Linke til download af en fil?
Fra : Gitte Brinck

Dato : 09-05-03 11:47

Det er jo selvfølgelig såre simpelt at linke til et site eller
andet, i Dreamweaver.

Men der må da findes en lignende funktion til download af filer.

Det virker fint hvis filen jeg linker til hedder .exe eller
setup - så får jeg muligheden for at downloade disse filer, men
hvad gør man med andre filtyper?
Hvis jeg fx. har en .mp3 fil som skal kunne downloades fra et
site, og ikke blot afspilles direkte?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-05-03 12:59

Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> writes:

> Det er jo selvfølgelig såre simpelt at linke til et site eller
> andet, i Dreamweaver.

> Men der må da findes en lignende funktion til download af filer.

Jeg kender ikke Dreamweaver, men det kan jo nok ikke løses i
Dreamweaver hvis det ikke kan uden.

> [...]
> hvad gør man med andre filtyper?
> Hvis jeg fx. har en .mp3 fil som skal kunne downloades fra et

Det er ikke din opgave. Du skal blot linke til filen, så skal brugeren
selv bestemme hvad han/hun vil med den. Hvis deres browser er sat op
til at afspille filen, så må man formode at det er det de vil, og
ellers kan de sikkert finde ud af at højreklikke på linket og ramme
"gem det linket peger på" (eller hvad det nu hedder på dansk).

Det du kan gøre, er at linke til et arkiv (fx zip) der indeholder
filen. Det vil oftest gøre at filen bliver downloadet.

/L

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-05-03 13:18

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev:

> Det du kan gøre, er at linke til et arkiv (fx zip) der indeholder
> filen. Det vil oftest gøre at filen bliver downloadet.

Der er også denne metode
http://www.magik.dk/vis_artikel.asp?id=5

.... men fungerer det i andet end IE?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 17-05-03 13:50

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>Der er også denne metode
>http://www.magik.dk/vis_artikel.asp?id=5
>
>... men fungerer det i andet end IE?

I det link, du henviser til, står der

"Dette skulle gerne resultere i at brugeren får en dialogboks der
giver mulighed for at gemme filen (er testet i Internet Explorer 6.0,
Opera 6.01 og Netscape 6.2)."

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-05-03 10:43

Jens Tønnesen wrote:
> [...]
>
> "Dette skulle gerne resultere i at brugeren får en dialogboks der
> giver mulighed for at gemme filen (er testet i Internet Explorer 6.0,

- og det virker fint i min mozilla (1.3.1) (hvorimod det ikke virker i
min Netscape4, det ville jeg sk... højt og flot på og konstatere at) det
ligner da en metode...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-05-03 11:23

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev

> Der er også denne metode
> http://www.magik.dk/vis_artikel.asp?id=5
>
> ... men fungerer det i andet end IE?

Det fungerer ikke i IE 5.5

Din annonce er nu bragt på den ønskede side
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
Webmaster
lb3net@lille-birkholm.dk