Word : Farvet linie
Fra : preben nielsen

Dato : 06-05-03 17:23

Man ser fra tid til anden - i dokumenter skrevet i Word - at
overskrifter er skrevet i et farvet bånd/rektangel på tværs af
siden og som alligevel kan redigeres som alm. tekst. Det er
tilsyneladende ikke en indsat tekstboks, så hvordan laves effekten
??

På forhånd tak.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : hcma

Dato : 06-05-03 17:41

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> siden og som alligevel kan redigeres som alm. tekst. Det er
> tilsyneladende ikke en indsat tekstboks, så hvordan laves effekten

Imellem Rammeikonet og Skriftfarveikonet på værktøjslinjen, er der en
farveblyant. Marker din tekst og vælg din farveblyant og den farve du vil
benytte.
m v h
HC

Fra : preben nielsen

Dato : 06-05-03 17:47

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der en
> farveblyant. Marker din tekst og vælg din farveblyant og den

Nej, den farver kun teksten, den skaber ikke et rektangel, som går
hele vejen på tværs af siden.

Jeg har dokumenter som indeholder den omtalte effekt, jeg kan bare
ikke gennemskue hvordan den laves.

Men tak for forsøget

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 06-05-03 18:09

In news:3eb7e144$0$89587$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
preben nielsen typed:
> [...]
> siden og som alligevel kan redigeres som alm. tekst. Det er
> tilsyneladende ikke en indsat tekstboks, så hvordan laves effekten

Nu skriver du ikke hvilken version af Word du bruger, men i
Word XP, går du op i menuen Formater og vælger Kanter og
skygge. Under fanebladet skygge kan du vælge baggrunden på
afsnittet eller overskiften.

Du kan f.eks. redigere Overskrift-typografierne så de får det
udseende du eftersøger.

Mvh. Jess

Fra : pre

Dato : 06-05-03 18:43

Indsæt enten en tabel med én række, eller en textboks. Placer teksten,
juster størrelsen og højreklik for at få frem "Formatér Tekstboks",
eller klik på menuen Tabel og den nederste mulighed i gardinet:
Egenskaber/indstillinger. I begge tilfælde følg sund fornuft og
vejledninger for at sætte en baggrundsfarve (Fyldfarve). I begge
tilfælde brug de samme bokse for at gøre linierne usynlige. (Det
sidste kan også klares fra værktøjslinien, men....)

pre

mailto:peria&#110;&#064;&#112;&#111;&#115;&#116;&#107;kasse&#046;dk