"videnskabelige joks"
Fra : Bjarne

Dato : 07-05-03 09:39

Hej NG
Jeg kan huske at jeg for år tilbage havde set en list med diverse
"videnskabelige joks" f.eks.
- hvad siger en matematiker når han drukner ? - log, log, log.....
- En ingeniør, en geolog og en statistiker bliver til en jobsamtale sprugt
om hvad 2 + 2 giver ?
Ingeniøren: "Det giver præcis 4,0000000000000000000000000000000"
Geologen: "Det giver nok ca. omkring 4"
Statistikeren: "Hvad vil I have det skal gi'?"

Desuden var der også en del "beviser" på at 1=2 og 1=100 osv.
Er der nogen der har dem eller et link, så vil jeg blive glad
kh
Bjarne

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 07-05-03 09:47

"Bjarne" <t150732xxx@yahoo.co.nz> skrev

> Desuden var der også en del "beviser" på at 1=2 og 1=100 osv.

Bevis for, at 1 = -1:
http://www.reed.edu/~mcphailb/puzzles/roots.html

Løsningen må du selv regne ud

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 07-05-03 11:20

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> wrote in message
> "Bjarne" <t150732xxx@yahoo.co.nz> skrev

> Bevis for, at 1 = -1:
> http://www.reed.edu/~mcphailb/puzzles/roots.html
>
> Løsningen må du selv regne ud

Spoiler:

Svar:

Ved første lighedstegn går det galt sqrt(1) = 1 v (-1), derfor er første
lighedstegn galt.

(næstsidste er også galt, idet sqrt(-1)= i v -i, men på grund af
multiplikationen kollapser det til samme resultat.

Søren

Fra : benjamin

Dato : 08-05-03 14:34

> [...]
>
>(næstsidste er også galt, idet sqrt(-1)= i v -i, men på grund af
>multiplikationen kollapser det til samme resultat.

det første lighedstegn er ok. kvadratroden af 1 er 1 pr. definition.
Det er værre med det næstsidste lighedstegn og helt galt er det med
det midterste - den regel gælder kun for positive tal.

Fra : Christian Vinter

Dato : 07-05-03 10:21

Bjarne wrote:
> Hej NG
> Jeg kan huske at jeg for år tilbage havde set en list med diverse
> "videnskabelige joks" f.eks.

Min ven, Thomas Kittelmann har en del:

http://www.fys.ku.dk/~kittel/ .

Min favorithistorie er:

A constant function and e^x are walking on Broadway. Then suddenly the
constant function sees a differential operator approaching and runs away. So
e^x follows him and asks why the hurry. "Well, you see, there's this
differential operator coming this way, and when we meet, he'll differentiate
me and nothing will be left of me...!" "Ah," says e^x, "he won't bother ME,
I'm e to the x!" and he walks on. Of course he meets the differential operator
after a short distance.
e^x: "Hi, I'm e^x"
diff.op.: "Hi, I'm d/dy"

-vinter

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-05-03 12:47

Scripsit Christian Vinter <vinter@SLET.fys.ku.dk>

> Min favorithistorie er:
[bla bla]
> diff.op.: "Hi, I'm d/dy"

Hvilket klart viser at man skal sørge for at holde styr på sine lambdaer.

--
Henning Makholm "And when we retire, we will write the gospels."

Fra : Jimmy

Dato : 07-05-03 13:41

"Christian Vinter" <vinter@SLET.fys.ku.dk> wrote in message

> [...]
ME,
> I'm e to the x!" and he walks on. Of course he meets the differential

Beklager, men jeg må altså spørge, hvad den sidste linie betyder?
Jeg har forstået alt det andet - bare ikke lige pointen

Er det separation af de variable på en eller anden måde?

Mvh
Jimmy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-03 13:45

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg har forstået alt det andet - bare ikke lige pointen
>
> Er det separation af de variable på en eller anden måde?

Jeg har forstået den (forkert eller rigtigt) til enten: d ad dy == daddy
eller d over dy == ???

