Problemer med Safari og MSIE/Mac
Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 07-05-03 15:49

Hej,

På siden http://qa.x.perl.org/ er der en grå topbar med eet link.

Med Safari (den seneste beta) kan man ikke klikke på linket.

Med MSIE/Mac viser top baren sig slet ikke!

Med Mozilla og andre gecko baserede browsere på mac og linux virker
det fint; tilsvarende med MSIE6 (det har jeg fået at vide; jeg har
ikke mulighed for at teste det med Windows).

Nogle ideer?

- ask

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-05-03 21:34

Ask Bjoern Hansen wrote:

> [...]
> det fint; tilsvarende med MSIE6 (det har jeg fået at vide; jeg har
> ikke mulighed for at teste det med Windows).

Måske banalt, men det første, man bør gøre i sådan en situation, er
selvfølgelig at tjekke, om ens kode er gyldig.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fqa.x.perl.org%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1&verbose=1

giver en del fejl. Desuden har du blandet XHTML sammen med almindelig
HTML (der er et <br /> på linje 23.

Billedet nederst (http://qa.x.perl.org/images/lcamel.gif) findes i
øvrigt ikke.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 08-05-03 08:20

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> wrote in message news:<b9bqiv$guk$1@sunsite.dk>...

> Måske banalt, men det første, man bør gøre i sådan en situation, er
> selvfølgelig at tjekke, om ens kode er gyldig.

Det er den nu.

(Problemet var der også tidligere inden koden blev rodet rundt til at
være ugyldig igen og på en anden side der validerede men som jeg ikke
kan give et link til endnu).

Jeg har lavet en kopi på
http://qa.x.perl.org/?root=ask/tags/safaritrouble der ikke vil ændre
sig.

> giver en del fejl. Desuden har du blandet XHTML sammen med almindelig
> HTML (der er et <br /> på linje 23.

Er det skidt? Er <br /> ugyldig i HTML 4.01?

> Billedet nederst (http://qa.x.perl.org/images/lcamel.gif) findes i øvrigt ikke.

Jo, bare ikke på den side endnu.

- ask

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-05-03 09:17

Ask Bjoern Hansen wrote:

> Er <br /> ugyldig i HTML 4.01?

Altså, validatoren klager ikke over det, men spørgsmålet er, om ikke det
er en fejl?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-05-03 18:16

On Thu, 08 May 2003 10:17:08 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.email@eksempel.dk> wrote:

<... />-notationen er også gyldig i SGML, som HTML er baseret på.
Ydermere kan man efter sigende i SGML lave stunts i stil med <b/foo>
som variant af <b>foo</b>.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-05-03 18:17

On Thu, 08 May 2003 19:15:50 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

><... />-notationen er også gyldig i SGML, som HTML er baseret på.

[..]

Det var i hvert fald en konklusion, Toke i sin tid nåede frem tid, da
vi prøvede at finde ud af, hvorfor fx
<link rel=stylesheet href="style.css" type=text/css>
ikke gav fejl, selvom værdien for type-attributten indeholder tegn,
der påkræver at værdien er quotet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-05-03 12:31

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev

> Altså, validatoren klager ikke over det, men spørgsmålet er, om ikke det
> er en fejl?

Det kommer an på, hvilken validator man bruger. W3C ignorerer fejlen men WDG
brokker sig.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-05-03 21:39

Peter Brodersen skrev:

> [...]

Den sidste form er i hvert fald ikke gyldig. HTML-specifikationen
skriver under br: Start tag: required, End tag: forbidden.

fordi "/" eller evt. "/>" _ikke_ opfattes som en slutkode.

> <... />-notationen er også gyldig i SGML, som HTML er baseret
> på. Ydermere kan man efter sigende i SGML lave stunts i stil
> med <b/foo> som variant af <b>foo</b>.

<b/foo> er måske gyldig SGML, men det er hverken gyldig eller
brugbar HTML.

Jeg prøvede i øvrigt lige at validere en <br /> på WDG's validator
(her kan man validere med direkte input). Den giver følgende fejl
(mens den peger på skråstregen): Warning: net-enabling start-tag;
possibly missing required quotes around an attribute value
--
Jens Gyldenkærne Clausen