Profiler med forkerte adresser
Fra : Jette

Dato : 05-05-03 17:55

Hejsa,

Fremover er det ikke muligt at indsætte en forkert/falsk E-mail adresse når
man redigerer sin konto eller opretter sig som ny bruger på NG'ens
hjemmeside. Jeg udsendte igår en lang mail til alle brugere, hvor bl.a.
grunden til dette fremgik.

Nogle mailservere svarede tilbage med fejl, og det skete på de brugere jeg
har listet herunder.

Hvis du kan se dit navn i listen, bedes du redigere din konto (Klik på "Din
konto" i brugermenuen) og indsætte en korrekt adresse. Derudover kan du
fravælge nyhedsbreve fra dk-fritid-dyr-kat.dk og du kan også fravælge
muligheden for at andre kan sende mail til dig via din profil. Der er ingen
risiko ved at opgive en korrekt adresse, idet din email til alle tider er
skjult for læseren og for eventuelle "email sniffere" på hjemmesiden.

Giv mig et praj, hvis I vil have den mail jeg udsendte i går.

.... og har I nogen problemer, så skriv til mig ....

Al og Cia Sander
Anne Manton
annette larsen
Bente Damgaard
Bente Petersen
Betina & Brian
C.B.G.
Kari Eiffert
Karina lehmann
Marianne Hellemose
ninna mogensen
Pernille Lorenzen
pia eriksen
Signe Qvist
Tommy Fer
tommy petersen
Trine Engholm
Vibeke J
Wanda Madsen

Mvh. Jette, "Webmoster"

Fra : goofy

Dato : 05-05-03 18:13

Hej Jette
> Giv mig et praj, hvis I vil have den mail jeg udsendte i går.
Jeg har ikke fået din meddelse og jeg står heller ikke på listen
Hvis du skriver venligst brug denne e-mail tamara@tdcadsl.dk

Med venlig hilsen
Sonja & Steen Vinbæk

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 18:38

"goofy"
> Hej Jette
> Jeg har ikke fået din meddelse og jeg står heller ikke på listen
> Hvis du skriver venligst brug denne e-mail tamara@tdcadsl.dk

Hmmm.... underligt, men den er sendt til dig nu

Mvh. Jette

Fra : goofy

Dato : 05-05-03 18:48

Hej Jette
> Hmmm.... underligt, men den er sendt til dig nu
Jeg er MEGET ked af det Jette, men jeg har fyldt dig løgn. Vores nye
e-mail er IKKE den opgivne
men Tamara@c.dk.
Desværre har jeg også skrevet forket på Dk.Fritid hvordan ændre vi det ?
UNDSKYLD

Steen Vinbæk

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 19:42

"goofy" skrev:
> [...]
> e-mail er IKKE den opgivne
> men Tamara@c.dk.
> Desværre har jeg også skrevet forket på Dk.Fritid hvordan ændre vi det ?

LOL! Det er bare i orden. Nu kan vi jo så få testet om mit nye system
virker

Du skal logge på hjemmesiden og vælge "Din konto" i brugermenuen.
Ret din adresse, og gem ændringen.
Nu skulle du gerne inden for 1-2 minutter modtage en mail med et link. Klik
på linket ... og Voila! ændringen er trådt i kraft.

Der er iøvrigt kun ved ændring af E-mail, at proceduren er som ovennævnte..
alle andre oplysninger kan umiddelbart ændres.

Prøv det ... og lad mig vide om tingene fungerer som de skal...

Mvh. Jette

Fra : goofy

Dato : 05-05-03 20:00

Hej Jette
> Prøv det ... og lad mig vide om tingene fungerer som de skal...
Det virker, takker.
Men der opstod et andet problem.
Jeg må tilsyneladende hav oprettet os 2 gange, med det fremsendte
brugernavn og kodeord ligger der INGEN billeder mere. Det gør ikke noget
jeg skulle alligevel til an ændre, men så må du have de oploade billeder
liggende. Du må gerne slette.
Tidligere konto brugernavn. Tamara adg. goofy, nu da de er skrevet her
så venligst slet alt vedr. denne konto

Takker.

Steen Vinbæk

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 20:27

"goofy" skrev:
> [...]
> brugernavn og kodeord ligger der INGEN billeder mere. Det gør ikke noget
> jeg skulle alligevel til an ændre, men så må du have de oploade billeder

Jeg har slettet brugeren tamara og flyttet album og profil til din nuværende
konto... så kan du selv rydde op i dine billeder

> Takker.