--
mvh/rg.
Christian

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-05-03 13:46

I dk.videnskab, skrev Jimmy:

> Beklager, men jeg må altså spørge, hvad den sidste linie betyder?
> Jeg har forstået alt det andet - bare ikke lige pointen
>
> Er det separation af de variable på en eller anden måde?

Funktionen e^x er også konstant hensyn til y.. så e^x
burde også have flygtet.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-03 13:48

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> wrote in message

> Funktionen e^x er også konstant hensyn til y.. så e^x
> burde også have flygtet.

Ikke den vittighed med den bedste pointe jeg har hørt, men jeg kommer selv
med nogle platte ind i mellem.

--
mvh/rg.
Christian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-05-03 14:01

Christian B. Andresen skrev:

>Ikke den vittighed med den bedste pointe jeg har hørt, men jeg kommer selv
>med nogle platte ind i mellem.

Er rønnebærrene sure? Jeg synes den er o.k., men den er
naturligvis meget indforstået. Den med "log, log" forstås nok af
flere.

--
Bertel

Fra : Christian Bruun

Dato : 07-05-03 15:29

Hej "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country>!

Hejsa

>Ikke den vittighed med den bedste pointe jeg har hørt, men jeg kommer selv
>med nogle platte ind i mellem.

Det sjove er, hvis man ved at d(e^x)/dx = e^x, overraskelsen over at
e^x bliver dræbt af d/dy. Jeg husker stadig hvor jeg skralgrindede
først gang jeg læste den.

Christian

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-05-03 16:10

In an article of 7 May 2003 Christian Bruun wrote:

> Det sjove er, hvis man ved at d(e^x)/dx = e^x, overraskelsen over at
> e^x bliver dræbt af d/dy. Jeg husker stadig hvor jeg skralgrindede
> først gang jeg læste den.

Ja, jeg syntes også, at den var skide morsom, da jeg hørte den første
gang.

Problemet med videnskabelige vittigheder er ret ofte, at man skal være
lidt en fagnørd inden for området for at kunne finde vittigheden morsom.
Selvom man har den teoretiske baggrund i orden for at forstå vittigheden,
så er det ikke sikkert man synes, den er sjov.

--
Uffe Holst

Fra : Preben Bohn

Dato : 07-05-03 13:50

Jimmy wrote:
> Beklager, men jeg må altså spørge, hvad den sidste linie betyder?
> Jeg har forstået alt det andet - bare ikke lige pointen
>
> Er det separation af de variable på en eller anden måde?

Det må være at e^x ikke varierer med hensyn til y, så det er effektivt
en konstant...

Med venlig hilsen Preben

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 07-05-03 13:52

> [...]
> Jeg har forstået alt det andet - bare ikke lige pointen
>
> Er det separation af de variable på en eller anden måde?

d/dy er differentialoperatoren mht. variablen y.

Prøv at differentiere e^x med hensyn til y .

Kasper.

Fra : Peter Perlsø, 3000

Dato : 08-05-03 22:14

> [...]

> Jeg har forstået alt det andet - bare ikke lige pointen
>
> Er det separation af de variable på en eller anden måde?

Differentiering (af første orden, dvs. "normal" differentiering) laver
konstanter om til nul og niks.

d/dy er en differentiering af anden orden... og den laver millionbøf ud
af e^x...

--
- Peter +45 5192 3981

Samfundsnasser, liberalt svin, nyracist, blasfemist
og psykisk syg. Det går godt, hva' ?

Fra : Peter Perlsø, 3000

Dato : 08-05-03 22:14

> [...]

> I'm e to the x!" and he walks on. Of course he meets the differential operator

HYYYLLL!!!!

neej, hvor er den bare god! :D

Fra : Christian Vinter

Dato : 08-05-03 22:28

Peter Perlsø, 3000 wrote:

> neej, hvor er den bare god! :D

Ja. Debatten, der har fulgt, har næsten været bedre...

Jeg fortalte den for nogle måneder siden til en fest, hvor der især var
fysikere. Jeg mente den egentlig som et eksempel på *hvor* nørdet en vittighed
kan blive, men alle fysikerne skreg af grin. De andre sad med et blik, der i
sig selv var guld værd.

