Visual Bacis kode til I2C Kredsløb?
Fra : Palle

Dato : 08-05-03 11:29

Hejsa, jeg sidder med en 8591 8-bit A/D - D/A konverter og har brug for at
kunne sende til udgangen. Den har 4 indgange og 1 udgang. Jeg har fundet
noget gratis Visual Bacis kode der kan læse fra de 4 indgange, men jeg kan
ikke rigtig finde noget til at skrive ud på den. Er der nogle af jer der har
noget eller kender et sted med et lille eksempel? Jeg kan se det har noget
med adresse 144 og 145 at gøre, men hvordan.

Håber I kan hjælpe.

Palle...

Fra : Kasper

Dato : 08-05-03 15:11

Hey...

lidt mere oplysniger tak.. og evt. mail mig softwaren.. kunne være meget
interassant

men er det seriel eller parrellel porten...

er det kredsen der har 4 ind og 1 ud ?

kasper

--
Elektronikchat ->
www.angelfire.com/alt/elektronik

Fra : Palle

Dato : 08-05-03 17:42

Ja kredsen har 4 input og et output, og skal bruges til en seriel
forbindelse.

Palle.

Fra : Steffen Hansen

Dato : 09-05-03 14:11

Hej Palle.....

Det er så vidt jeg ved korrekt det du siger med 144 og 145. 144 er læse og
145 er skrive, dog antaget at A0, A1 og A2 er tilsluttet stel.

Dvs. du skriver først din address byte med ovenstående og bagefter så din
control byte.

Til sidst skriver du værdien.

Men hvis jeg har forstået det rigtigt har du fundet noget vb eksempel kode.
Dvs at ovenstående rutiner højst sandsynligt allerede er programmeret for
dig, så du må lige se efter hvilke parametre du skal give til hvilke
funktioner i programmet.

/Steffen

Fra : Steffen Hansen

Dato : 14-05-03 15:56

> 144 er læse og 145 er skrive, dog antaget at A0, A1 og A2 er tilsluttet
stel.

Det er noget sludder det jeg skrev der.... Det er omvendt. 144 er skrive og
145 er læse

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 10-05-03 21:27

"Palle" <wer@srgf.dk> wrote in message news:<b9dbq6$uoo$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> noget eller kender et sted med et lille eksempel? Jeg kan se det har noget
> med adresse 144 og 145 at gøre, men hvordan.

Eventuelt kig i elektor de har haft lignende kode. Og hos Philips
kunne man engang downloade demo kode.

Mvh
Klavs.

Fra : Jens Andersen

Dato : 13-05-03 19:29

> [...]
> noget eller kender et sted med et lille eksempel? Jeg kan se det har noget
> med adresse 144 og 145 at gøre, men hvordan.

Kender ikke til den specifikke chip, men nu siger du jo I2C..
Hent evt. I2C tools på http://www.oopic.com/dloadp.html
Denne kode er dog lavet til OOPic'en men det gør vel ingen forskel da det
bare er I2C kommunikation...
Mvh Jens Andersen