Lynetten - nultur(?)
Fra : David Konrad

Dato : 09-05-03 21:24

Hvordan kan det gå til? Vejret var noget nær det bedste, strømmen vendte
endda. Alligevel : 0 hug på 6 (seks!) timer. Jeg havde satset på et vildt
hornfiskeeventyr akkurat som sidste år, men til sidst blev jeg desperat og
gik efter torsk, sild mv...Hvad er der galt? Det er da ikke normalt (og det
rimer Jeg fiskede med flere stænger, endda...

Flere andre jeg mødte udtrykte også deres ærgrelse/ikke mindst forbløffelse.
Én sagde Barsebæk, men det er jo en joke. En anden sagde broen, og det er
måske ikke dumt. Når det gælder hornfisk kommer jeg til at tænke på det
olieskib der sank her i efteråret..."Prestige", tror jeg det hed. Mon ikke
det kan have indflydelse?

Hvor "bor" hornfisken når den ikke er hos "os"? Jeg troede den var i
Middelhavet, men en person jeg mødte derude mente, at den levede i nogle
dybe lommer ud for England om vinteren...

Hvad er rigtigt?

Fra : Thomas Bo Nielsen

Dato : 10-05-03 13:46

Jeg er lige kommet hjem fra en lignene nul-tur fra lynetten. I modsætning
til dig tror jeg dog at de nok skal komme inden for de næste uger - jeg
væbner mig med tålmodighed og håber jeg har ret

Fra : Hep

Dato : 12-05-03 14:05

Der "boede" end del Hornfisk på Orø (Isefjorden). Tog fisk d. 14 og 15
fra havnen på Orø (lille trælkfærge fra Hammer Bakke - Vellerup). Var
der alene (ingen fisker fra stedet)og fiskede 2½ time samlet. Det gav
20 hornfidk og en lille ørred.

Så det er afsted igen - du

mvh

HEP