Ingen årsag

Mvh. Jette

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 05-05-03 19:29

Hejsa Jette

Jeg fik den helle ikke og er ikke på listen her

dk.sacala@**mail.dk fejrn de 2 **

MVH
Gitte

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 19:58

"Gitte S. Eriksen" skrev:
> Jeg fik den helle ikke og er ikke på listen her
> dk.sacala@**mail.dk fejrn de 2 **

Er hermed sendt

Mvh. Jette

Fra : Niels Peter

Dato : 05-05-03 18:45

goofy wrote:
> Hej Jette
> Jeg har ikke fået din meddelse og jeg står heller ikke på listen

Samme her!

Niels Peter
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Pia J

Dato : 05-05-03 18:54

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message

> Samme her!

Ditto!

:Pia

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 19:53

"Pia J" skrev:
> Ditto!

Er du sikker på at mailen i din profil er korrekt? (jeg skriver den ikke
her, det er jo ikke er sikkert du vil have den offentliggjort.)

Kan du ikke lige tage et kig på din konto og bekræfte at den er korrekt....

Mvh. Jette

Fra : Pia J

Dato : 05-05-03 20:14

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in message

> [...]
> her, det er jo ikke er sikkert du vil have den offentliggjort.)
>
> Kan du ikke lige tage et kig på din konto og bekræfte at den er

Jamen pludselig er omtalte mail dukket op!

:Pia

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 20:29

"Pia J" skrev:
> Jamen pludselig er omtalte mail dukket op!

Det er jo fantastisk! hi!

Mvh. Jette

Fra : Niels Peter

Dato : 05-05-03 20:24

Jette wrote:

> [...]
> ikke her, det er jo ikke er sikkert du vil have den offentliggjort.)
>
> Kan du ikke lige tage et kig på din konto og bekræfte at den er

Jeg har lige checket min profil, og emailadressen er korrekt ...

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 19:45

"Niels Peter" skrev:
> Samme her!
>
> Niels Peter
> www.bluewhite.dk
> Cats Are People, Too!

Jeg har sendt den til mail@bluewhite.dk ... har du fået den?

Mvh. Jette

Fra : Niels Peter

Dato : 05-05-03 20:24

Jette wrote:

> Jeg har sendt den til mail@bluewhite.dk ... har du fået den?
>
> Mvh. Jette

Nej ...

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 20:42

"Niels Peter" skrev:
> Nej ...

*vræææææl* ... hvad ska' jæ' gør? .... Er den stadig ikke dukket op?

Jette

Fra : Niels Peter

Dato : 05-05-03 20:40

Jette wrote:

> *vræææææl* ... hvad ska' jæ' gør? .... Er den stadig ikke dukket op?
>
> Jette

Nej, men jeg har prøvet at sende en testmail til mig selv, og den er
heller ikke dukket op, så fejlen ligger nok hos mit eget mailhotel.
*Klapper Jette trøstende på hovedet*

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 20:57

"Niels Peter" skrev:
> Nej, men jeg har prøvet at sende en testmail til mig selv, og den er
> heller ikke dukket op, så fejlen ligger nok hos mit eget mailhotel.
> *Klapper Jette trøstende på hovedet*

*hikst*, *snøft* ... okay, tak

Mvh. Jette

Fra : Sidse

Dato : 06-05-03 20:22

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Samme her! min adresse er rigtig i min profil

sidse
sidse@gsx.dk

Fra : Karina Lehmann

Dato : 05-05-03 19:31

Hej Jette.
Jeg står på listen men, jeg har fået e-mail fra dig.

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 20:11

"Karina Lehmann" skrev:

> Hej Jette.
> Jeg står på listen men, jeg har fået e-mail fra dig.

Det bliver sjovere og sjovere det her .... Men jeg har fået denne
meddelelse:

<Karina_lehmann(snabela)oncable.dk>: host fpo.mail.dk[195.41.46.233]
said:
550 Invalid recipient:
<Karina_lehmann(snabela)oncable.dk> (in reply to RCPT TO command)

Måske er der nogle netværkskyndige herinde, der kan fortælle lidt mere om
hvad det betyder. Jeg læser det som om at mail-serveren ikke kan finde
modtageren.

(jeg har erstattet snabela'et med (snabela) for ikke er efterlade en valid
E-mail herinde).

Karina, jeg kan se at du skriver til nyhedsgruppen med din rigtige
afsender-adresse... det er en god idé at ændrer din newsreaders
indstillinger og sætte noget ekstra på, som f.eks.
karina_lehmanINGEN@REKLAMEoncable.dk . Ellers begynder du snart at modtage
spam med tilbud om penisforlængelse og kreditforeningslån ... Tro mig,
jeg sletter sådanne E-mails fra min indbakke hver eneste dag *suk*

Mvh. Jette

Fra : Trine A.

