Tomt Array problemer
Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-05-03 17:05

Hej.

Udfra en liste med navne skal man skrive tallet der svarer til det id
man vil rette i en formular og derefter sendes navn og id videre til
den side hvor det skal rettes (virker fint), men hvis der ikke bliver
valgt noget og det "tomme" Array bliver sendt får jeg fejlen:

Warning: extract() [function.extract]: First argument should be an
array in /net/users/a27/073/domæne/www/test_db/navn_ret.php on line 7

Hvordan kan det undgås og sendes retur hvis det submittede intet
indeholder?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Sparre

Dato : 05-05-03 17:46

Uden at have set din kode, kunne det tænkes at du kunne bruger empty()

se mere om den
http://dk.php.net/manual/en/function.empty.php

dette gik hurtigt ved ikke om det duer...

--
Sparre

Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-05-03 18:26

On Mon, 5 May 2003 18:45:39 +0200, "Sparre"
<christian@FJERNDETTEHERSENSsparre.it> wrote:

>Uden at have set din kode, kunne det tænkes at du kunne bruger empty()
>
>se mere om den
>http://dk.php.net/manual/en/function.empty.php
>
>dette gik hurtigt ved ikke om det duer...

Jo den skriver godt nok "Empty" før fejlen kommer nu, så må jeg bikse
noget sammen udfra det, der så sender brugeren retur til den første
side igen.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Sparre

Dato : 05-05-03 18:44

> Jo den skriver godt nok "Empty" før fejlen kommer nu, så må jeg bikse
> noget sammen udfra det, der så sender brugeren retur til den første
> side igen.

Det burder jo være rimeligt simpelt med en if sætning og så f.eks.
header(Location: "side") (<= kan kun bruges hvis der ikke er sendt noget til
browseren endnu)

ellers kunne en løsning være
echo ("<script>location.href='side.php'</script>");

--
Sparre