For første gang i Færøernes Radio
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-05-03 06:01

Så sker der noget på Færøsktoppen

For første gang tester Færøernes Radio en dansk gruppe på Færøsktoppen. Det
er den nordjyllandskendte danseband-gruppe "Tonight" der har fået chancen i
denne uge.

PS: Er der nogen der kan gætte hvem der er skyld i at de for første gang, i
Færøsktoppens historie, tester en dansk gruppe i denne uge . Hvem tror i der
kendte lederen af Toningt og tilbød at sende en cd op til Færøerne for dem.
Og hvem tror i der først havde kontaktet Programlederen på Færøsktoppen
og spurgt om de da ikke snart ville teste en dansk gruppe og som fik at vide
at det ville de da også gerne, men der var bare aldrig nogle dansktopgrupper
som sendte cd-er derop.

Og hvem var det som sendte færøsksprogede cd-er, med Simon Von Koney, til
"Radio Nibenitten /Radio Midtfjord"?. Og nu spiller de det tit.

Rigtigt gættet. Måske man skulle blive impressario (hvis det hedder sådan).

Hilsen Åge

(Snart vil jeg introducere svensk dansebandmusik på de danske
tæppebanker-stationer - en vits, undskyld)

Fra : Q

Dato : 09-05-03 07:58

> [...]
Det
> er den nordjyllandskendte danseband-gruppe "Tonight" der har fået chancen

Hmm... nu holder jeg til i nordjylland, men jeg har sq aldrig hørt om dem??

> [...]
> "Radio Nibenitten /Radio Midtfjord"?. Og nu spiller de det tit.
>
> Rigtigt gættet. Måske man skulle blive impressario (hvis det hedder

For satan da.... pas på du ikke kommer på PETs liste over terrormistænkte

/peter

Fra : S. Sørensen

Dato : 09-05-03 11:54

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message

> [...]
> sådan).
>
> For satan da.... pas på du ikke kommer på PETs liste over terrormistænkte

På det Færøske folks vegne vil jeg gerne klage. Der må da være lejre som
Guantanamo man kan
sende folk der bruger den slags terror hen..

Steinbjørn / Halv Færing

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-05-03 14:24

S. Sørensen <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b9g1gg$hgc$1@news.net.uni-c.dk...

> På det Færøske folks vegne vil jeg gerne klage. Der må da være lejre som
> Guantanamo man kan
> sende folk der bruger den slags terror hen..
>
> Steinbjørn / Halv Færing
_________

Hej Steinbjørn.

Steinbjørn??? - Halv færing. Hmmm... HA. Fører du os bag lyset, Steinbjørn,
hehe. Går det godt på Island?. Du må hilse hele vejen rundt.

Hilsen Åge

(Halv islænding)

Fra : Lars Bernau

Dato : 09-05-03 15:33

S. Sørensen wrote:

> På det Færøske folks vegne vil jeg gerne klage. Der må da være lejre som
> Guantanamo man kan
> sende folk der bruger den slags terror hen..
>
> Steinbjørn / Halv Færing

Hmm... så kan man jo næsten kalde dig en Ferker!

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-05-03 21:19

Lars Bernau <bernau@mail.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1925da939da4b57798974f@news.sunsite.dk...

> Hmm... så kan man jo næsten kalde dig en Ferker!

> Lars Bernau

_____

Hej Lars, din småracist, sådan at gå rundt at kalde folk for ferkere. Du
skulle have et isbjerg smidt i hovedet, skulle du. Foretrækker forresten at
blive kaldt "2. generations hvid neger", hvis det endelig skal være. Fnys.

Hilsen Åge

Fra : Martin Seebach

Dato : 10-05-03 14:23

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> blive kaldt "2. generations hvid neger", hvis det endelig skal være. Fnys.

Heh .. et isbjerg i hovedet .. måske skulle vi vække Gramsespektrum og
få dem til at skrive et nordatlantisk vers på "Diverse Marketing"

Halldorsson, Inuit, Flemming Jensen, vi er mafiosoflokkurin ..
Lidt olie og is og en del sælspæk ..
Vi styrer vores hav - NORTH COAST! - fra Svalbard til farvandet ved
Dogger Banke og Tyskebugt.
Vil ha' selvstyre, hvis du har stor pose penge.
Sthille - do forsturrer min fihsk, så giv mig fred eller du får isbjerg
i hoveden ..
Nissebanden, Smilla og Björk, vi har masser af kultur, så Tonight, I ka'
få en kølle i synet som f**king sælungerne!

Så politisk ukorrekt som det kan blive .. :)

Jeg kunne ikke lige finde sangen, så verset blev lidt 'free-style' ..

- Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-03 19:08

Martin Seebach <usenet@g-bach.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebcfd2c$0$50394$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg kunne ikke lige finde sangen, så verset blev lidt 'free-style' ..
_______

Sagde du "lidt".

Hilsen Åge

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 09-05-03 23:28

Hvad skal Færøerne med dårlig dansk musik! De kan sikkert lave det bedre selv. De har sikkert fremragende musikere deroppe så lad være med at sende dansk lortepop derop!

Hilsen Jørgen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-03 00:28

Jørgen Jacobsen <jabber@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebc2c33$0$4370$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
De har sikkert fremragende musikere deroppe så lad være med at sende dansk
lortepop derop!

Hilsen Jørgen
______

Hej Jørgen

Ja, de har fremragende musikrere deroppe. Em færing har givet mig navne på
nogle af Færøernes mest populære grupper. De spiller i samme stil som
Kandis, Jan og Sunny Boys og alle de andre af de grupper som er populærest
hernede. Den slags musik er de også vilde med på Færøerne. Og ja, de har
grupper som kan selv. De har deres egne "Kandis". F.eks. en gruppe som
hedder "Viking Band". De giver den på fulde omdrejninger med "Sig ikke nej".
Jeg har den og det lyder godt.
De har også en "Horsens Hardy". Deroppe hedder han bare "Simon Von
Koney". Han giver den med "Ensom kvinde 40 år. Den har jeg også og den er
også jyper-kvalitet.
Jojo, de har masser af hjemmelavet danseband-musik deroppe. De kan
kvalitet.

Færøsktoppen har dog lidt andre regler end vores Dansktoppen. Deroppe
telefonstemmer man og listen indeholder slagermusik som kan være på både,
dansk, norsk, svensk, færøsk og Islandsk. Altså på alle nordiske sprog.

"Tonight" er så bare den første danske gruppe som får chancen. Spændende om
de kommer ind. De har valgt at teste: "Ravnens minatsmåneblues". De hentyder
jo til ham der gruppemedlemmet Hans Ravn,

I ´"Tonight" spiller der forresten en af ejerne af "Musikevent" i Thisted.
Et sandt Mekka for booking af dansktop i Nordvestjylland. Dette bureau
klarer forresten musikken på nogle af egnens største musiksteder. Det er
bl.a.; "Dancing Palace" (Thisted), "Vinderup Kro - Mor Karen",
"Uldjydekroen - Lind Hotel" og "Casiopaya" i Herning. Her boltrer "Tonight"
sig sammen med "Kandis", "Jam og Sunny Boys" og alle dem der.

Hilsen Åge