Dato : 05-05-03 20:17

> [...]
> spam med tilbud om penisforlængelse og kreditforeningslån ... Tro mig,
> jeg sletter sådanne E-mails fra min indbakke hver eneste dag *suk*

Hej Jette

DET vil jeg gerne skrive under på *stort suk*

Men hvordan er det nu liiige man går ind og ændrer sin afsenderadresse??

Hilsen
Trine

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 20:48

"Trine A." skrev:
> Hej Jette
>
> DET vil jeg gerne skrive under på *stort suk*
>
> Men hvordan er det nu liiige man går ind og ændrer sin afsenderadresse??

Hvis du bruger Outlook er det:

"Funktioner" -> "Konti"
Vælg fanebladet "Nyheder"
Marker kontoen så den bliver blå og klik på "Egenskaber".
Ret din E-mail og tryk OK

(Min Outlook er på engelsk, så jeg tager lige forbehold for min oversættelse
til dansk

Mvh. Jette

Fra : Trine A.

Dato : 06-05-03 05:55

> [...]
> Ret din E-mail og tryk OK
>
> (Min Outlook er på engelsk, så jeg tager lige forbehold for min

Super! Tak for hjælpen

Hilsen
Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-05-03 20:17

In <li469b.0f11.ln@tatooine.omnix.dk> Jette wrote:
> [...]
> adresse når man redigerer sin konto eller opretter sig som ny bruger
> på NG'ens hjemmeside. Jeg udsendte igår en lang mail til alle brugere,

Hæ - vi har til gengæld fået hele to mails - en til min adresse, der er
registreret - det er der jo intet sært i - men min mand har osse fået en,
og han bruger altså slet ikke gruppen og har selvfølgelig ikke opgivet
sin webadresse! Han syntes det var vældig hyggeligt med en hilsen fra
Webmoster, men undrer sig lidt...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-05-03 20:22

In <20030505211701038+0200@sunsite.dk> Ann Rudbeck wrote:
> og har selvfølgelig ikke opgivet
> sin webadresse!

*suk* e-mail adresse, selvfølgelig *banker hovedet ned i tastaturet*

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 20:56

"Ann Rudbeck" skrev:
> *suk* e-mail adresse, selvfølgelig *banker hovedet ned i tastaturet*

LOL! well, det har jeg egentlig også lyst til... hvordan hulan dukker din
mands adresse op i NG'ens database!?!? ... kunne du tænke dig at sende hans
E-mail til mig privat, så jeg lige kan tjekke om den rent faktisk ligger i
databasen... det kunne være meget sjovt at finde ud af hvem der har opgivet
din mands E-mail i sin profil... Jeg lover at slette den fra min mailbox
bagefter

Mvh. Jette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-05-03 21:17

In <i6f69b.to11.ln@tatooine.omnix.dk> Jette wrote:
> [...]
> faktisk ligger i databasen... det kunne være meget sjovt at finde ud
> af hvem der har opgivet din mands E-mail i sin profil... Jeg lover at

Selvfølgelig... det er lidt sært... har du en cyber-sætter-mis(se)

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 21:58

"Ann Rudbeck" skrev:
> Selvfølgelig... det er lidt sært... har du en cyber-sætter-mis(se)

Ha! Sagen er opklaret.... Ann's mand er "skabs-NG-hjemmeside-bruger" *GG*
.... Han har i al hemmelighed oprettet sig som bruger - men nu bliver han
nødt til at springe ud af garderoben LOL!

Nå, spøg til side ... jeg fandt en bruger med en email adresse der til
forveksling ligner den som Ann's mand har... og afventer hvad Ann har at
sige til det *GG*

Mvh. Jette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-05-03 22:41

In <eri69b.as11.ln@tatooine.omnix.dk> Jette wrote:
> Nå, spøg til side ... jeg fandt en bruger med en email adresse der til
> forveksling ligner den som Ann's mand har... og afventer hvad Ann har
> at sige til det GG

*Snøft* min mand er senil... familiehemmeligheden er afsløret *hulk*
Han må jo ha' oprettet sig engang han var inde og kigge på siden - efter
min anbefaling - og så have glemt alt om det. Hvilket ville ligne ham
ganske godt. Så hvad kan jeg sige... mysteriet er i hvertfald
opklaret. Sådan da.. *hrmpf!*

Fra : Jette

Dato : 06-05-03 00:18

"Ann Rudbeck" skrev:
> *Snøft* min mand er senil... familiehemmeligheden er afsløret *hulk*

