BP-GAS
Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 07-05-03 07:47

Jeg kan altså ikke forstå at det koster mere for at få fyldt en 10 kg
letvægtsflaske i forhold til en 11 kg metalflaske.
Hvad er grunden dog til dette - PROFIT ??
Carsten Laursen

Fra : edob

Dato : 07-05-03 18:31

Det har også undret mig - vi har investeret i to stk letvæksflasker.

Jeg synes det er noget svineri af BP.

Venlig hilsen, Frank

Fra : T. Hartung

Dato : 07-05-03 19:02

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan altså ikke forstå at det koster mere for at få fyldt en 10 kg
> letvægtsflaske i forhold til en 11 kg metalflaske.
> Hvad er grunden dog til dette - PROFIT ??
> Carsten Laursen

Ja profit er nok også rigtig - der gives jo mange undskyldninger - flaskers
holdbarhed, trykprøvninger og.... ja jeg mener at 11 kg er mest Butan gas
mens 10 kg er ren Propan gas - der står noget herom på www.campingstuff.dk
men jeg tror Carsten Stage evt. kan hjælpe dig mere. Propan er bedst ved
meget lave temperaturer

mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-05-03 20:14

T. Hartung wrote:

> [...]
> www.campingstuff.dk men jeg tror Carsten Stage evt. kan hjælpe dig
> mere. Propan er bedst ved meget lave temperaturer

Tak for tilliden...

Den side du henviser til er på denne url:

http://www.campingstuff.dk/cs/gas.php

Der vil du også kunne læse at der idag er samme blanding i de nævnte
flasker - uanset årstid. Oplysningerne er indhentet hos Primagaz samt BP.

Der er en revidering af artiklen på vej - noget med transport af de kære
flasker...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-05-03 08:08

Carsten Stage wrote:
> Der er en revidering af artiklen på vej - noget med transport af de
> kære flasker...

Så er den reviderede artikel uploaded - den kan ses på:

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-05-03 20:02

Carsten Bo Laursen wrote:

> Jeg kan altså ikke forstå at det koster mere for at få fyldt en 10 kg
> letvægtsflaske i forhold til en 11 kg metalflaske.

Der kan være flere årsager...

Det er op til den enkelte forhandler hvor meget han vil forlange for en
ombytning. Det betaler sig at se sig omkring.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : edob

Dato : 07-05-03 20:32

BP depoternes priser for en ombytter 10 kg gas er helt i top. De siger de
bliver nød til at holde sig til deres listepriser af hensyn til deres
forhandlere. Så det er hos diverse forhandlere man skal finde eventuelle
lave/lavere priser.

Vh. Frank

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 07-05-03 21:23

">

Tak for mange gode svar / Reaktioner
Jeg har i dag prøvet at "FISKE" hos et par forhandlere
Jeg vil ikke her hånge nogen ud - ejheller foretrække en enkelt
Men der er de underligste "professionelle" svar man kan trække i land.
Hos en lokal servecestation her i Kolding - gik der Chris og
chokoladefrabrikken i svaret.

Det var fordi at der nu ikke mere skulle trykprøves for svejsninger i
flaskerne,
det gav mig anledning til at sige at så burde det da blive billigere, når en
arbejdsgang kunne spares !!
Stilhed - Jamen flaskerne i plast skulle efterkigges manuels for fejl !!
Det gav mig anledning til at spørge om det virkelig var kontrol nok for
flaskens sikkerhed.
Stilhed - MEGET STILHED -
Så blev jeg spurgt om jeg var fra forbrugerrådet eller en af de der firmaer
der kommer i Fjernsynet - og nu havde han ikke tid mere.

Det var lige før jeg troede jeg var på DK.SNAK.VITTIGHEDER.

ak ja ak ja -

Jeg udleder stille og roligt at det er kroneskruen der har fået en tand
opad - så må vi betale eller beholde alu-flaskerne.
Valget er jo frit og ikke påtvunget - Men lidt snyd er det nu alligevel
syntes jeg.