-vinter

--
Christian Vinter
Student of astrophysics.

Fra : Peter Perlsø, 3000

Dato : 08-05-03 22:35

> [...]

> kan blive, men alle fysikerne skreg af grin. De andre sad med et blik, der i

Det ville jeg gerne have set...

godnat

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-03 22:58

Christian Vinter skrev:

>fysikere. Jeg mente den egentlig som et eksempel på *hvor* nørdet en vittighed
>kan blive, men alle fysikerne skreg af grin. De andre sad med et blik, der i
>sig selv var guld værd.

Den oplevelse kender jeg. Jeg havde en klasse (5. vist nok) til
orientering, og i forbindelse med et emne om øjet vistre jeg dem
nogen 3d-billeder. Nogen af dem kunne bare ikke se andet end
prikker, mens andre var ved at falde i svime over hvor flot det
var.

--
Bertel

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-05-03 13:56

Bjarne skrev:
[klip]
> Desuden var der også en del "beviser" på at 1=2 og 1=100 osv.

Bevis for at 1 = 2:

Lad a = b
Herved må a² = ab
<=> a² + a² = a² + ab
<=> 2a² = a² + ab
<=> 2a² - 2ab = a² + ab - 2ab
<=> 2a² - 2ab = a² - ab
Nu sætter man a² - ab uden for parantes, hvorved man får:
2(a² - ab) = 1(a² - ab)
Dette kan reduceres til:
2 = 1

Altså er 1 = 2.

Hvor går det galt?

Mvh. Bjarke

Fra : Tine Andersen

Dato : 07-05-03 14:03

"Bjarke Walling Petersen" <bwp.news.fjern-dette@bwp.dk> wrote in message
> Bjarne skrev:
> [klip]
>
> Bevis for at 1 = 2:
>
> Lad a = b
> Herved må a² = ab
> <=> a² + a² = a² + ab
> <=> 2a² = a² + ab
> <=> 2a² - 2ab = a² + ab - 2ab
> <=> 2a² - 2ab = a² - ab
> Nu sætter man a² - ab uden for parantes, hvorved man får:
> [...]
(aa - ab) er nul - man kan derfor ikke dividere.

Tine

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-05-03 14:06

Bjarne skrev:
[klip]
> Desuden var der også en del "beviser" på at 1=2 og 1=100 osv.
> Er der nogen der har dem eller et link, så vil jeg blive glad

Kender ikke beviset for 1=100, så jeg ville lige søge lidt på internettet
efter det, men fandt i stedet følgende side, som på en måde også er ret
underholdende (hvis man er til sådan noget!).

http://mathforum.org/~terry/kings/ - det går ud på at lave en formel, der
giver resultatet 100 - ud fra bestemte regler.

Det bliver først rigtig sjovt, når man ser nogle af løsningerne:

http://mathforum.org/~terry/kings/solns1.html

Mvh. Bjarke

Fra : Christian Bruun

Dato : 07-05-03 15:32

Hej Bjarne

>Hej NG
>Jeg kan huske at jeg for år tilbage havde set en list med diverse
>"videnskabelige joks" f.eks.

Her er http://www.xs4all.nl/~jcdverha/scijokes/ en samling af science
jokes/digte osv. sorteret efter fag.

Christian

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-05-03 19:30

Christian Bruun skrev:
> Her er http://www.xs4all.nl/~jcdverha/scijokes/ en samling af science
> jokes/digte osv. sorteret efter fag.

Det må jeg sige. Underholdende side!

Mvh. Bjarke

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 07-05-03 15:58

"Bjarne" <t150732xxx@yahoo.co.nz> writes:

> Desuden var der også en del "beviser" på at 1=2 og 1=100 osv.

Her er et "bevis" for at alle heste har samme farve.

Vi viser det pr. induktion over antallet af heste.

Basetilfælde:

Basetilfældet er en mængde med een hest. Den har selvfølgelig kun en
farve, så udsagnet er trivielt sandt her.

