Forslag til fed funk.
Fra : Leon Jessen

Dato : 07-05-03 21:16

Hejsa,

Jeg nævner i flæng:
Drori Hansen Furniture
Zapp Zapp
Ridin' Thumb
Tower Of Power
James Brown
Blair
Maceo Parker
Herbie Hancock
Nikolaj Bentzon
SP, Just & Frost (Mere New Orleans agtigt)

Vil gerne høre nogle nye bands, men mangler lidt indspiration kender du/I
flere?

--
Mvh. Leon
Mail: email@stratleonjessen.dk Fjern 'spaden'.

Fra : Soulfood

Dato : 07-05-03 21:31

Hej,

Prøv at lytte til:
Graham Central Station
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=4:24:53|PM&sql=Apf57gjyrj6in

MVH
Brian Haagh/

Fra : Christopher Tracy

Dato : 08-05-03 15:23

Hej

> Graham Central Station
> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=4:24:53|PM&sql=Apf57gjyrj6in

Ja Larry Graham er simpelt hen for funky

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Ø

Dato : 07-05-03 22:05

> Hejsa,
>
> Jeg nævner i flæng:
> Drori Hansen Furniture
> Zapp Zapp
> Ridin' Thumb
> Tower Of Power
> James Brown
> Blair
> Maceo Parker
> Herbie Hancock
> Nikolaj Bentzon
> SP, Just & Frost (Mere New Orleans agtigt)
>
> Vil gerne høre nogle nye bands, men mangler lidt indspiration kender du/I
> flere?

Jamiroquai...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 17:10

Ø <oistein@windw.dk> wrote:

> Jamiroquai...

Det er sgu da ikke funk.

Bootsy Collins er funk.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 08-05-03 22:40

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Det er sgu da ikke funk.
>
> Bootsy Collins er funk.

LOL

-Sune

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-05-03 22:21

Leon Jessen wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg nævner i flæng:
> Drori Hansen Furniture
> Zapp Zapp
> Ridin' Thumb
> Tower Of Power
> James Brown
> Blair
> Maceo Parker
> Herbie Hancock
> Nikolaj Bentzon
> SP, Just & Frost (Mere New Orleans agtigt)
>
> Vil gerne høre nogle nye bands, men mangler lidt indspiration kender du/I
> flere?

Det er ikke ligefrem nyt, men:

Hvor er Stevie Wonder henne på din liste? Han har nok inspireret de
fleste på din liste, og kan være totalt svedig. Fuck hvor er han vild.

/David

P.S. Jeg snakker om 70'er-SW

Fra : Christian Muus

Dato : 07-05-03 22:31

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg nævner i flæng:
> Drori Hansen Furniture
> Zapp Zapp
> Ridin' Thumb
> Tower Of Power
> James Brown
> Blair
> Maceo Parker
> Herbie Hancock
> Nikolaj Bentzon
> SP, Just & Frost (Mere New Orleans agtigt)

Hvad med ham der George Clinton? Bootsy Collins skulle også være ret vild

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-05-03 23:01

Leon Jessen wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg nævner i flæng:
> Drori Hansen Furniture
> Zapp Zapp
> Ridin' Thumb
> Tower Of Power
> James Brown
> Blair
> Maceo Parker
> Herbie Hancock
> Nikolaj Bentzon
> SP, Just & Frost (Mere New Orleans agtigt)
>
> Vil gerne høre nogle nye bands, men mangler lidt indspiration kender
> du/I flere?

Sly & The Family Stone - Fresh, There's A Riot Going On, Stand, Small
Talk, Back On The Right Track
Stevie Wonder - Innervisions, Talking Book, Music Of My Mind, Songs In
The Key Of Life
Bennie Maupin - Slow Traffic To The Right (god jagt!)
Headhunters - Survival Of The Fittest
Prince's første plader - For you, Prince, Controversy
Meshell N'degeochello - Peace Beyond Passion, Plantation Lullabies,
Cookie: The Anthropological Mixtape
Joe Farell - Canned Funk
Billy Cobham - Spectrum
David Sanborns to første plader - Taking Off, Sanborn
Nikka Costa - Everybody's Got Their Something
Jimi Hendrix & Band Of Gypsies - live nytårsaften 1969

Idris Muhammad, George Benson, Al Green, Marvin Gaye, WAR, Roy Ayers,
Average White Band, Billy Preston, Edwin Starr, Chuck Brown & The Soul
Searchers, Grover Washington Jr., Neville Brothers, Ohio Players, Quincy
Jones, Donnie Hathaway, Crusaders...

