David Gilmour - Live In Concert
Fra : Peter Kaas

Dato : 09-05-03 07:32

Hej

Er der nogen der ved om subj. findes på cd også? Det fremgår af allmusic.com
at den gør, men jeg kan ikke finde den på nogle online musikforretninger...?

Mvh
Peter

Fra : nd

Dato : 09-05-03 14:38

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
allmusic.com
> at den gør, men jeg kan ikke finde den på nogle online

Det ved jeg ikke. Men du har ikke en DVD-afspiller? Den er ellers i 24-bit
LPCM stereo Ummmmm

vh

nd

---

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-05-03 00:49

nd wrote:
> [...]
>
> musikforretninger...?
>
> Det ved jeg ikke. Men du har ikke en DVD-afspiller? Den er ellers i 24-bit

Hvad er LPCM? Hvad skal jeg bruge for at spille det? Kan min
dvd-afspiller og min surround-receiver forstå det?

/David

Fra : nd

Dato : 10-05-03 20:58

> Hvad er LPCM? Hvad skal jeg bruge for at spille det? Kan min
> dvd-afspiller og min surround-receiver forstå det?

Det er det ukomprimeret 24 bit signal samplet så vidt jeg husker ved 96KHz,
imodsætning til alm. CD kvalitet som kun er i 16 bit og samplet ved 48KHz.
Det giver et langt mere nuanceret lyd.

Jeg er ret sikker på at din DVD-afspiller godt kan gengive PCM og LPCM lyd
formaterne, men eller kan du nok forhøre dig hos eksperterne i
dk.teknink.lyd.

Netop i DG's koncert kan høre den fine lyd på hans
akustiskeguitar, -tydligere anslag -flere overtoner høres "sprødere" lyd
osv.

vh

nd

---

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-05-03 21:32

nd wrote:
> [...]
>
> Netop i DG's koncert kan høre den fine lyd på hans
> akustiskeguitar, -tydligere anslag -flere overtoner høres "sprødere" lyd

Lyder godt! Hvis det er rigtigt, hvorfor så al den snak om DVD-Audio og
SACD? Hvorfor er der ikke flere almindelige musik-udgivelser i LPCM?

/David

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 10-05-03 16:30

Den omtalte dvd er nok en af de bedste musik sorrund dvd, jeg har hørt
køb den og hør den den er alle penge vær specielt ekstra numrerne
fedt

Hilsen fra en stor Pink Floyd/David Gilmore fan

Jan O

Fra : Peter Theglev

Dato : 10-05-03 17:06

Nu er det ikke for at sabotere tråden, men hvem i alverden er det, der
reciterer indledningen til Comfortably Numb? Han har munden fuld af mad,
og det lyder -i mine ører- aldeles jammerligt.

Bob Geldorf gør det iøvrigt ikke meget bedre da det er hans tur.

Peter

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 10-05-03 17:54

Bob Geldorf spiller pink i original udgaven af filmen The Wall det er med
til at gøre Concerten fed

men det er rigtigt at første nummer af Comfortably Numb er ikke så heldigt,
for øvrigt hvis det er super udgaven af Comfortably Numb man søger, så køb
Puls på Dvd den er ultimativ suveren

Hilsen Jan O

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-05-03 18:51

Jan Ohlsson wrote:
> [...]
> for øvrigt hvis det er super udgaven af Comfortably Numb man søger, så køb

Jeg kan bedre lide udgaven fra Delicate Sound Of Thunder

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 10-05-03 18:59

SHIT den har jeg ikke.

Hvor når åbner butikkerne mandag?

Jan O

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-05-03 19:05

Jan Ohlsson wrote:
> SHIT den har jeg ikke.
>
> Hvor når åbner butikkerne mandag?

Heheh :) Du kan købe den på cd-wow for ingen penge.

Gilmours solo på CN (som jo alle dage har været genial) gives i en
sublim udgave på DSOT (ikke DSOTM :). Jeg tror han havde mere at bevise.

/David

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 10-05-03 19:31

"

> Heheh :) Du kan købe den på cd-wow for ingen penge.

Cd-wow har ikke DVD udgaven
men søgning hos TP-musik siger de har den på lager Så man dag bliver en god
dag

> Gilmours solo på CN (som jo alle dage har været genial) gives i en
> sublim udgave på DSOT (ikke DSOTM :). Jeg tror han havde mere at bevise.

hvad mener du med DSOTM?

Jan O

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-05-03 19:36

Jan Ohlsson wrote:
> "

> Cd-wow har ikke DVD udgaven
> men søgning hos TP-musik siger de har den på lager Så man dag bliver en god
> dag

Den findes ikke på DVD... endnu. DSOT findes kun på CD. Men: Genial koncert.

> hvad mener du med DSOTM?

Dark Side Of The Moon

Fra : nd

Dato : 10-05-03 21:01

> Jeg kan bedre lide udgaven fra Delicate Sound Of Thunder

Jep, på den er der den fedeste guitarsolo på, men uden Waters duer nummeret
ikke rigtigt. Så jeg synes den bedste udgave stammer fra Is Anybody Out
There?

vh

nd

---

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 10-05-03 21:47

Det fede ved Pink Floyd er at derers numrer er så nyanceret, som var det
klassisk musik vi sidder og diskuterer
Og med hensyn til CN morer jeg mig meget over den udgave der på Roger Waters
In The Flesh
der er der to mand til at spille det samme som David Gilmore spiller alene.
Godt gået af mesteren.
jan

Fra : Peter Kaas

Dato : 11-05-03 10:25

> men det er rigtigt at første nummer af Comfortably Numb er ikke så
heldigt,
> for øvrigt hvis det er super udgaven af Comfortably Numb man søger, så køb
> Puls på Dvd den er ultimativ suveren

Jeg synes den ultimative udgave af "Comfortably Numb" findes på liveudgaven
af "The Wall" fra deres turné i 1980. Der finder man i øvrigt også en
suveræn udgave af "Mother". I det hele taget er det en rigtig fed plade
(bedre imo en studieudgaven af samme).

Mvh
Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-05-03 10:43

Peter Kaas wrote:

> [...]
> af "The Wall" fra deres turné i 1980. Der finder man i øvrigt også en
> suveræn udgave af "Mother". I det hele taget er det en rigtig fed plade

Studieudgaven har sine styrker og sin charme. Men der er nogle ting der
mangler. F.eks. den "rigtige" version af What Shall We Do Now?
Og When The Tigers Broke Free (det nummer er _så_ fedt).

/David

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 10-05-03 20:43

> Cd-wow har ikke DVD udgaven
> >

> Den findes ikke på DVD... endnu. DSOT findes kun på CD. Men: Genial
koncert.

TP-Musik : jeg kikke forkert
ULTAMUSIK-store i Ohaio har den også:
http://www.ultramusicstore.com/index2.html pris 143.- danske plus import
moms

> Dark Side Of The Moon

Den var gået ned KLAPPEN selvfølgeli, jeg har enda lige købt den nye udgave
der kom i april Digital remasteret
god lyd

Jan O