Induktionsskridt:

Vi antager at induktionshypotesen er sand for alle mængder med
højest n heste, og skal vise at det medfører at det også gælder for
mængder med n+1 heste: Udvælg i en mængde med n+1 heste tre vilkårlige
forskellige heste h1, h2, h3. I mængden uden h1 er der kun n heste,
som derfor (pr. induktionhypotesen) hare samme farve. Specielt har h2
og h3 samme farve. Da dette gælder for vilkårlige valg af h1, h2 og
h3, gælder det dermed for vilkårlige valg af h2 og h3. Altså vil alle
par af heste i mængden have samme farve, og dermed har alle heste i
mængden samme farve.

Da der kun er endeligt mange heste i verden, er induktionen gyldig, og
de har dermed alle samme farve.

Hvor er fejlen i beviset?

   Torben

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 07-05-03 16:11

On 07 May 2003 16:58:28 +0200, Torben Ægidius Mogensen <torbenm@diku.dk> wrote:
> [...]
> højest n heste, og skal vise at det medfører at det også gælder for
> mængder med n+1 heste: Udvælg i en mængde med n+1 heste tre vilkårlige

Her røg dit basistilfælde sig vist en tur... Hvad med mængden af 2
heste... Har to heste altid samme farve...

> Hvor er fejlen i beviset?

Ovenfor...

/Martin
--
Jeg har det med min rumlige frihed som jeg har lagt mærke til at mænd
har det med deres testikler.

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-05-03 16:27

Scripsit Martin Ehmsen <thames@get2net.dk>

> Her røg dit basistilfælde sig vist en tur... Hvad med mængden af 2
> heste...

2 heste er ikke basistilfældet.

--
Henning Makholm "Monsieur, vous êtes fou."

Fra : Preben Bohn

Dato : 07-05-03 16:37

Henning Makholm wrote:
> Scripsit Martin Ehmsen <thames@get2net.dk>
> 2 heste er ikke basistilfældet.

Men induktionsskridtet giver ikke mening for n = 1, hvorfor n gående fra
1 til 2 ikke er bevist.

Med venlig ihlsen Preben

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 07-05-03 16:49

On 07 May 2003 17:26:49 +0200, Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:
> Scripsit Martin Ehmsen <thames@get2net.dk>

> 2 heste er ikke basistilfældet.

Det jeg netop mente var at basistilfælde burde indeholde tilfældet: 2
hest.
Da induktionsskridtet ellers ikke giver mening. Men lidt pedantisk har
man vel altid lov til at være...

/Martin

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-05-03 17:07

I dk.videnskab, skrev Torben Ægidius Mogensen:

> [...]
> mængden samme farve.
>

> Da der kun er endeligt mange heste i verden, er induktionen gyldig, og

Du glemmer argumentet for at h1 netop har samme farve som resten af
mængden. Ifølge induktionshypotesen er din eksisterende mængde ens og du
vælger den næste. Men den er jo ikke nødvendigvis af samme farve.

I ovenstående glemmer du egentligt helt at vise induktionsskridtet men
har alle de omkringliggende forbehold og argumenter med. Lidt pudsigt

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-05-03 17:27

Scripsit Jesper Krogh <jesper@krogh.cc>

> Du glemmer argumentet for at h1 netop har samme farve som resten af
> mængden.

Nej, hvis det er h1 man er interesseret i, omnummererer man bare så h1
bliver h2 og h3 bliver et vilkårligt element i resten af mængden.

--
Henning Makholm "Check the sprog."

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-05-03 17:38

I dk.videnskab, skrev Henning Makholm:
> Scripsit Jesper Krogh <jesper@krogh.cc>

> Nej, hvis det er h1 man er interesseret i, omnummererer man bare så h1
> bliver h2 og h3 bliver et vilkårligt element i resten af mængden.

Det må du ikke, induktionsskridtet består i at du ved det gælder for den
eksisterende mængde også tager du 1 mere og skal vise at det også gælder
for den. Den er altså ikke en del af mængden som du har i forvejen.

Derfor de heste vi har i forvejen. h2 og h3 er ens så vælger vi endnu en
h1, er der noget der gør at den får samme farve.. næppe

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-05-03 18:17

> [...]