-Sune

Fra : Peter G

Dato : 08-05-03 12:54

Sune Mika Salminen skrev:

> Prince's første plader - For you, Prince, Controversy

Der vil jeg mere anbefale Black Album, 1999 (elektrofunk) og Dirty Mind.

desuden

Parliament / Funkadelic
Curtis Mayfield

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Christopher Tracy

Dato : 08-05-03 15:26

Hej

> Der vil jeg mere anbefale Black Album, 1999 (elektrofunk) og Dirty
> Mind.

Jeg synes hovedparten af Prince's musik er funky.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 17:12

Christopher Tracy <goldartist@yahoo.remove-this.com> wrote:

> Hej

> Jeg synes hovedparten af Prince's musik er funky.

Der er forskel på om noget er funky og om genren er funk.

Funky er et udtryk ligesom groovy.

Funk er en helt bestemt musikgenre ligesom disco.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 08-05-03 10:10

Leon Jessen wrote:

[snip]

> Vil gerne høre nogle nye bands, men mangler lidt indspiration
> kender du/I flere?

Hvad med at forsøge sig med Yoko Kanno / The Seatbelts - de strækker
meget vidt fra pop/rock til jazz, blues og funk.

Prøv numrene "What Planet is This?!", "Rush", "The Real Folk Blues",
"Want it All Back", "Blue", "Ask DNA", "Space Lion" og "Tank!".

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : rockbottom

Dato : 08-05-03 11:16

The Meters.

Stevie Wonder, George Clinton, Sly & the family stone, Graham central
station osv. osv. er alle inspirerede af The Meters.
Zapp Zapp er det værste lorteband og det er synd at smmenligne dem med
funkmestrene, lyt til Sly & the family stone og Graham central station så
ved du hvor de har fået deres sange fra og hvor Erann har rippet alle sine
fraseringer fra.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 08-05-03 12:45

rockbottom wrote:
> The Meters.

Hvordan kunne jeg glemme dem.

> Stevie Wonder, George Clinton, Sly & the family stone, Graham central
> station osv. osv. er alle inspirerede af The Meters.

Blandt andet! Sly Stone var radio-DJ i San Francisco i midten af
60'erne og var inspireret af alt mulig forskellig musik.
(Bonus info: Larry Graham (fra Graham Central Station) opfandt slap-bass
og spillede på Sly & The Family Stone's plader til og med "Stand" fra
1969). George Clinton og Sly Stone kom fra en helt anden "scene" og
repræsenterer en helt anden (mere progressiv og syret/rocket, vil nogen
nok sige) stil indenfor funk end Neville Brothers og The Meters' New
Orleans-stil.
Der er flere der slås om titlen "Founders of Funk" - Crusaders er også
nævnt mange steder som pionerer indenfor funken.

Her er Meters' diskografi på deres hjemmeside:
http://www.funkymeters.com/discog.html

-Sune

Fra : LB

Dato : 10-05-03 06:47

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Vil gerne høre nogle nye bands, men mangler lidt indspiration kender du/I
> flere?

Yep!

- Level 42 - Level 42 , deres første fra 1981.
- YellowJackets - YellowJackets, sjovt nok også deres første fra 1981. Oven
i fed funk/fusion er der også en voldsom rå guitar leveret af Roben Ford.
- Don Blackman, uhyggelig svær at få fat på.
- Casiaopea - Mint Jam, måske ikke rigtig funk men der er en fed funky
bas-solo på den.
- Jeff Lorber, fra hans tidlige periode (før 1982).

Lars B.
http://www.dvd-a.dk/