Tydning af dåbl fra 1789
Fra : Michael Schneiders

Dato : 05-05-03 19:04

Hej NG

Her er en dåb fra Fjelsted år ca. 1789 jeg kan ikke tyde en dato.
Men hvis du har lyst så modtages en total tydning med tak.
Det er billede nr. 2

http://www.villestofte.dk/billeder.htm

MVH
Michael Schneiders

Fra : Ivan jensen

Dato : 05-05-03 19:25

"Michael Schneiders" <mscfjern@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Her er en dåb fra Fjelsted år ca. 1789 jeg kan ikke tyde en dato.
> Men hvis du har lyst så modtages en total tydning med tak.

Her er et forsøg:

1'ste S: eft: Paaske Christopher Andersen Smed og Hustrue Maren Larsd: af
??? et Barn døbt og kladet Hans. baaren af Else ???. Faddere vare Hans
Nielsen, Hans ???rs Hustrue Maren, Karen Jørgensdatter og Anders Hansens
Hustrue Kirsten af ???

mvh
Ivan Jensen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 05-05-03 20:11

On Mon, 5 May 2003 20:24:36 +0200, "Ivan jensen" <ij@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>??? et Barn døbt og kladet Hans. baaren af Else ???. Faddere vare Hans
>Nielsen, Hans ???rs Hustrue Maren, Karen Jørgensdatter og Anders Hansens

Og jeg gætter på:

at Maren Larsd: og Anders Hansens Hustrue Kirsten er af Fiellerup
(eller Fjellerup)

Og jeg er enig i, at datoen er 1. søndag efter påske.

Venlig hilsen
Kirsten

--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : LisBJensen

Dato : 05-05-03 19:29

Umiddelbart ville jeg gætte på der står 4 eller 7 Søndag efter Pascha.
Pascha er Påske og iflg mine kalenderprogrammmer/systemer findes der
ingen dag kaldet 7. søndag efter påske. Derfor vil jeg anrage at 4
Søndag efetr påske er det rigtige
Di må endelige korrigere mig hvis jeg tager fejl

Hilsen Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Ove Kühn

Dato : 05-05-03 19:59

1ste S. efter Paaske Christopher Pedersen Smed og Hustrue Maren Larsdatter
af Fiellerup et Barn døbt og kaldet Hans. Baaren af Else Poulsd. Fadderne
vare Hans Nielsen, Hans Poulsens Hustrue Maren, Karen Jørgensdatter og
anders Hansens Hustrue Kirsten af Fiellerup.

--
Ove Kühn
Kalørvej 25, Ubberud