> Det må du ikke, induktionsskridtet består i at du ved det gælder for den
> eksisterende mængde også tager du 1 mere og skal vise at det også gælder

Nej - induktionsantagelsen er at det gælder for *alle* elementer med n
elementer.

--
Henning Makholm "De er da bare dumme. Det skal du bare sige til dem."

Fra : Stefan Holm

Dato : 07-05-03 17:11

Henning Makholm <henning@makholm.net> writes:

> 2 heste er ikke basistilfældet.

Det siger du jo bare fordi du skelner mellem 1 og 2, men det er der
ingen grund til for:

Sætning
Alle naturlige tal er ens.

Bevis
Lad a og b være naturlige tal, vi vil vise a=b. Beviset føres ved
induktion over n:=max{a,b}.

For n=1 er sætningen oplagt.

Antag nu at n>1 og sætningen gælder for n-1. Vi har at n=max{a,b},
hvoraf n-1=max{a-1,b-1} og dermed af induktionsantagelsen at a-1=b-1,
hvoraf det ønskede følger.

--
"It's a gargantuan mistake that will ruin your life,
frighten children and bruise fruit."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-05-03 21:57

Torben Ægidius Mogensen skrev:

> [...]

>mængden samme farve.

>Da der kun er endeligt mange heste i verden, er induktionen gyldig, og

Smukt.

>Hvor er fejlen i beviset?

Beviset dur ikke for n=2, og så kan vi slet ikke komme over
første hurdle.

--
Bertel

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-05-03 17:21

Torben Ægidius Mogensen wrote:

> Her er et "bevis" for at alle heste har samme farve.

[Snip]

Og i samme stil, et bevis for at heste har et uendeligt antal ben:

Proof by Oddity.
SAMPLE: To prove that horses have an infinite number of legs.
(1) Horses have an even number of legs.
(2) They have two legs in back and fore legs in front.
(3) This makes a total of six legs, which certainly is an odd number of
legs for a horse.
(4) But the only number that is both odd and even is infinity.
(5) Therefore, horses must have an infinite number of legs.

Ja, den kan vist ikke oversættes uden at miste den smule mening den nu
gav

--
PeKaJe

"I'm not afraid of dying, I just don't want to be there when it happens."
-- Woody Allen

Fra : Søren Kongstad

Dato : 09-05-03 08:36

"Torben Ægidius Mogensen" <torbenm@diku.dk> wrote in message

> [...]
> højest n heste, og skal vise at det medfører at det også gælder for
> mængder med n+1 heste: Udvælg i en mængde med n+1 heste tre vilkårlige

Dette kan du ikke gøre for n=1

> [...]
> mængden samme farve.
>

> Da der kun er endeligt mange heste i verden, er induktionen gyldig, og

Du kan ikke udføre induktionenstrinet for n=1, og du sætter på intet
tidspunkt et interval op for n. Dit bevis kræver n >=2, så må du først vise
basisbetingelsen for n=2. Det du har bevist er at hvis to heste altid har
samme farve, så vil alle heste altid have samme farve. Du mangler trinet fra
en hest altid har samme farve til at to heste altid har samme farve.

Jeg mener at erindre at Tage Gutman advarede mod netop denne fejl (omend
ikke med heste som eksempel) dengang jeg tog mat1.

Søren

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 09-05-03 16:28

torbenm@diku.dk (Torben Ægidius Mogensen) writes:

> [...]
> mængden samme farve.
>

> Da der kun er endeligt mange heste i verden, er induktionen gyldig, og

Ha! Bortset fra at det var med får har den opgave været TØ-opgave i
kurset Algoritmer og Datastrukturer på Aarhus Universitet.

Problemet er selvfølgelig at man i skridtet bliver nødt til at have at
n>=2, hvorfor basis bliver nødt til at indeholde både tilfældet n=1 og
n=2.

