Carl Christian Jensen af Aalborg - igen-ig~
Fra : Jens M. Jensen

Dato : 06-05-03 19:05

Hej!

For nogen tid siden søgte jeg hjælp her i gruppen til at finde min
tipoldefar Carl Christian Jensen (CCJ), - det gav desværre ikke "pote".
CCJ blev udlagt far til min oldefar i Taars i Vendsyssel i 1852, og var
aldrig sidenhen en del af familien, og derfor ved vi meget lidt om ham, kun
hans navn, og at han på på fødselstidspunktet var ugift snedker "af
Aalborg". Nu er der imidlertid ved en søgning på Ancestry.com dukket en
ganske sandsynlig kandidat op:

Carl Christian Jensen
Født 23. april 1852 i Taars, Vendsyssel
Død 6. oktober 1892 i Aalborg

At jeg betragter ham som sandsynlig kandidat skyldes at:

- navnet stemmer,
- han har forbindelse til Taars,
- han har bopæl i Aalborg,
- alderen er sandsynlig (min tipoldemor blev født i 1852).

og yderligere passer det ind i mønsteret at han er død tidligt al den stund,
at jeg indtil nu ikke har kunnet lokalisere ham noget sted udover i
kirkebogen ved min oldefars fødsel. Om "kandidaten" har jeg fra Ancestry.com
følgende oplysninger:

- gift med: Anne Sophia West(?), f. 16. marts 1857 i Randers, d. 22 oktober
1933 i Wyoming, USA
- børn: Wilhelmine Nelsine Jensen, f. 5. februar 1886 i Aalborg, d. 26.
september 1976 i Wyoming,USA

Desværre virker den e-mail-adresse, som er oplyst i Ancestry, til"ejeren" af
oplysningerne ikke, så jeg kan ikke uden videre hente mere ad den vej.

Er der nogen som ligger inde med oplysninger om denne Carl Christian Jensen
? Var han snedker ? - alt modtages med glæde!

mvh.
Jens Møller Jensen
Toftlund
____________

http://hjem.get2net.dk/jensmjensen E-mail:
jens.m.jensen@get2net.dk

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 06-05-03 21:04

Hej igen,

jeg er allerede blevet gjort opmærksom på, at Carl Christian findes i en FT
i Aalborg i 1890 - og han tømrer! Da også alderen på alle personer stemmer
med FT er der ikke megen tvivl tilbage
Jeg har selvfølgelig fluks undret mig over, at jeg ikke selv har fundet ham
i FT. Sagen synes at være, at netop disse oplysningerne er lagt ind i
databasen for forholdsvis nylig - efter maj 2002 - og mine søgninger er fra
før da.
Af det kan man jo lære, at databaser er "levende væsener" som skal checkes
jævnligt.

Tak for hjælpen!

mvh. Jens Møller Jensen

Jens M. Jensen <jens.m.jensen@get2net.dk> skrev i en