Vidre stilling af hjemmeside
Fra : Morten S. Kappel

Dato : 09-05-03 09:03

Hej Gruppe

Hvordan får jeg stillet en hjemme side vidre?
Således at ved indtastning af www.111111.dk sendes man direkte til
www.22222.dk

På forhånd tak

Morten S. Kappel

Fra : Ole :-\)

Dato : 09-05-03 09:09

Morten S. Kappel skrev
> Hvordan får jeg stillet en hjemme side vidre?
> Således at ved indtastning af www.111111.dk sendes man direkte til
> www.22222.dk

Redelegerer 111111.dk til http://GratisDNS.dk hvor du sætter den til
at pege på 22222.dk

Laver en side i notesblok med følgende tekst:
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=http://22222.dk">
og kalder den index.htm

Hvis du vil skrive at folk skal benytte den nye URL kan du jo skrive
det længere nede på siden, og så rette content fra 0 sekunder til fx
4

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Morten S. Kappel

Dato : 09-05-03 09:14

> [...]
>
> Hvis du vil skrive at folk skal benytte den nye URL kan du jo skrive
> det længere nede på siden, og så rette content fra 0 sekunder til fx

Mange tak for det hurtige svar

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-05-03 09:56

Ole skrev:

> Hvis du vil skrive at folk skal benytte den nye URL kan du jo
> skrive det længere nede på siden, og så rette content fra 0
> sekunder til fx 4

Det er altid en god ide at lave et normalt link til den nye side.
Meta-refresh kan i visse tilfælde fejle - hvis det sker vil ikke-
tekniske brugere aldrig komme til den nye side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ole :-\)

Dato : 09-05-03 11:25

Jens Gyldenkærne Clausen skrev
> Det er altid en god ide at lave et normalt link til den nye side.
> Meta-refresh kan i visse tilfælde fejle - hvis det sker vil ikke-
> tekniske brugere aldrig komme til den nye side.

Jeg bruger det til gamle sider som jeg så har flyttet fx
lifesucks.dk/weblog.htm. Siden burde ikke være gemt af mange, men mest
fundet gennem mit site. I en periode har jeg så en viderestilling til
den nye placering. Hvis de så rammer en side som ikke er der, kan de
altid besøge selve domænet hvor de kan finde det de søger.

Domæner hvor jeg har flere tld på bruger jeg GratisDNS. Lav siden på
xyz.dk og bruger GratisDNS.dk til xyz.net og xyz.com

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-05-03 11:50

Ole skrev:

> Jeg bruger det til gamle sider som jeg så har flyttet fx
> lifesucks.dk/weblog.htm.

Der er skam ikke noget galt i at bruge meta-refresh. Min kommentar
gik bare på at man ikke bør bruge meta-refresh uden samtidig at
angive et normalt link som fall-back.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ole :-\)

Dato : 09-05-03 11:56

Jens Gyldenkærne Clausen skrev
> Der er skam ikke noget galt i at bruge meta-refresh. Min kommentar
> gik bare på at man ikke bør bruge meta-refresh uden samtidig at
> angive et normalt link som fall-back.

God ide når det er vigtige sider og hele domæner. Jeg kan ikke lige
huske at det ikke har virket, men en PCs veje er uransagelige.

Fra : Morten Jølnæs Jacobs~

Dato : 09-05-03 18:35

har sgu altid undret mig over hvordan det virkede - man kan jo self.
bruge asp med response redirect men så har jeg ikke fattet det med at
der lige går 5 sekunder eller noget.... dejligt man stadig kan lære nyt
inden for html :D

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne