Log på Windows 98 med én bruger
Fra : Jan Viegand

Dato : 25-03-01 09:45

Efter gen-installation af W98 kommer der ikke længere en boks op, hvor jeg
logger på PC'en (dvs. den er ikke koblet til netværk). For at komme ind til
personlige indstillinger, mail i Outlook Express mv. bliver jeg nødt til at
bruge Start | Logge af ..

Jeg har prøvet at fjerne alt under Kontrolpanel | Netværk og tilføje det
igen uden held.

Nogen kan hjælpe? Tak.

Jan

Fra : Blacky

Dato : 25-03-01 11:02

On Sun, 25 Mar 2001 10:45:01 +0200, "Jan Viegand" <jv@janviegand.dk>
wrote:
>Jeg har prøvet at fjerne alt under Kontrolpanel | Netværk og tilføje det
>igen uden held.
>Jan

Du vil gerne logge på netværket? Så skal du gå i
kontrolpanel->netværk->microsoft netværk->sæt checkmark i "loggge på
winnt domæne"
Mvh
Blacky

Fra : Jan Viegand

Dato : 25-03-01 12:06

"Blacky" <mtl@dsr.kvl.dk> wrote in message
> On Sun, 25 Mar 2001 10:45:01 +0200, "Jan Viegand" <jv@janviegand.dk>
> wrote:
......>
> Du vil gerne logge på netværket? Så skal du gå i
> kontrolpanel->netværk->microsoft netværk->sæt checkmark i "loggge på
> winnt domæne"

Tak for rådet, men det hjælper nu ikke. For at uddybe mit spørgsmål kan jeg
sige at det vigtigste er at computeren starter op med den brugerprofil der
er oprettet. Nu starter den op uden specifik brugerprofil, og jeg skal bruge
logge af-funktionen for at logge på brugerprofilen.

Skulle der ikke være en mulighed for at starte op med min brugerprofil? Det
gjorde den før.

Jan

Fra : Blacky

Dato : 25-03-01 12:16

On Sun, 25 Mar 2001 13:06:13 +0200, "Jan Viegand" <jv@janviegand.dk>
wrote:

>Skulle der ikke være en mulighed for at starte op med min brugerprofil? Det
>gjorde den før.
>
>Jan

kontrolpanel->adgangskoder->fanebladet brugerprofiler
eller
kontrolpanel->brugere

Var det det du søgte?

blacky

Fra : Jan Viegand

Dato : 25-03-01 12:21

> kontrolpanel->adgangskoder->fanebladet brugerprofiler
> eller
> kontrolpanel->brugere
>
> Var det det du søgte?

Jo, men hvad skal jeg ændre de steder, så den starter op med min
brugerprofil? Jeg synes ikke rigtigt at der er noget jeg kan ændre på der.
Og tak for at du giver svar.

Jan

Fra : Blacky

Dato : 25-03-01 15:52

On Sun, 25 Mar 2001 13:20:50 +0200, "Jan Viegand" <jv@janviegand.dk>
wrote:

>Jo, men hvad skal jeg ændre de steder, så den starter op med min
>brugerprofil? Jeg synes ikke rigtigt at der er noget jeg kan ændre på der.
>Og tak for at du giver svar.
>
>Jan

Altså jeg forstår det ikke helt. Du har en win98 maskine (er den på
netværket?)

Der er kun én bruger?

Du vil gerne hente en brugerprofil. (Hvorfor, hvis du kun er en
bruger?)

>For at komme ind til
>personlige indstillinger, mail i Outlook Express mv. bliver jeg nødt til at
>bruge Start | Logge af ..

Hvad er det for personlige indstillinger? kan du ikke hente mail, hvis
du starter normalt op?

Når du har svaret på disse ?, kan jeg bedre hjælpe dig.

Mvh

blacky

Fra : Jan Viegand

Dato : 25-03-01 18:26

> Du vil gerne hente en brugerprofil. (Hvorfor, hvis du kun er en
> bruger?)

Ja, korrekt, og nok ikke særlig smart. Men sådan er den sat op nu, så målet
er enten at der kommer log on-vindue op, når jeg starter op, eller den
automatisk starter op med den ene brugerprofil. Nu starter den op uden
brugerprofil og for at se alle gamle mails i OE og bevare indstillingerne,
skal jeg logge på manuelt via Start | Logge af...

Jan

Fra : Blacky

Dato : 25-03-01 19:24

On Sun, 25 Mar 2001 19:25:39 +0200, "Jan Viegand" <jv@janviegand.dk>

> [...]
>brugerprofil og for at se alle gamle mails i OE og bevare indstillingerne,
>skal jeg logge på manuelt via Start | Logge af...

OK jamen så prøv at gå ind i kontrolpanel->adgangskoder og under
fanebladet brugerprofiler sætter du et kryds hvor der står noget i
retning om, at der kan laves brugerprofiler, så flere brugere kan
bruge samme maskine.
tryk ok og genstart. Så skulle du gerne møde en logonboks næste gang
du starter op.

mvh

blacky

PS. Så er det jo ikke netværkslogon med windows-logon. Jeg går ud fra
at den ikke er med i et netværk?

Fra : Henrik Villumsen

Dato : 25-03-01 16:23

"Jan Viegand" <jv@janviegand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> bruge Start | Logge af ..
>
> Jeg har prøvet at fjerne alt under Kontrolpanel | Netværk og tilføje det

Jeg går ud fra du gerne vil have "logon-boksen" frem når du starter PC'en.
Kontrolpanel -> Netværk-> Primær netværkslogon ( Lige over knappen til "fil
og udskriftsdeling),
Vælg "Klientprogram til Microsoft-netværk"

Dette skulle løse problemet

Henrik

Fra : Thomas Jari

Dato : 25-03-01 17:14

> [...]
"fil
> og udskriftsdeling),
> Vælg "Klientprogram til Microsoft-netværk"

Ja!! hvis du har installeret Client for Microsoft Networks!!! Det gøres ved
at vægle add/client

Thomas Jari