuden, tæl lige det antal Technotes Appel har postet om fejl og
mangler i OS X. Pebernødder? Næppe!

> [...]
> state-of-the-art--which anyone can use. It addresses all the outstanding
> problems of the original Mac OS, while pushing the envelope in form and

Jeg er ikke uenig. Men det er sku stadig på et højragende plan... de
snakker ikke om hvad folk nede på jorden skal tage hensyn til ved
overgangen til OS X.

> [...]
> would be. It's stable, works on a surprisingly wide range of Macs, is
> lacking in only a few features, and retains a large measure of

Lad nu OS beslutte om det er stabilt efter et par dages brug, ok?

> [...]
> graphics layer, a solid user interface, outstanding Macintosh
> compatibility, and brain-dead-simple installation.

Stadig ikke uenig... læs dog hvad jeg skriver.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-03-01 19:05

In article <1equ7yk.3y9ze71abl1lqN%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> Desuden, tæl lige det antal Technotes Appel har postet om fejl og
> mangler i OS X. Pebernødder? Næppe!

Jo - det er lige netop pebernødder!

Læs dog de Technotes. De handler om at Sherlock ikke kan indeksere
udenfor brugerens eget område. Om brugen af genvejstaster. Det er da
ikke bugs. Det er technotes, forklaringer.

Der er også bugs, men det er ret få. Desuden:

1. Der er skrevet tusinder af Technotes til tidligere systemer.
Er du holdt op med at bruge klassisk Mac OS af den grund?

2. På Linux kan man hente "Dagens Kernel" med rettelser.
Gør det Linux mere ustabil end klassisk Mac OS?

3. Mange technotes skrev Apple aldrig til tidligere udgaver.
Det var bare kendte fejl. Et par stykker af dem:

TN 1234-1 Samtlige systemprocesser fryser hvis du holder musen nede.
Du bør lave meget korte klik på f.eks. en Mac OS 9 web-server.

TN 1234-2 DVD afspilning hakker. Ja, det hakker. Lev med det.

TN 1234-3 Skrifthåndteringen virker ikke. Vi har opgivet at rette det.
Køb et tredjepartsprodukt.

TN 1234-4 Flere processorer? De fleste programmer er helt ligeglade.

TN 1234-5 De programmer du har åbne bruger altid hukommelse - uanset om
det er 2 timer siden du har anvendt dem. Luk derfor dine programmer når
du ikke bruger dem - eller køb mere hukommelse.

TN 1234-6 Giv Finder mere hukommelse - ellers crasher den. Du indstiller
hukommelsestildelingen til Finder i - eh - den havde vi glemt.

TN 1234-7 Genopbyg skrivebordet. Yep, din nye designercube har det som
et IKEA møbel.

TN 1234-8 Hvis et program crasher, så har det sikkert også smadret
systemets hukommelsesområde. Du bør derfor genstarte din mac.

TN 1234-9 Hvis du flytter vinduet, er det kun rammen, der flytter sig -
indholdet bliver stående. Du skal slippe musen for at indholdet flytter
sig. Og slip musen hurtigt (se TN 1234-1).

//Peter Gersmann

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-03-01 19:15

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> TN 1234-7 Genopbyg skrivebordet. Yep, din nye designercube har det som et
> IKEA møbel.

hehe...! Ganske skægt. Tankevækkende hvad man kunne få ud af at
fortsætte dén anaologi.

-j

--
Boligløs pr. 1.04.01. Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Hammerhead

Dato : 26-03-01 16:34

> [...]

> 1. Der er skrevet tusinder af Technotes til tidligere systemer.
> Er du holdt op med at bruge klassisk Mac OS af den grund?

Nej. Klassisk mac OS er tried and tested, og det kender jeg og hvermand.
Not so med OS X.

> 2. På Linux kan man hente "Dagens Kernel" med rettelser.
> Gør det Linux mere ustabil end klassisk Mac OS?

Næ. Men din sammenligning er også udepå overdrevet.

> 3. Mange technotes skrev Apple aldrig til tidligere udgaver.
> Det var bare kendte fejl. Et par stykker af dem:

<snip>

Jeg kunne svare på alle de notes du sender her, Peter, men du har
tilsyneladende misforstået essensen af mit indlæg.

