gå væk kat middel der virker
Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 07-05-03 16:18

Hej Gruppe

Jeg har brug for jeres asistance, der har før været omtalt gå væk kat midler
her som kan købes i matas?? Det er fordi jeg har fået en nabo som har
kattefobi, hun er panisk angst for vores kat og bor i vores opgang. Det er
sket et par gange at freja "katten" har ligget på uheldige steder feks i en
vindueskarm i opgangen hvor min nabe ikke har turde at gå forbi. Så derfor
et gå væk kat middel der virker ??? så hun ikke får et hjertestop den dag
katten sidder på hendes dørmåtte og sover. Hun læser heldigvis noget
psykologi og regner med derigennem at få det bearbejdet men indtil da må jeg
jo gøre mit som kattejer.

Mvh Tina

Fra : Jette

Dato : 07-05-03 16:40

"Tina Bach Nygaard" skrev:
> [...]
> katten sidder på hendes dørmåtte og sover. Hun læser heldigvis noget
> psykologi og regner med derigennem at få det bearbejdet men indtil da må

Jeg tror ikke at gå-væk-kat er en holdbar løsning i det tilfælde.. især ikke
hvis katten er van til, og kan lide at være i opgangen... det ville vel også
betyde at du skal sprøjte hele opgangen, for katten kan hun jo støde på
hvorsomhelst.

Hvis hun virkelig vil af med sin fobi, kunne hun jo bruge sin nabo til en
omgang terapi ... invitér hende ind på en kop kaffe, så hun er tvunget
til at være i stue med katten... i kan jo starte med et 10 min. visit og
forøge tiden en smule hver gang.

Som med alle andre fobier, handler det jo om at hun skal overbevises om at
katten ikke er farlig... I kunne måske udvikle alle tiders naboskab, og med
tiden behøver du ikke længere bekymre dig om hvor katten nu er henne, hver
gang naboen skal ind eller ud af sin lejlighed.

Mvh. Jette

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 07-05-03 16:42

snip
> [...]
> tiden behøver du ikke længere bekymre dig om hvor katten nu er henne, hver
> gang naboen skal ind eller ud af sin lejlighed.

Det tør hun slet ikke men som sagt læser hun psykologi og regner med at få
behandlet sin angst vha. sin lære der skulle være helt eminent til fobier.
Men indtil da vil jeg gerne forhindre katten i at sidder på hendes dørmåtte
og i vinduskarmen.

Mvh Tina

Fra : Kristina Høeg

Dato : 07-05-03 17:13

> Men indtil da vil jeg gerne forhindre katten i at sidder på hendes
dørmåtte
> og i vinduskarmen.
>
> Mvh Tina

Jeg synes at kunne mindes at pebermyntepulver virker anti-katteagtigt. Det
kan nemlig også købes i matas...
Hilsen Kristina

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-05-03 17:18

"Tina Bach Nygaard" <tinab@dsr.kvl.dk> skrev...
> Det tør hun slet ikke men som sagt læser hun psykologi og regner med at få
> behandlet sin angst vha. sin lære der skulle være helt eminent til fobier.

Det kan faktisk virke, hvis hun starter med at komme på besøg, hvor missen
så er lukket inde i fx en transportkasse. Så kan hun vænne sig til tanken
om, at der er en kat i rummet - kigge på den i kassen og røre, når hun
bliver så modig... og laaaaangsomt, måske med missen i sele, lade den komme
ud, så hun kan komme tættere og tættere.

Hun behøver jo ikke blive helt omvendt - altså ikke så hun ligefrem ønsker
at katten skal sidde på skødet af hende - bare vænne sig nok til tanken til
at hun kan gå forbi den på opgangen.

Mvh. Camilla

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 07-05-03 17:53

snip
> [...]
> at katten skal sidde på skødet af hende - bare vænne sig nok til tanken

Det er jeg ikke i tvivl om men når hun ikke vil!!!!

Så overlader jeg det til profesionelle.

Mvh Tina

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-05-03 20:05

"Tina Bach Nygaard" <tinab@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katten sidder på hendes dørmåtte og sover. Hun læser heldigvis noget
> psykologi og regner med derigennem at få det bearbejdet men indtil da må

Prøv at gå ind på www.norsk-skovkat.dk.
Der er noget der hedder "pist væk " Om det virker på dit problem ved jeg
ikke men du kan da lige lure på det *SS*
Hilsen Linda

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 07-05-03 22:08

"Michael Nielsen" <michael.gn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at gå ind på www.norsk-skovkat.dk.
> Der er noget der hedder "pist væk " Om det virker på dit problem ved jeg
> ikke men du kan da lige lure på det *SS*
> Hilsen Linda

Nøøh, det hjælper næppe, eftersom det er et middel til at fjerne lugten, når
en kat har tisset i møblerne

Mvh. Else.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-05-03 21:23

In <b9bbgl$k2i$1@sunsite.dk> Kristina Høeg wrote:
> Jeg synes at kunne mindes at pebermyntepulver virker anti-katteagtigt.
> Det kan nemlig også købes i matas... Hilsen Kristina

Hm - ja her virker pebermynte - enormt tiltrækkende! Jeg skal passe
meget på hvis jeg har spist / rørt ved pebermynte, for Donna går
fuldstændig i selvsving. Til sidst kan hun blive så eksalteret at hun
faktisk napper - eller som her i aften - bider! (Jeg har tre små
hjørnetandmærker i armen nu - min blide kattepige! Jeg havde spist
Mentos..) Hun bliver nærmest høj af lugten! Og hun kan lugte det gennem
adskillige lag plastik... indpakningen bliver stjålet og havner de
særeste steder, hvor katten ligger og gnider sig ekstatisk op ad de
sørgerlige rester
Ditte er derimod ligeglad - hverken positive eller negative reaktioner
dér.. men hun kan høre en dåse tun på mange meters afstand og i dyb søvn

Fra : Inger og Jakob

Dato : 08-05-03 07:45

Hej Tina

Vores kat kan abselut ikke lide lugten af kamferlignende ting, jeg har
noget, som hedder tigerbalsam, som hun går en lang bue udenom - jeg ved ikke
om det evt. er noget, som kan bruges? Det er godt nok lidt menthol-agtigt i
lugten, og hvis din kat er vild med det, kan det være det ikke virker, men
på den anden side så er det også meget skarpt i lugten.

Med venlig hilsen
Inger