Forbinde til Access database
Fra : Morten Jensen

Dato : 08-05-03 21:25

Hej

Jeg er ved at lave et simpelt Front End program til en Access-database der
skal bruges til at håndtere bestillinger - jeg bruger VB 6.0 og Access 2000.
Jeg kan simpelt hen ikke få forbindelse til databaser som jeg opretter i
Access. VB skriver at det er et ukendt databaseformat - kan det virkelig
passe?

Jeg har prøvet at oprette en database i VB's visual data manager, og så
kommer der hul igennem, men så er der bøvl med de datatyper jeg definerer
til de enkelte kolonner i databasen.

Hvad gør jeg galt? Jeg vil lige indskyde at jeg er totalt nybegnder så mine
problemer er nok helt til grin i denne gruppe men jeg ved ikke hvor jeg
ellers kan få hjælp.

MVH
Morten

Fra : Krabsen

Dato : 09-05-03 07:36

Vær opmærksom på, at VB skelner mellem Access97 og Access 2000.

Hvor du skal anføre databasetypen afhænger af, om du bruger ADO, DAO, RDO -
eller AMO til databaseforbindelsen.

mvh
Krabsen

Fra : Sturla Ness

Dato : 18-05-03 22:48

"Morten Jensen" <morten_jensen@stofanet.dk> wrote i

> [...]
mine
> problemer er nok helt til grin i denne gruppe men jeg ved ikke hvor jeg

Hvis du bruker datacontroller (Data1) må du huske på å velge riktig
databaseformat.

Sturla