DropDown Menu Target i Anden Frames
Fra : Dennis

Dato : 07-05-03 12:34

hejsa Alle sammen, ja jeg er ny bruger og Hedder Dennis!

Mit problem er at jeg på min seneste hjemmeside har valgt at
bruge en dropdown menu som ingangsvinkel til nogle af mine
hjemmesider.... MEN MEN MEN... når folk så vælger et link bliver
de ganske rigtig sendt videre til linket... det er bare den
forkerte frames de bliver sendt til, siden er meget simpelt
bygget op 4 html dok, et index, som sender sig selv videre til
index 2, som deler siden op i en bund menu og en top vindue...
meningen er så at man fra dropdown menuen skal smides endten ind
i index2`s top side ( som hedder op ) eller i index`s side som
hedder main.... altså nogen sider skal vise på hele skærmen,
andre blot i vinduet op....

DET KORTE I DET LANGE, HVORDAN ÆNDRE JEG MIT TARGET I EN DROP
DOWN MENU SÅ DEN VISES I FRAMEN "op"???

min drop down ser sådan ud:

<form method="post">
<select onChange="location.href =
this.options[this.selectedIndex].value">
<option value="http://sted1.dk/" selected>Sted 1</option>
<option value="http://sted 2.dk/">Sted 2</option>
</form>

MVH D.Boelt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-03 12:45

Dennis <typetosse@hotmail.com> skrev :

>DET KORTE I DET LANGE, HVORDAN ÆNDRE JEG MIT TARGET I EN DROP
>DOWN MENU SÅ DEN VISES I FRAMEN "op"?

Du kan bruge denne:

<form>
<select
onchange="window.open(this.options[this.selectedindex].value,'framenavn')">
<option selected>---MENU---</option>
<option
value="http://smedeparken.mobilixnet.dk">Webdesignhjælp
<option value="http://www.google.com">Den bedste
søgemaskine</option>
<option value="http://www.soroe.dk">En god kommune at bo
i</option>
<option value="http://www.edbpriser.dk">Edb-priser
</select>
</form>

Framenavn udskiftes så mednavnet på framen, op f.eks.

PS. Hvorfor skriver du med store bogstaver, det betragtes som at
råbe, det er der ingen grund til.

Fra : Dennis

Dato : 07-05-03 13:21

> [...]
> </select>
> </form>

> Framenavn udskiftes så mednavnet på framen, op f.eks.

Tror du har lavet en fejl...
prøv selv at kopier det ind i et frame set med to rammer, kald den øverste op,
og kopier dit dropdown menu ind i det nederest.... det virker nemlig ikke...
men mange tak for dit hurtige svar....!

> PS. Hvorfor skriver du med store bogstaver, det betragtes som at
> råbe, det er der ingen grund til.

Det var bare for lige og danne et overblik over hvad jeg havde skrevet hvis
folk ikke gad og læse det hele.... men ok, det kunne jeg godt ha gjort på en
anden måde... Men kunne du ikke prøve og løse mit problem igen? og så sætte
det op med frame`et op, jeg var nemlig i tvil om dine ''''' skulle med.....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-03 16:20

> [...]

>og kopier dit dropdown menu ind i det nederest.... det virker nemlig ikke...

Kan ikke se fejlen, men der må jo være en, den virker på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/frametest/

Kig der.