farver
Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 08-05-03 18:23

kan en kat se farver???

Fra : Coffea ramosa

Dato : 08-05-03 23:15

Spørg den.

Eller.. Server en rød pølse og en brun pølse, og se hvad den synes.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-05-03 09:06

--
> Spørg den.
>
> Eller.. Server en rød pølse og en brun pølse, og se hvad den synes.

Og du efterlyste fakta i den her gruppe!
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=b936qs%248h
o%241%40news.net.uni-c.dk

Det er ikke meget du selv har at byde på til seriøsiteten.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-05-03 09:01

> kan en kat se farver???

Hmm.. ja, jeg blev nysgerrig, interessant spørgsmål. Fandt det her på
nettet, tror det besvarer det
http://www.bluewhite.dk/Tips/synet.htm

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-05-03 12:32

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> kan en kat se farver???

Jeg mener at have hørt eller læst engang, at katte har det bedst med farver
i det blå-grønne spektrum. Det virker også sådan herhjemme. Der sidder i
hvert fald altid to katte klinet til tv-skærmen hvis der er fodbold, golf
eller programmer om vand (det er ligemeget om det er billeder af bølger set
fra en strand eller om det er undervandsoptagelser - begge dele virker). Det
har jo nok også noget at gøre med at noget småt bevæger sig på en ensfarvet
baggrund - en fodbold eller en golfkugle - og fisks bevægelser virker altså
bekendte hvadenten de er i tv'et eller i akvariet
Og så har jeg opdaget at Freya altid er meget opmærksom når der er hunde i
fjernsynet - om det er fordi hun kan se dem meget tydeligt eller om det er
lydene skal jeg ikke kunne sige, men det er i hvert fald sjovt at iagttage.

Hilsen Tina (der stadig er forkølet - øv altså), Gizmo (der prøver at bryde
ud af et lukket køkkenvindue fordi der sidder en vildkat udenfor og
nidstirrer ham) og Freya (der bare sover til middag på femte time nu).

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-05-03 16:34

In <b9fmi5$i7e$1@sunsite.dk> Nina, Tender Tribes wrote:

> Hmm.. ja, jeg blev nysgerrig, interessant spørgsmål. Fandt det her på
> nettet, tror det besvarer det
> http://www.bluewhite.dk/Tips/synet.htm

En lille skæg ting .-) Jeg har læst et sted at selv om katte faktisk
ikke kan se farven rød, så viste forsøg at de havde en forkærlighed for
netop - rødt Mine egne foretrækker også helt klart røde tæpper,
trøjer, legetøj osv. hvis der er "flere af samme slags" til rådighed, så
der altså kun er farven til forskel. De må jo kunne lide den farve _de_
så ser!