Camping vogn med falske papirer
Fra : Sharan

Dato : 08-05-03 19:24

I år 2001 købte en kammerat til mig en campingvogn hos Brønderslev caravan,
en Blue 440 der var plader på vognen da han købte den, men da han skulle
have den omregistreret og derved synet, viste det sig at stelnummer ikke
stemte overens med papirerne, campingvognen blev afvist i synshallen, han
fik at vide at han skulle henvende sig hos forhandleren hvor han har købt
vognen, det gjorde han, men Brønderslev caravan ville ikke hjælpe ham, til
trods for at det var dem der havde solgt ham vognen, de henviste ham til dem
den forhenveærende ejer, fordi som Brønderslev caravan sagde, det var ikke
deres problem, de havde ikke fusket med papirerne, han kontaktede den
forhenværende ejer, men det var gamle mennesker og de kunne intet huske og
kunne da ej heller hjælpe ham.
Min kannerat kontaktede så igen i år motorkontoret, de sagde han skulle
komme ud i synshallen med den og de ville så kigge på det og lave en reg.
attest på vognen, MEN nu viste det sig, da de målte den op, at rammen på
campingvognen var 40 cm. længere end der fremgik af papirerne (s-nummer)
Så mit spørgs mål til jeg........ hvad kan han gøre ?? har i nogen ideer ??

Fra : ds23

Dato : 08-05-03 22:04

"Sharan" skrev d. 08-05-03 19:24 dette indlæg :
> [...]

(s-nummer)
> Så mit spørgs mål til jeg........ hvad kan han gøre ?? har i nogen

Hej sharan
Du skal starte med at kontakte inportøren af cv`en.
Hvis det er en dansk fabrik, har de et stelnr.ligeså på
inportcamp.vogne.
På reg.attesten er en rubrik med type/godkendelse nr.
Hvis der ikke er ændret på regattest fra cvèns første reg.
har inportør/forhandler et problem.
(som regel finder man ud af problemet uden det koster noget)
Mvh. steen.b

http://www.kandu.dk/

Fra : NEWS

Dato : 09-05-03 13:25

Hej Sharan, Uden at ville spille klog er jeg af den overbevisning at den
eller det firma der har solgt dig en camping vogn, der også hænger på den,
hvis papirerne er falske. Det må være sælgeren der skal videre til de
mennesker, hvor han har købt varen.
Jeg ville ikke stoppe her og så selv prøve at klare problemet, men simpelt
hen sagsøge sælgeren, da det er ham der har solgt den er ikke registreret
vare.
Håber du får held med din sag

Poul

Fra : Carsten Stage

Dato : 09-05-03 13:50

"NEWS" <jyskkranservice@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Sharan, Uden at ville spille klog er jeg af den overbevisning at den
> eller det firma der har solgt dig en camping vogn, der også hænger på den,
> hvis papirerne er falske.

Enig...

> Jeg ville ikke stoppe her og så selv prøve at klare problemet, men simpelt
> hen sagsøge sælgeren, da det er ham der har solgt den er ikke registreret
> vare.

Han har købt den vare der står i slutsedlen og han har selvfølgelig et krav
på at registreringsattest lever op til oplysningerne i slutsedlen og at
vognen ligeledes er den rigtige i papirerne.

Spørgsmålet er så om han reelt har købt lige den campingvogn eller om det er
papirernes data der vejer tungest.

Jeg ville give dem én mulighed for at få bragt forholdet i orden - og ellers
gå via forbrugerråd, advokat eller hvad der nu vælges. Det er ikke noget man
selv skal slås med.

Til sidst - NEWS kunne du ikke klippe det du ikke svarer på og så svare
under det du kommenterer. Se mere på:

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : ds23

Dato : 09-05-03 16:18

"Carsten Stage" skrev d. 09-05-03 13:50 dette indlæg :

> "NEWS" <jyskkranservice@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Enig...

> Det er jeg også med på, hvis det er forhandleren der har fusket med
reg.attest på cvén.
Omvendt set, kan det jo være sælgeren, og den foregående, ovs.
der har fusket med reg.attesten.

Lad i første omgang være med at true med sagfører, o.v.s.
det kommer til at koste mange penge, og cvén bliver ikke med
nr.plader lige nu og her,(det tager måske 1 år??)

> [...]
at
> vognen ligeledes er den rigtige i papirerne.

enig... Ganske kort: er der skrevet slutseddel? hvis ja så læs
de små bogstaver på bagsiden eller andre gemte steder.

> Spørgsmålet er så om han reelt har købt lige den campingvogn eller om
det er
> papirernes data der vejer tungest.

Enig. (check fabrik/inportør, se mit forrige indlæg)

> [...]
ellers
> gå via forbrugerråd, advokat eller hvad der nu vælges. Det er ikke

Er det ikke at skyde gråspurve med 1207ér?
Mvh. steen b.

http://www.kandu.dk/

Fra : T. Hartung

Dato : 09-05-03 17:58

> [...]
> hen sagsøge sælgeren, da det er ham der har solgt den er ikke registreret

Der kan ikke være tvivl om at det er sælges ansvar - ellers er det jo bare
om at komme af med ulovlige vare og sige æh bæ - nå den går skam ikke - og
her er det jo dejligt hvis man er medlem af DCU eller FDM - de må kunne
hjælpe !!

Man bliver sq så ærgelig på sådan en klaphat af en forhandler - øv det gavne
ikke på tilliden AAAAAggggg

puha det hjalp ;-/

mvh
T. Hartung

Fra : Hansen

Dato : 12-05-03 17:46

Hej
Kedelig oplevelse, min tålmodighed er ikke så stor, så jeg havde meldt det
til politiet, da det er svindel
hansen