CSS print: Muligt at vende siden til lands~
Fra : Louise Christensen

Dato : 09-05-03 13:40

Hej

Efter at have fået lavet en rimelig god udprint af siden via css
har jeg kun et "lille" poblem tilbage.

Den cutter den ene tabel af.

Jeg har prøvet alle de gode råd der ligger rundt omkring. Men det
virker bare ikke.

Det jeg så gerne ville vide var om det er muligt i sit css at
vende papiret. Altså sætte den til at denne her side skal printes
i landscape format. Det ville nemlig løse problemet.

På forhånd tak
Louise

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 09-05-03 13:52

Louise Christensen <l.christensen@danfoss.com> wrote in news:b9g7ib$aau$1
@sunsite.dk:

Prøv at kigge på <http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/page.html#page-size-prop>

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-05-03 17:06

Andreas Haugstrup Pedersen <usenet@solitude.dk> skrev :

>Prøv at kigge på <http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/page.html#page-size-prop>

Der er vist bare ingen browsere, der understøtter det.

Fra : Louise Christensen

Dato : 20-05-03 07:59

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Der er vist bare ingen browsere, der understøtter det.

Nej lige netop. Men er der slet ikke noget man kan gøre??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-05-03 11:18

"Louise Christensen" <l.christensen@danfoss.com> skrev

> Nej lige netop. Men er der slet ikke noget man kan gøre??

Jo, du kan skrive på siden, at brugerne skal indstille browseren til at
udskrive i landscape-format.

Og du kan i css definere, at denne bemærkning ikke skal med (forudsætter, at
du har en css, der er dedikeret til print).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Trigger_One

Dato : 25-05-03 08:42

Louise Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det jeg så gerne ville vide var om det er muligt i sit css at
> vende papiret. Altså sætte den til at denne her side skal printes
> i landscape format. Det ville nemlig løse problemet.

Har fundet noget som du måske kan bruge:

http://home.tampabay.rr.com/bmerkey/examples/landscape-test.html

Det virker hos mig. (som jeg vil have det)
vh TriggerOne