Du gør iøvrigt ikke OS X bedre ved nu at pisse på Mac OS 9.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 26-03-01 18:14

In article <1eqw07v.18fkkz11p3us00N%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> Du gør iøvrigt ikke OS X bedre ved nu at pisse på Mac OS 9.

Selvfølgelig skal vi sammenligne 9 og X.

Det er i Mac OS 8/9 vi dag efter dag banker hovedet mod muren. Meget har
vi lært at leve med, men når X nu fjerner de begrænsninger, så skal det
nævnes. Mac OS X kører på de fleste områder i cirkler om Mac OS 8/9. Det
her er som Windows 3.11 møder Windows 2000.

At du ikke læser Technotes, men blot giver et link og råber panik panik
- det er sgu for billigt.

Lige nu er det som giver lidt knas med X:
Wacom drivere
Virtual PC (men SoftWindows virker)
Printerdrivere til ældre blækprintere

Resten ser ud til at gå forbløffende godt, men selvfølgelig kører man
ikke produktion med X fra dag 1. Man vil imidlertid være godt
bagstræberisk, hvis man ikke tester det nu - det er i de første måneder,
at vi kan hente erfaringer, og gøre ting for sjov. Desuden kommer der
vildt mange spændende programmer

_//Peter Gersmann

Fra : Hammerhead

Dato : 26-03-01 19:39

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Selvfølgelig skal vi sammenligne 9 og X.
>
> Det er i Mac OS 8/9 vi dag efter dag banker hovedet mod muren.

Nej. hvis jeg ville banke hovedet mod muren, ville jeg bruge Windows.

At Mac OS X forbedrer mac'en på en del områder er en anden sag.

> [...]
> her er som Windows 3.11 møder Windows 2000.
>
> At du ikke læser Technotes, men blot giver et link og råber panik panik

Til din orientering skal det siges at jeg læste de fleste af de
technotes igennem. Og jeg råber IKKE "panik panik" (paldder!) men maner
blot til at tage en slapper med OS X.

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-03-01 19:40

On Sun, 25 Mar 2001 19:21:15 +0200, Hammerhead wrote
(in message <1equ7yk.3y9ze71abl1lqN%root@NOSPAM.com>):
<zniip>

Du ved at jeg må have OS X på et tidspunkt. Men OS X
> er IKEK Mac OS som vi kender det. Det er en indlæringskurve, som gør det
> at kaste sig direkte ud i det er usmart.

Kylling!

<znnap>
--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Hammerhead

Dato : 26-03-01 16:34

David Blangstrup <non@sense.dk> wrote:

> Kylling!

På den maskine jeg lever af og bruger til daglig? Nope.

Men jeg skal have OS X... på et tidspunkt.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-03-01 20:01

> [...]

> IKEK Mac OS som vi kender det. Det er en indlæringskurve, som gør det at

hhmmmm.... Det er da rigtigt, at OSX ikke er MacOS som vi kender det;
hverken på overfladen eller under "hjelmen". Der mangler også indfødte
udgaver af programmerne (Word, Photoshop m.v.) for at det bliver rigtig
fedt.

Når det er sagt, så synes jeg faktisk det er OK let at gå til; er ikke
så bange for at folk snubler over indlæringskurven. For en almindelig
bruger der har brug for at tekstbehandle et brev eller en rapport, grave
gamle dokumenter frem, sende en email, spille skak eller høre musik, er
tingene til at gå til. På nogle områder er det vanskeligere at fåkke
tingene op med OSX. Ellers kan man jo altid hente hjælp i vores
allesammen nyhedsgruppe.

Men OK... til forskel fra OS9.x (og venner) er den stejle
indlæringskurve til stede: Hvis man roder sig ud i at kompilere
GNU-skattekisten, eller insisterer på at bruge LYNX "fordi man kan", er
der sikkert masser at slås med. Det er bare ikke problemer, der rammer
den "almindelige bruger".

-j

--
Boligløs pr. 1.04.01. Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 25-03-01 15:16

> [...]