Kærligst
Carsten

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-05-03 10:28

> [...]
> opad - så må vi betale eller beholde alu-flaskerne.
> Valget er jo frit og ikke påtvunget - Men lidt snyd er det nu alligevel

Hej Carsten.
det er nået af en gennemgang du har haft fat i der.

Ang. pris på aluflasker og plastflaskerne er prisen pr kg. gas du får noget
billigere i 10/11 kg udgaven end i 6 kg. udgaven
ca. 21 kr/kg. og 28 kr./kg.

Hilsen Jørgen

ps. det er en god ide at kigge rundt for at finde billigt gas, jeg betaler
166 kr./ 10 kg.

Fra : Carsten Stage

Dato : 08-05-03 10:38

Jørgen L. wrote:

> det er nået af en gennemgang du har haft fat i der.

Det var det - og udledt af de mange spørgsmål der har været om emnet flere
steder.

> Ang. pris på aluflasker og plastflaskerne er prisen pr kg. gas du får
> noget billigere i 10/11 kg udgaven end i 6 kg. udgaven
> ca. 21 kr/kg. og 28 kr./kg.

Det er listepriserne der ligger til grund for skemaerne og det er priserne
fra engang i februar måned.

> ps. det er en god ide at kigge rundt for at finde billigt gas, jeg
> betaler 166 kr./ 10 kg.

Hehe - jeg betaler kun 160 (er lige steget med en tier) for 11 kg. Det er
den lokale DK-tank der har attraktive normalpriser. Ellers er der vel kun
Bilka tilbage, som også er billige når de har tilbud på gas.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Christian

Dato : 09-05-03 11:56

Carsten Stage <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b9d8hj$108m$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> den lokale DK-tank der har attraktive normalpriser. Ellers er der vel kun
> Bilka tilbage, som også er billige når de har tilbud på gas.

Bauhaus har også billig gas.Jeg gav 149 kr for en 11 kg flaske.
Jeg fik at vide at det var fast pris.
--
Hilsen Christian

Fra : T. Hartung

Dato : 09-05-03 14:40

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Jørgen L. wrote:
>

> Hehe - jeg betaler kun 160 (er lige steget med en tier) for 11 kg. Det er

hehe jeg har lige betalt 80 kr for 6 kg i min alu hehe

mvh
T. Hartung

......der også købte lidt slik i Tyskland

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 09-05-03 17:24

Jeg betaler 12, 10 kr pr. kg, henter den syd for grænsen.

Fra : Henrik Morsing

Dato : 10-05-03 19:03

> [...]
> den lokale DK-tank der har attraktive normalpriser. Ellers er der vel kun
> Bilka tilbage, som også er billige når de har tilbud på gas.

Kronjyllands camping i Randers tager 140,- for både 11Kg. Om det er et
kortvarigt eller vedvarende tilbud, vides ikke..

Henrik

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-05-03 06:42

> [...]

> den lokale DK-tank der har attraktive normalpriser. Ellers er der vel kun
> Bilka tilbage, som også er billige når de har tilbud på gas.

Hehe - jeg betaler kun 128,00 kr. for 10 kg. gennem min arbejdsplads ved
Primagas i Primadonna flasker 120,00 for 11 kg. stålflasker. Så køre
overgrænsen for hente gas det kan ikke betale sig da vi har 200 km. hver
vej.

--
Med Venlig Hilsen
Steen Larsen

Fra : cb

Dato : 20-05-03 17:29

´Hej Carsten.

Jeg er ikke fra BP gas, men jeg arbejder til dagligt med trykprøvning og ved
derigennem at en trykprøvning af en compositflaske (letvægtsflaske) er mere
omfattende end en metalflaske. Desuden har compositflasker i Danmark kun en
levetid på 15 år, herefter skal de tilbage til fabrikken og evt. godkendes
på ny. Derfor er flaskerne dyrere og måske derfor er gassen også dyrere.
Men hvis du vil af med flaskerne er jeg villig til at købe dem billigt
(selvfølgelig).

Hilsen Claus Bergmann