Så, så ... det går nok, hi! Der findes da værre skeletter i skabet, end
hemmelig brug af katte-hjemmesider *GG* .... Hvis det er det værste din
mand kan finde på, skal du holde godt fast i ham *S*

Mvh. Jette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-05-03 20:30

In <3eb6b8ad$0$89598$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> Trine A. wrote:
> Ellers begynder du snart at modtage

Og masser af sjove piller... :-/ Dette dog på mine andre adresser, som _
ikke_ opgives offentligt på nettet, hvilket gør det hele - hm - særere...
Men jeg har fået rådet at sende dem retur til afsender uden at åbne dem.
Så ser det ud for spammeren som om éns adresse ikke virker... og 7-9-13,
det synes at tynde ud i dem! (Jeg kan selvfølgelig bare ha' en heldig
periode...

Fra : Trine A.

Dato : 05-05-03 20:37

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg har fået rådet at sende dem retur til afsender uden at åbne dem.

Hej Ann

Jeg skal lige forstå det korrekt....forwarder du dem til den adresse du har
fået dem fra elleeeer??

Knus
Trine

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 20:51

"Ann Rudbeck" skrev:
> [...]
> Så ser det ud for spammeren som om éns adresse ikke virker... og 7-9-13,
> det synes at tynde ud i dem! (Jeg kan selvfølgelig bare ha' en heldig

Nej, desværre ... tværtimod så bekræfter du over for dem at din adresse er i
kategorien
dejlig-valid-email-som-vi-kan-spamme-endnu-mere-og-sælge-videre-til-andre

Mvh. Jette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-05-03 21:00

In <3eb6bd41$0$89524$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> Trine A. wrote:
> Hej Ann
>
> Jeg skal lige forstå det korrekt....forwarder du dem til den adresse
> du har fået dem fra elleeeer?? :o

Nej. Mit mailprogram kan simpelthen sende "retur til afsender" - og det
er vigtigt at det er uåbnet, fordi mails i HTML åbenbart kan registrere
om mailen har været åbnet. Rådet kommer fra Apple Computer, og jeg
synes det virker jeg fik 12 - 15 stk. om dagen på et tidspunkt og nu
er jeg ned på 4 - 5. Men, måske er det ikke en mulighed man har når man
ikke bruger programmet Mail til MacOsX, jeg ved det ikke?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-05-03 21:08

In <pse69b.ko11.ln@tatooine.omnix.dk> Jette wrote:
> Nej, desværre ... tværtimod så bekræfter du over for dem at din
> adresse er i kategorien dejlig-valid-email-som-vi-kan-spamme-endnu-
> mere-og-sælge-videre-til-andre

Ikke hvis den er uåbnet - så ser det ud som om den "bouncer" - ifølge
Apple Computer
Jeg ved godt at man ikke skal åbne og afmelde den i den dertil
indrettede link...

Citat "Åbn Mail, vælg den uønskede besked, og vælg kommandoen Retur til
afsender på Beskedmenuen.
Herefter modtager afsenderen et svar, hvori der står, at din e-
postadresse ikke er gyldig, og at beskeden ikke kan afleveres. Beskeden
bliver flyttet til mappen med slettede beskeder.
På den måde kan du blive fjernet fra postlister, som du ikke vil modtage
post fra, men hvis afsenderen ikke har en gyldig adresse, får du
beskeden tilbage, fordi den ikke kan afleveres."

Men som sagt - måske er det specielt for netop dette program?

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-05-03 21:10

Hejsa!

Så skulle det være rettet. Undskyld mange gange. Havde glemt at jeg har
slettet den e-mail adresse for lang tid siden.

Hilsen Kari

Fra : Jette

Dato : 05-05-03 21:54

"Kari Eiffert" skrev:
> Så skulle det være rettet. Undskyld mange gange. Havde glemt at jeg har
> slettet den e-mail adresse for lang tid siden.

Helt i orden ... og du skal da ikke undskylde *S*... det er mest for dine
egen skyld jeg gjorde opmærksom på det ... Nå, ja okay.. indrømmet....
det har nok også lidt at gøre med at jeg lider af
database-rengørings-vanvid-med-en-snert-af-hjemmeside-oprydnings-tvangstanke
r-psykose *GG*

Nej, nej.. det gør slet ikke ondt, hi!

Mvh. Jette

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-05-03 06:09

> [...]
> det har nok også lidt at gøre med at jeg lider af

database-rengørings-vanvid-med-en-snert-af-hjemmeside-oprydnings-tvangstanke

*fnis* Kender det godt lidt selv fra andre ting. Det er bare helt i orden at
du jager lidt med os. Vi kan jo bare have styr på sagerne

Kari