Fiskeri i Put og Take sø
Fra : Johnny 6800

Dato : 06-05-03 17:25

Hejsa.

Jeg skal snart ud og prøve at fiske i en PT sø for første gang, så mit
spørgsmål er, hvornår på dagen er der bedst chance for af fange noget.

/Johnny
--
Denne mail er scannet med Norton Antivirus 2002 !

Fra : Michael

Dato : 06-05-03 18:00

Det er sq svært at sige, men en tommelfingerregel er ved solopgang og
solnedgang, men den regel synes jeg ikke altid holder stik...

Jeg har ofte stået med et dagskort i hånden og oplevet bedre fiskeri midt på
dagen... Men andre gange er det modsat...

Men den sidste tid har jeg kun været ved P&T et par timer før solnedgang og
så lige til et stykke tid efter... Jeg har fanget minimum 2 fisk hver
gang...

Fra : Poul Krogh

Dato : 06-05-03 18:54

Hmm ja det er lidt svært at sige. Der er hugstperioder spredt gennem hele
dagen. Eller jeg syntes ihvertfald det minder om hugstperioder, sådan i ved
med 2 timer uden fisk, så ½ - 1 time hvor alle tager fisk og så en lang
periode igen uden fisk. Men har de bedste erfaringer i den/de gyldne timer
fra vejret skifter om aftenen. Det der skift, der kommer fra standard temp
og til nattemperatur. Der hvor solen er på vej ned og man tager en ekstra
trøje på for at forhindre at man kommer til at fryse, men ikke er begydt at
fryse endnu. Der hvor det som regel blæser lidt op eller aftager lidt i
vindstyrke ! (vinden ændres som regel) Lidt svært at beskrive, men tror alle
der har prøvet det ved hvornår det er.

Der var en 25 øre fra mig, brug nu det hele på en gang ellers får du ikke
meget ud af den

Fra : Henric

Dato : 06-05-03 22:29

> Jeg skal snart ud og prøve at fiske i en PT sø for første gang, så mit
> spørgsmål er, hvornår på dagen er der bedst chance for af fange noget.

När pelletsmaskinerna normalt sett går igång på odlingen kommer det en
huggperiod, dvs ofta runt 4-5 på eftermiddagen. Man kan ju ha trevligt
torrflugefiske på somaren när vinden just lagt sig innan skymningen. Morgon
är ju som vid nästan allt fiske bra, mest på grund av att man är först och
att fisken ännu ej skrämts. Det finns ju inte så värst många möjligheter
till flykt så fisken finns ju kvar (till skillnad från när man tex skrämmer
iväg en blank havsöring på kusten) även när fiskekortsinnehavare nummer 25
anländer till dammen.
Annars kan du enkelt ta "hur många regnbågar som helst" genom att flitigt
använda det gamla goda spinnstoppet i kombination med en Smolti. Vi en av de
fåtal turer jag gjort till et P&T vatten tog jag regnbåge i nästan varje
kast med den tekniken.
Mvh Henric
www.henric.nu