> http://www.macfixit.com/macosx.shtml
>
> ...de fejl og mangler der indtil videre er identificeret.... :/

Der er ikke det der ikke er i vejen! Altså Peter, OS X er en virkelig
major release. Hvis ikke den kan opvise større fejl end det, har Apples
programmører virkeligt gjort et flot arbejde. Jeg vil gerne se et BillOS
der er så fejlfrit.
Almindligvis skal de nye versioner af BillOS igemmen Service Pack 1, 2 3
etc for at redde det fra at være en sikkerhedmæssig katastrofe!
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express

Fra : Hammerhead

Dato : 25-03-01 18:21

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> [...]
> major release. Hvis ikke den kan opvise større fejl end det, har Apples
> programmører virkeligt gjort et flot arbejde. Jeg vil gerne se et BillOS

Det gør det ikke bedre for os macbrugere at Windows er fyldt med fejl.
Two wrongs don't make a right.

Jeg rakker ikke ned på OS X - jeg vil bare have det afpudset.

Fra : Jakob Bock

Dato : 26-03-01 17:09

> Tsk tsk. Fonte er ikke ligegyldige. Det er dem, som grafikere licenserer
> i dyre domme for at få dokumenter til at se pæne ud. Og det er ikek
> småting OS X inkluderer.

Jeg har ikke kunnet finde nogen præcis liste over de fonte der er inkluderet
når man køber OS X -- er der nogen kan kan henvise til en sådan?

Mvh
Jakob

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-03-01 17:51

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg har ikke kunnet finde nogen præcis liste over de fonte der er
> inkluderet når man køber OS X -- er der nogen kan kan henvise til en
> sådan?

Jeg har følgende i min /Library/Fonts:

MarkerFelt.dfont
Herculanum.dfont
HelveticaNeue.dfont
GillSans.dfont
Georgia
Futura.dfont
Didot.dfont
Courier New
Copperplate.dfont
Comic Sans MS
Brush Script
BigCaslon.dfont
Baskerville.dfont
Arial Rounded Bold
Arial Narrow
Arial Black
Arial
Zapfino.dfont
Webdings
Verdana
Trebuchet MS
Times New Roman
AmericanTypewriter.dfont
Optima.dfont
Papyrus.dfont

-j

--
Boligløs pr. 1.04.01. Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Peter Gersmann

Dato : 26-03-01 18:15

In article <1eqw45v.c36p5kpu36dcN%janus@netcetera.dk>,
janus@netcetera.dk (Janus Sandsgaard) wrote:

> Jeg har følgende i min /Library/Fonts:

Bemærk at både systemet og den enkelte bruger har skrifter.

//Peter

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-03-01 19:26

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Bemærk at både systemet og den enkelte bruger har skrifter.

Jups, standard er

/Library/Fonts

men man kan ved egen indsats lægge dem i sit home. Eksempelvis:

/Users/janus/Library/Fonts

men hvad er dette her for noget (FontCollections)?

[localhost/Library/FontCollections] janus% ls -l
total 56
-rw-r--r-- 1 janus staff 2728 Feb 8 01:14 Classic.fcache
-rw-r--r-- 1 janus staff 2708 Feb 8 01:14 Fun.fcache
-rw-r--r-- 1 janus staff 5320 Feb 8 01:14 Modern.fcache
-rw-r--r-- 1 janus staff 2720 Feb 8 01:14 PDF.fcache
-rw-r--r-- 1 janus staff 5444 Feb 8 01:14 Web.fcache

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-03-01 23:33

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

[...]

> [...]
> -rw-r--r-- 1 janus staff 5444 Feb 8 01:14 Web.fcache
> [localhost/Library/FontCollections] janus%

Åbn font-panelet i et cocoa program og se ad!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-03-01 00:33

> Åbn font-panelet i et cocoa program og se ad!

ahhh.... klart. Men hvorfor denne opdeling af skrifter?

-j

--
Boligløs pr. 1.04.01. Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-03-01 14:20

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> ahhh.... klart. Men hvorfor denne opdeling af skrifter?

Så du som bruger bedre kan organisere og orientere dig hvis du har mange
skrifter. Du kan selv oprette kategorier efter behag. Det samme er
gældende i Adress Book. En person eller skrift kan således optræde i
flere kategorier.

--
Michael Tysk-Andersen