Hvilket skydehoved og runningline ??? (evt~
Fra : Jakob

Dato : 07-05-03 22:31

Jeg har fisket med wf i mange år men vil til at leje lidt med skydehoved
på min nye T og T klasse 6. Det skal bruges på kysten og jeg vil helst
ikke investere en formue i skidtet.

Jeg har overvejet at købe en coated skydeline og kombinere den med en
klippet 8 (9 ???) DT line som skydehoved. Derfor vil jeg gerne høre om
erfaringer med sådan et hjemmegjort sæt. Hvis du kender til en
velfungerende økonomisk dt til formålet vil jeg gerne høre om det.

Jeg har set en vision extreme coated skydeline til 200 kr, men er den
noget værd ??

Hvilken tykkelse ville være passende til kystbrug (findes i 0,68 0,79 og
1 mm)???

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-05-03 09:45

"Jakob" skrev...
> Jeg har fisket med wf i mange år men vil til at leje lidt med skydehoved
> på min nye T og T klasse 6. Det skal bruges på kysten og jeg vil helst
> ikke investere en formue i skidtet.

Så ville jeg vælge en DT8 eller måske en DT7 hvis
du vil ha' et længere hoved, til gengæld får du
muligvis ikke to hoveder ud af en DT7

> [...]
> erfaringer med sådan et hjemmegjort sæt. Hvis du kender til en
> velfungerende økonomisk dt til formålet vil jeg gerne høre om det.

Tja, jeg købte i tidernes morgen en DT9F Elbe line hos SportDress.
Den virkede mere gummiagtigt end de, lidt stive, PVC liner der
var begyndt at komme frem dengang. Elbelinen gav høj modstand
i øjerne, men siden den skulle være udenfor topøjet alligevel, havde
det ingen betydning. Det er nu +25 år siden og den har stadig
en ubrugt makker liggende
Som skydeline bruger jeg nu en L3F Cortland line som er af det
stive moderne PVC. Jeg har også prøvet flettet skydeline
(av finger) og monofil 0,40 af den skriggule Daiwa, der var så
smart for et par år tilbage.
Både fletlinen og Daiwa'en samt de fleste andre monofile
skydeliner synker, hvilket jeg ikke bryder mig om, men mange af mine
venner sværger til flade monofile skydeliner. Jeg synes de krøller for let
og indfiltringer er svære at løsne op i lidt sø.

> Jeg har set en vision extreme coated skydeline til 200 kr, men er den
> noget værd ??

Kender den ikke. Jeg bruger selv lidt teflonspray for at
nedsætte friktionen.

> Hvilken tykkelse ville være passende til kystbrug (findes i 0,68 0,79 og
> 1 mm)???

Jo tyndere, jo længere kast, jo større risiko for fuglereder og
jo sværere er det at få et ordentligt greb om den.
Jeg bruger som sagt en level 3 line fordi core har en
brudstyrke på 15 lbs mens level 2 linen vist kun er 7-8 lbs.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jakob

Dato : 09-05-03 21:52

> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Peter Schrøder
> peterschATvip.cybercity.dk
> replace AT with @ to reply

Tak for svarene

MVH

Jakob

Fra : jan kristensen

Dato : 08-05-03 15:58

Kan varmt anbefale Rio Seatrout skydehoved i 16 gram og Rio's coatede
skydeline. Fungerer fortræffeligt.
Jan

Fra : Jakob

Dato : 08-05-03 21:15

In article <jard9b.b0u.ln@news.artscape.dk>, jankristensen@yahoo.com
says...

> Kan varmt anbefale Rio Seatrout skydehoved i 16 gram og Rio's coatede
> skydeline. Fungerer fortræffeligt.

Og hvor kan jeg købe det ???

MVH

Jakob