På et TØ-hold lykkedes det aldrig at overbevise de studerende om at
sætnignen ikke galdt (på trods af den indlysende sandhed at alle får
ikek har samme farve) med mindre der kun var to får

Hilsen
Kåre

--
Kaare Fiedler Christiansen fiedler@daimi.au.dk

2b|~2b == -1

Fra : Soeren Bovbjerg

Dato : 07-05-03 19:42

En anden en i samme stil:

An engineer wakes up to find the bedroom on fire. The engineer jumps
out of bed, grabs the nearest garden hose and puts out the fire while
wetting most of the rest of the house. The engineer goes back to bed.

A physicist wakes up to find the bedroom on fire. The physicist goes
to the bathroom, lights a match and drops water on the match until it
goes out. The physicist calculates exactly how much water is required
to put out the fire, dumps this on the fire and the fire goes out.
The physicist goes back to bed.

A mathematician wakes up to find the bedroom on fire. The
mathematician goes to the bathroom, lights a match and drops water on
the match until it goes out. The mathematician proclaims "A solution
exists!", goes back to bed and is killed in the fire.

/SB

Fra : T. Liljeberg

Dato : 08-05-03 07:13

On Wed, 7 May 2003 20:42:21 +0200, "Soeren Bovbjerg"
<musicaze@_studpido.hotmail.com> wrote:

> [...]
>the match until it goes out. The mathematician proclaims "A solution
>exists!", goes back to bed and is killed in the fire.

En ingeniør, en fysiker og en matematiker får opgaven at bygge et hegn
omkring en flok får. Ingeniøren får hurtigt hamret en kvadratisk
indhegning omkring alle fårene sammen. Fysikeren tænker, at en cirkel
har det maksimale forhold mellem areal og omkreds - han kan altså
maksimere arealet af græs med minimum af hegn. Han bygger derfor et
cirkulært hegn omkring fårene.
Matematikeren bygger et ganske lille hegn omkring sig selv, og
definerer fårene til at være indenfor og sig selv udenfor.

Tom

--
Faber quisque fortunae suae.
- Appius Claudius

Fra : Peter Perlsø, 3000

Dato : 08-05-03 22:14

T. Liljeberg <liljeberg_t@cox.net> wrote:

> [...]
> Matematikeren bygger et ganske lille hegn omkring sig selv, og
> definerer fårene til at være indenfor og sig selv udenfor.

How to Catch a Lion in the Sahara Desert

(1) THE METHOD OF INVERSIVE GEOMETRY:

We place a spherical cage in the desert and enter it. We then

perform an inverse operation with respect to the cage. The lion is

then inside the cage and we are outside.

(2) THE SET THEORETIC METHOD:

We observe that the desert is a separable space. It therefore

contains an enumerable dense set of points from which can be

extracted a sequence having the lion as the limit. We then

approach the lion stealthily along this sequence bearing with us

suitable equipment.

(3) THE DIRAC METHOD:

We observe that wild lions are ipso facto not observable in

the sahara desert. Consequently if there are any lions in the

Sahara they are tame. The capture of a tame lion is left as an

exercise for the reader.

(4) THE THERMODYNAMIC METHOD:

We construct a semi-permeable membrane which is permeable to

everything except lions and sweep it across the sahara.

(5) THE KALRA METHOD:

Make a list of the lion's whereabouts.Classify them into

different fuzzy sets. The lion will get confused and fall into

your trap.

(6) TOPOLOGICAL METHOD:

We observe that the lion has at least the connectivity of the

torus. We transport the desert into four-space. It is then

possible to carry out such a transformation that the lion can be

returned to 3-space in a knotted condition. He is then helpless.

(7) THE SCHRODINGER METHOD:

At any given moment there is a positive probability that

there is a lion in the cage. Sit down and wait.

(8) THE HEISENBERG METHOD:

You will disturb the lion when you observe it before

capturing. So keep your eyes closed.

(9) THE EINSTEIN METHOD:

Run in the direction opposite to that of the lion. The

relative velocity makes the lion run faster and hence he feels

heavier and gets tired.

(10) THE NEWTONIAN METHOD:

Let the lion catch you (let's assume you remain alive here).

For every action there is an equal and opposite reaction.

Therefore, you will have captured the lion.

