OT : Dreamchild - NTSC - eBay køb ?
Fra : Peter Heide

Dato : 08-05-03 17:35

Meget undskyld....MEN jeg må have lidt hurtigt hjælp:

Dreamchild er på auktion pt i en uåbnet vhs....godt klaret når den har
17 år på bagen.

Hér kommer mit OT spørgsmål INDEN jeg byder på den :

Er det nok at videoafsp. kan klare NTSC ?

Hvis jeg kan afspille DVD'er i NTSC kan mit oldenordiske
TV så også klare en VHS-NTSC ?

Ked af det hér off-topic pis men jeg vil meget gerne ha' den film
i en rimelig kvalitet :

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3325213201&category=2275

Fra : LazyJones

Dato : 08-05-03 19:13

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> wrote in message

> Er det nok at videoafsp. kan klare NTSC ?

Ja, hvis du mener "NTSC playback on PAL TV", så er det helt fint.
Der kommer evt. en lille stribe øverst eller nederst i billedet,
men det er absolut til at leve med.

> Hvis jeg kan afspille DVD'er i NTSC kan mit oldenordiske
> TV så også klare en VHS-NTSC ?

Hmmm... Mit TV kan ikke vise NTSC signaler har jeg fundet ud af
via min PS2. Men ved en "NTSC playback on PAL TV"-video bliver
signalet netop lavet om til PAL inden det sendes til TV-apparatet,
så der har jeg ingen problemer.

Hvis din video blot er i stand til at afspille NTSC, men ikke
'konverterer' det til PAL, så er det selvfølgelig vigtigt at
dit TV kan vise NTSC-signalet, og det siger du jo at det kan?

Kig i din Videos manual, eller post modellens navn her, så kan
vi sikkert finde ud af om den kan:

A. Afspille NTSC
B. Afkode NTSC til et PAL signal
C. Ingen af delene.

/ Thomas Hejl Pilgaard | <lazyjones@tdcspace.ns.dk> \ __~@
/ Susåvej 5 - 4700 Næstved | Slet ".ns" for at maile mig \ ¸_`\<,_
\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯/¯¯¯¯¯(*)/ (*)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ ¯

Fra : ML-78

Dato : 08-05-03 19:18

> Er det nok at videoafsp. kan klare NTSC ?

Som hovedregel skal både videoafspiller og TV kunne klare NTSC. Hvis dit TV
ikke kan, skal din video selv kunne konvertere til PAL, eller du skal have
noget eksternt udstyr til at gøre det.

> Hvis jeg kan afspille DVD'er i NTSC kan mit oldenordiske
> TV så også klare en VHS-NTSC ?

Ja, med mindre det er fordi din DVD konverterer signalet til PAL. Det skulle
du kunne se ved at kigge i opsætningen af afspilleren. Husk i øvrigt at du
skal bruge Scart-kabel mellem video og TV. NTSC-billedet kan ikke overføres
gennem antennekablet.

ML-78

Fra : Peter Heide

Dato : 08-05-03 22:37

MANGE gange tak for hjælpen begge 2. Jeg byder på den og tager chancen.
Håber jeg vinder. For Dreamchild er et mesterværk.......som desværre ikke
ude på
DVD.

Fra : Morten DH

Dato : 09-05-03 09:00

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse
> Dreamchild er på auktion pt i en uåbnet vhs....godt klaret når den har
> 17 år på bagen.

Jeg ville være forsigtig med at købe et 17år gammelt VHS bånd der er
uåbnet - det vil jo sige at båndet har ligget rullet sammen i alle de år og
der er jo desværre en tildens til at magnetbelægningen på båndet smitter
af... og desværre er købekassetter sjældent indspillet på særligt gode bånd.

Men held og lykke da

Fra : Peter Heide

Dato : 09-05-03 21:04

ups.....jeg vandt...... ?

min video manual skriver :

afspilning af NTSC

"...dette virker kun med PAL-tv der understøtter
billedfrekvens på 60 Hz "

i mit tv manual står der :

" tv'et er beregnet til230/50 Hz vekselstrøm"

intet om billedfrekvens.

Jeg har ikke en skid forstand på dette...men jeg
syntes ikke det sér godt ud.

Ellers må det være muligt at rippe VHS-båndet og
brænde over på 2 X SVCD - CDRs.

Fra : Morten DH

Dato : 09-05-03 21:51

> " tv'et er beregnet til230/50 Hz vekselstrøm"

Det er bare en beskrivelse af strømtilslutningen... har intet med PAL/NTSC
at gøre... Er det et nyere tv du har, så tvivler jeg på du får problemer med
at se filmen..

Fra : Peter Heide

Dato : 09-05-03 22:17

> [...]
> at gøre... Er det et nyere tv du har, så tvivler jeg på du får problemer

Det er 8-10 år gammelt Dual TV. Er faktisk rigtigt godt hvad angår
lyd+billede......
men hvad angår NTSC......det får jeg at se når videoen ankommer fra USA

Fra : Morten DH

Dato : 10-05-03 14:22

> Det er 8-10 år gammelt Dual TV. Er faktisk rigtigt godt hvad angår
> lyd+billede......
> men hvad angår NTSC......det får jeg at se når videoen ankommer fra USA

Og ellers er det vel på tide med et nyt tv

Fra : Peter Heide

Dato : 22-05-03 19:46

regner ikke med der er nogen der læser dette.......lige for
at afslutte : jeg kunne IKKE afspille filmen, som jeg modtog for-
leden , lyd : ok billede : hopper i s/h.

virkelig et godt køb........not !

enten nyt TV eller VHS til SVCD