EMI kan også
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-05-03 09:06

http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=318556/
Jeg vil dog ikke betale for at lytte. Det er sq for småligt!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-05-03 09:18

Morten Bowman Hansen wrote:
> http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=318556/
> Jeg vil dog ikke betale for at lytte. Det er sq for småligt!

Hvilket format har bruger de iøvrigt til den slags? SHN? MP3 og andre
tabsgivende formater er jo alt for usle i forhold til cd, og hvad med
DVD-Audio og SACD etc.? Hvornår kan man købe en SACD-brænder?
Når først musik distribution foregår på nettet og via folks computere,
kan man ligeså godt give folk mulighed for at hente både højkvalitets
PCM-masterings (DVD-Audio f.eks.) eller ditto DSD-masterings (SACD).
Måske endda ved endnu højere sampling rates/bitbredde/opløsning etc.

/David

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-05-03 09:39

On Tue, 06 May 2003 10:17:33 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>PCM-masterings (DVD-Audio f.eks.) eller ditto DSD-masterings (SACD).
>Måske endda ved endnu højere sampling rates/bitbredde/opløsning etc.

Jeg ved det ikke.
iTunes bruger mp4/aac. Og netop kvaliteten er et diskussionsområde.
Hvor meget vil "man" betale for et produkt der er dårligere end
originalen? Imo højst halv pris!
Men jeg synes det er genialt til enkelte numre.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-05-03 15:02

David Rasmussen wrote:
> [...]
> PCM-masterings (DVD-Audio f.eks.) eller ditto DSD-masterings (SACD).
> Måske endda ved endnu højere sampling rates/bitbredde/opløsning etc.

Du kan vist godt regn med at lavest fællesnævner / det mest bekvemme
vinder i det lange løb. Kig bare på kvaliteten af 95% af alle de andlæg
som sælges, jeg har ikke det store håb for fremtiden mht. ordentlig lyd

Mvh

Bruno

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 06-05-03 17:10

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote in message

> Jeg vil dog ikke betale for at lytte. Det er sq for småligt!

Enig, sådan et 30 sekunders klip sandsynligvis i lortekvalitet, det kan de
sgu godt give gratis. Det er jo reklame.

Desuden synes jeg at 10-12 kroner er lige i overkanten. Det er jo ca. det
samme som det man giver for et nummer på en cd, og kvaliteten er
sandsynligvis dårligere, og man får ikke noget fysisk (til reolen) for
pengene.

Fra artiklen:
"Priserne ligger ikke helt fast og skal konkurrere med forretningspriser på
40 kr. for en single herhjemme og ca. 150 kr. for en CD."

Se det er jo forkert. De skal regne med at de skal konkurrere med 0 kroner
for en pirat-mp3. Det er jo reelt den trafik de vil have stoppet med det her
initativ. Og der skal altså meget service med for de 10 kroner, hvis man
ikke tager de moralske skrupler med ind i regnestykket. De kunne f.eks. også
give cover-billeder med i en god kvalitet, der kan printes iden det bliver
pixelleret.

Det jeg bruger mp3 til det er 'previews' ligesom flere andre her i gruppen.
Det tror jeg ikke jeg gider at betale 10 kroner for. Jeg vil alligevel have
cd'en, hvis jeg kan lide et par af numrene på den.

Men jeg synes da det er en god begyndelse. Jeg tror bestemt at det her er
fremtiden for musiksalg.

Simon

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 06-05-03 19:36

Simon Hiort-Lorenzen skrev:

> Og der skal altså meget service med for de 10 kroner,

Helt enig. Det er ikke kun et spørgsmål om, hvad man vil give for et
nummer, men i lige så høj grad hvad man "får med i købet" - hele
købsoplevelsen, billedmateriale, hvor besværligt det er at prøvelytte,
købe, downloade, arkivere, tage backup af, flytte til transportabel
afspiller, dele med venner osv.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jette

Dato : 06-05-03 23:20

"Simon Hiort-Lorenzen" skrev:
> [...]
> "Priserne ligger ikke helt fast og skal konkurrere med forretningspriser

> 40 kr. for en single herhjemme og ca. 150 kr. for en CD."

Læser man det sidst i artiklen, står der følgende:
Lytte: 10 øre pr. nummer
Downloade: 1 kr. pr. nummer
Brændt: 10 kr. pr nummer

Jeg betaler da gerne 1 kr. for at downloade ... Jeg er helt sikkert én af
dem der vil købe mere musik, såfremt den pris holder.....

Mvh. Jette
--
www.dk-fritid-dyr-kat.dk
.... opret din profil og se de andres

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 06-05-03 23:52

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in message

> Læser man det sidst i artiklen, står der følgende:
> Lytte: 10 øre pr. nummer
> Downloade: 1 kr. pr. nummer
> Brændt: 10 kr. pr nummer

Det havde jeg overset. 1 kr. pr nr. er absolut også noget jeg gerne ville
betale. Jeg synes god stadig at 10-12 kr. er en del for at få lov til at
brænde den. Jeg har svært ved at se hvorfor det skal være dyrere at lytte
til en sang på sit anlæg end sin computer.

Simon

Fra : Jette

Dato : 07-05-03 16:19

"Simon Hiort-Lorenzen" skrev:

> [...]
> brænde den. Jeg har svært ved at se hvorfor det skal være dyrere at lytte
> til en sang på sit anlæg end sin computer.

Dér er jeg egentlig lidt i tvivl, for hvis man kan downloade den til 1 kr.,
kan man vel også brænde den bagefter - det ville godt nok ikke være lovligt,
men nok svært at lade være ... men det kunne jo også være at den bliver
brændt og sendt til kunden... Synz ikke det fremgår præcist hvor brændingen
foregår... Uanset hvad, vil jeg give dig ret ... Der burde ikke være forskel
i prisen, medmindre man får CD'en tilsendt med sangen på.

Mvh. Jette

Fra : Michael Hjorth

Dato : 08-05-03 21:40

Jette wrote:

> [...]
> foregår... Uanset hvad, vil jeg give dig ret ... Der burde ikke være forskel
> i prisen, medmindre man får CD'en tilsendt med sangen på.

Et gæt kunne være at det ene er en mp3-fil og det andet en wav-fil. Så
kunne prisforskellen skyldes at du får en ukomprimeret udgave for 10 kr.
og en komprimeret til 1 kr.

Michael.

Fra : Peter Juhl

Dato : 06-05-03 17:21

Morten Bowman Hansen wrote:

> http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=318556/
> Jeg vil dog ikke betale for at lytte. Det er sq for småligt!

"Nu kan vi banke piraterne ud af klappenHahahaaaaha ahahaaaaaa hhhiiihi
hihihhhhaaaaaaa uuuuu haaaaaa hahahaaaa hahaaaaaa.

/Peter

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 06-05-03 21:54

On Tue, 06 May 2003 10:05:39 +0200, Morten Bowman Hansen
<mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote:

>http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=318556/
>Jeg vil dog ikke betale for at lytte. Det er sq for småligt!

Jeg vil fortsat købe min musik på rigtige CD skiver, jeg kunne aldrig
drømme om at betale for en mp3...

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-05-03 00:28

On Tue, 06 May 2003 22:53:57 +0200, Stefan Bruhn
<spamfilter@ghashul.dk> wrote:

>Jeg vil fortsat købe min musik på rigtige CD skiver, jeg kunne aldrig
>drømme om at betale for en mp3...

Samme her, men dog enkelte numre som kan være finde f.eks.

Morten
morten@bowman.dk