(11) THE CARTESIAN METHOD:

Take the origin as close as possible to the lion. Then

perform rotation operation again and again. Initially, the lion

will feel dizzy. Finally it will fall down.

(12) THE SOFTWARE METHOD:

Make a linked list of all objects in the desert. Then delete

the pointers on either side of the lion.(Make sure you are not

AFTER the lion.)

(13) THE AUTOMATA METHOD:

Use a Non-Deterministic Finite Automaton with epsilon moves

from all states to the final state, and no moves from the final

state. The lion will soon enter the final state and be trapped.

(14) THE TIME-COP METHOD:

Use a time-machine and take the entire Sahara back a few

years in time. The lion is just a cub now, and all you need is a

mouse-trap.

(15) THE INTEGRO-DIFFERENTIAL METHOD

Integrate the Sahara over its entire surface. The lion is

now somewhere in the result. Differentiate the result w.r.t the

earth's rotation. The resulting value is zero, and the lion is

no more.

(16) THE SHAKESPEARE METHOD

Hold the lion still for a moment (I don't care how you do

it), and recite Shakespeare`s Hamlet to it. The lion will change

from 'To be to Not-to-be'.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 07-05-03 19:57

"Bjarne" <t150732xxx@yahoo.co.nz> wrote:

>Hej NG
>
>Er der nogen der har dem eller et link, så vil jeg blive glad

Jeg har et lille kort udsagn:

Those who understand binary, and those who don't

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 07-05-03 21:05

"Ove Kjeldgaard" <ok@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Bjarne" <t150732xxx@yahoo.co.nz> wrote:
Snip...
> There are only 10 types of people in the world:
> Those who understand binary, and those who don't

Det kan såmænd også fåes på tryk:
http://www.thinkgeek.com/tshirts/frustrations/5aa9/

og så lige lidt "kemisk" underholdning
http://www.webelements.com/webelements/elements/media/nearingzero/H.gif

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 07-05-03 21:15

"Henrik Weigelt" <henrik@weigelt.dk> wrote:

>"Ove Kjeldgaard" <ok@newmail.dk> skrev i en meddelelse

>Det kan såmænd også fåes på tryk:
>http://www.thinkgeek.com/tshirts/frustrations/5aa9/

Det er faktisk derfra jeg har "lånt" den

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-05-03 23:13

In an article of 7 May 2003 Henrik Weigelt wrote:

> og så lige lidt "kemisk" underholdning
> http://www.webelements.com/webelements/elements/media/nearingzero/H.gif

Den er sød

--
Uffe Holst

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-05-03 21:44

"Ove Kjeldgaard" <ok@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et lille kort udsagn:
>

> There are only 10 types of people in the world:
> Those who understand binary, and those who don't

Eller:

There are three kinds of people in the world; those who can count and those
who can't.

Jan

Fra : Peter Perlsø, 3000

Dato : 08-05-03 22:14

Ove Kjeldgaard <ok@newmail.dk> wrote:

> Jeg har et lille kort udsagn:
>

> There are only 10 types of people in the world:
> Those who understand binary, and those who don't

Vrøvl!

Der findes 3 slags mennesker!

Dem der kan tælle, og dem der ikke kan.

(Fjols!)

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 08-05-03 22:36

no_spam@invalid_email.com (=?ISO-8859-1?Q?Peter_Perls=F8=2C_3000?=) wrote:

>Vrøvl!

Udsagn fra en der ikke kender det binære talsystem ?

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 08:31

ok@newmail.dk (Ove Kjeldgaard) wrote in

> no_spam@invalid_email.com (=?ISO-8859-1?Q?Peter_Perls=F8=2C_3000?=)

> Udsagn fra en der ikke kender det binære talsystem ?

Der er 11 slags mennesker. Dem der forstår binære tal, dem der ikke gør og
dem der tror de gør, men ikke har fattet en brik.

/Jesper

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 09-05-03 23:16

Jesper Andersen <data[at]krikkit.dk> wrote:

>ok@newmail.dk (Ove Kjeldgaard) wrote in

>Der er 11 slags mennesker. Dem der forstår binære tal, dem der ikke gør og
>dem der tror de gør, men ikke har fattet en brik.
>
>/Jesper

Hej Jesper

Du er vist den første der har fattet hvad mit lille indlæg fra den 7. maj går ud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-03 23:23

Ove Kjeldgaard skrev:

>Du er vist den første der har fattet hvad mit lille indlæg fra den 7. maj går ud
>på

Mon dog? Joken er flere år gammel.

--
Bertel

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 10-05-03 11:03

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Mon dog? Joken er flere år gammel.

Jeg manglede nok et par ord, så det blev "den første læser af tråden der har"...

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-05-03 11:22

ok@newmail.dk (Ove Kjeldgaard) wrote:

>Jeg manglede nok et par ord, så det blev "den første læser af tråden der har"...

Det udsagn ville stadig vaere helt ude i hampen.

Vi var givetvis mange laesere, der forstod den - ogsaa da vi
hoerte den foerste gang for mange, mange aar siden.

Men du kan ikke forvente, at alle laesere, der forstaar den
(hvilket sandsynligvis er hovedparten af denne gruppes laesere),
skynder sig at skrive et indlaeg om, at de har forstaaet den.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-05-03 21:43

Min favorit er den om, at de fleste englændere har flere ben end
gennemsnittet.

Bevis:
Hvis der er 50.000.000 englændere, og bare en har fået amputeret et ben (og
der er sikkert flere), er det gennemsnitlige antal ben =
49.999.999*2/50.000.000 hvilket er ca 1,99999996 ben i gennemsnit. Da de
fleste (i eksemplet 49.999.999) har to ben, har de fleste altså flere ben en
gennemsnittet: QED.

Jan

Fra : Niels

Dato : 07-05-03 22:55

Jan Kronsell skrev:
> [...]
> fleste (i eksemplet 49.999.999) har to ben, har de fleste altså flere ben en

Det er jo lidt lige som min favorit, det er bedst at have en drukket
lidt inden man kører.

Bevis:

I ca 10% af alle færdselsuheld er føreren beruset, det vil sige at de
90% som laver ulykker er ædru. Skynd dig snup en øl mere

Mvh. Niels

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-05-03 00:29

Niels wrote:

> I ca 10% af alle færdselsuheld er føreren beruset, det vil sige
at de
> 90% som laver ulykker er ædru.

....og dét var lige mit stikord:

....de fleste mennesker dør i deres seng!

....så jeg sidder gerne i min stol og sover...
Hans

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 08-05-03 17:55

On Wed, 7 May 2003 22:43:18 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(spam)@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>fleste (i eksemplet 49.999.999) har to ben, har de fleste altså flere ben en

LOL...

Og måske lidt off-topic spørgsmål: Hvad er det nu egentlig QED står
for?

mvh
Karl Peder

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-05-03 19:01

Karl Peder Olesen wrote:

> Og måske lidt off-topic spørgsmål: Hvad er det nu egentlig QED står
> for?

"Quod Erat Demonstrandum". Det er Latin og betyder "Hvilket var at
vise", eller noget i den stil ...

Det er som de siger: "Quidquid latine dictum sit, altum viditur"
(Det som siges på Latin lyder indsigtsfuldt)

--
PeKaJe

Jones' Motto:
   Friends come and go, but enemies accumulate.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 09-05-03 08:43

Rektor på universitetet modtager en ansøgning fra fysisk institut, hvor de
beder om et nyt masse spektrometer (?stavning?), til den ydmyge sum af 20
mil kroner. Hun indkalder dekanenfra fysik til en samtale:

R: Hvorfor skal i fysikere være så besværlige, hvorfor kan i ikke være
ligesom matematikerne. Det eneste de har brug for er papir, blyant,
viskelæder og skraldespande. Eller endnu bedre, hvorfor kan I ikke være
ligesom filosofi. Det eneste de har brug for er papir og blyant.

Søren

Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-05-03 16:14

Bjarne wrote:

> Desuden var der også en del "beviser" på at 1=2 og 1=100 osv.

Hvad med den her:

x=1+2+4+8+16+32+....
=>
2x=2+4+8+16+32+....